bato-adv
bato-adv
تا پایان سال ۲۰۲۴ امارات شاهد ورود بی‌‏سابقه ۶۷۰۰ سرمایه‌‏گذار از سراسر جهان خواهد بود

امارات؛ بهشت میلیونرها

امارات؛ بهشت میلیونرها
برآوردها می‌گویند امارات متحده عربی امسال هم برای سومین سال متوالی بزرگترین آهنربای جذب ثروتمندان در جهان است. گزارش «مهاجرت ثروت خصوصی هنلی» می‌گوید انتظار می‌رود این کشور کوچک خلیج‌فارس تا پایان سال 2024 شاهد ورود بی‌سابقه 6700 میلیونر از سراسر جهان باشد. این درحالیست که در رتبه دوم پس از امارات متحده عربی، ایالات متحده قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی 3800 میلیونر را جذب کند، یعنی تقریباً به‌اندازه نیمی از خالص ورودی میلیونرهای مهاجر به امارات متحده عربی.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳

براساس این گزارش، در سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رود ۱۲۸۰۰۰ میلیونر یا افراد دارای ارزش خالص با ثروت قابل سرمایه‌گذاری نقدی ۱ میلیون دلار یا بیشتر، محل زندگی خود را تغییر دهند و در کشوری ساکن شوند که در آن به‌دنیا نیامده‌اند.

به گزارش هم‌میهن، هنلی، بزرگترین شرکت مشاوره اقامتی و شهروندی یکپارچه در جهان می‌گوید این تعداد از رکورد قبلی ۱۲۰۰۰۰ میلیونر جابه‌جا شده که در سال گذشته ثبت شده بود، فراتر رفته و سال ۲۰۲۴ را به سالی شگفت‌انگیز برای مهاجرت جهانی ثروت تبدیل کرده است.

کارشناسان بر این باورند که این نوع مهاجرت ثروت چشم‌انداز‌های جهانی ثروت و قدرت را تغییر خواهد داد و پیامد‌های گسترده‌ای برای مسیر آینده ملت‌ها به‌همراه خواهد داشت؛ پیامد‌هایی چه در کشور‌هایی که ثروتمندان آنجا را ترک می‌کنند و چه در کشور‌هایی که ثروتمندان به آنجا وارد می‌شوند.

براساس همین گزارش ۱۰ کشور برتری که انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۴ بالاترین ورودی خالص میلیونر‌ها را داشته باشند، کشور‌های امارات متحده عربی با ۶۷۰۰، ایالات متحده آمریکا با ۳۸۰۰، سنگاپور با ۳۵۰۰، کانادا با ۳۲۰۰، استرالیا با ۲۵۰۰، ایتالیاز با ۲۲۰۰، سوئیس با ۱۵۰۰، یونانبا ۱۲۰۰، پرتغال با ۸۰۰ و ژاپن با ۴۰۰ نفر جذبِ ثروتمند هستند.

مورد عجیب یونان

سوای اینکه کشور امارات متحده عربی عنوان رتبه یک این رده‌بندی را به خود اختصاص داده و چرایی دست‌یابی به این رتبه موضوع این گزارش خواهد بود که در ادامه به آن می‌پردازیم، نکته جالب قرارگیری کشور یونان در رتبه هشتم جهان به‌عنوان کشور جاذب ثروتمندان است؛ درحالی‌که در میان این ۱۰ کشور، خبری از نام کشورهایی، چون بریتانیا یا آلمان نیست.

آمار‌های بین‌المللی از مراکز مختلف داده‌ای نشان می‌دهد که یونان در حال حاضر میزبان ۶۴۷۰۰ میلیونر، ۱۰۵ فرد با ثروت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار و هشت میلیاردر است که مکان‌های ترجیحی آن‌ها برای سکونت آتیکا، میکونوس و کرت است. در طول دهه گذشته، تعداد میلیونر‌ها در یونان ۱۴ درصد افزایش یافته است.

این افزایش حضور ثروتمندان در یونان در حالی رخ می‌دهد که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳، بحران بدهی‌ها در یونان تقریباً یک‌چهارم اقتصاد این کشور را نابود کرد و تولید ناخالص داخلی یونان ۲۶ درصد کاهش یافت. گزارش‌های مؤسسات معتبر اقتصادی از جمله اکونومیست اینتلیجنت نشان می‌دهند رفاه مردم یونان نسبت به سال ۲۰۰۷ هنوز ۲۰ درصد پایین‌تر است و این کشور کماکان از آثار این بحران رنج می‌برد، اما در عین حال یونان سال گذشته توانست رشد ۱/۲درصدی تولید ناخالص داخلی، افزایش ۱/۱درصدی اشتغال و کاهش گسترده تورم در حدود ۱۳/۳ واحد درصد را محقق کند.

این عملکرد خوب باعث شد وقتی نشریه معتبر اقتصادی اکونومیست، بهترین اقتصاد‌های دنیا را از نظر عملکرد در سال ۲۰۲۳ رتبه‌بندی می‌کرد، نام یونان را در صدر این فهرست قرار دهد. نام یونان، که زمانی نماد سوءمدیریت اقتصادی یک کشور بود، با قرارگیری در ابتدای فهرست اکونومیست، بالاتر از کشورهایی، چون کره‌جنوبی و ایالات متحده، رتبه اعتباری اوراق بدهی خود را به محدوده قابل قبول سرمایه‌گذاری رسانده و پس از ۱۳ سال توانسته است اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی را جلب کند؛ بنابراین قرارگیری این کشور در میان ۱۰ کشور جذاب برای ثروتمندان نباید دور از انتظار باشد.

گزارش‌ها می‌گویند تعداد میلیونر‌ها در منطقه آتن تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۲۶۰۰ نفر رسید، در نتیجه پایتخت یونان به‌عنوان مرکز نوظهور ثروت در نظرسنجی «ثروتمندترین شهر‌های جهان» شناخته می‌شود.

چرا مهاجرت میلیونر‌ها مهم است؟

برآورد فعلی جهانی حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۸۱ میلیون مهاجر بین‌المللی در جهان وجود داشته که معادل ۳/۶ درصد از جمعیت جهان است. به‌طور کلی، تعداد تخمینی مهاجران بین‌المللی طی پنج دهه گذشته افزایش یافته است. مجموع تخمینی ۲۸۱ میلیون نفری که در سال ۲۰۲۰ در کشوری غیر از کشور‌های محل تولدشان زندگی می‌کنند، ۱۲۸ میلیون نفر بیشتر از سال ۱۹۹۰ و بیش از سه برابر تعداد برآوردشده در سال ۱۹۷۰ بوده است.

داده‌های موجود نشان‌دهنده افزایش کلی وجوه (حواله‌های) ارسالی به دیگر کشور‌ها در دهه‌های اخیر است و این رقم از ۱۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ به ۸۳۱ میلیارد دلار در سال جاری رسید. (حواله‌های بین‌المللی نقل و انتقالات مالی ا‌ست که توسط مهاجران به طور مستقیم به خانواده‌ها یا جامعه کشور‌های مبدأ آن‌ها ارسال می‌شود.)

در سال ۲۰۲۲ به ترتیب هند، مکزیک، چین، فیلیپین و مصر پنج کشور برتر دریافت‌کننده حواله بودند، هند با مجموع حواله‌های بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار در رتبه‌ای بسیار بالاتر از بقیه قرار داشت.

کشور‌های با درآمد بالا تقریباً همیشه مبدأ اصلی ارسال این وجوه هستند. به مدت چند دهه، ایالات متحده بزرگترین مبدأ ارسال حواله‌ها بوده و با خروجی کل ۷۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، بزرگترین کشور ارسال‌کننده حواله نام گرفت؛ پس از ایالات متحده، کشور‌های عربستان سعودی (۳۹ میلیارد دلار)، سوئیس (۳۱/۹ میلیارد دلار) و آلمان (۲۵/۶ میلیارد دلار) قرار دارند.

حال فرض کنیم این روند برعکس باشد و مهاجران به جای خارج کردن پول از کشور مقصد به کشور مبدأ، روند معکوس را طی کنند و مثلاً بخشی از این مهاجران ثروتمندان باشند. مهاجری که ۱۰ میلیون دلار با خود به کشور مقصد می‌آورد معادل این است که این کشور ۱۰ میلیون دلار درآمد صادراتی ایجاد کرده است. علاوه بر این بسیاری از این افراد کارآفرینان و بنیانگذاران شرکت‌ها هستند که اغلب در کشور جدید خود کسب و کار راه‌اندازی کرده و بنابراین مشاغل محلی ایجاد می‌کنند.

البته میلیونر‌ها از طریق سرمایه‌گذاری در سهام، بازار‌های سهام محلی را تقویت می‌کنند. برخی از سرمایه‌گذاران، شرکت‌های با ارزش خود را به صورت عمومی در بورس اوراق بهادار کشور مقصد فهرست می‌کنند. کسب‌وکار‌هایی که توسط میلیونر‌ها راه‌اندازی می‌شود تاثیر مثبت و قابل توجهی بر طبقه متوسط ​​دارد، زیرا مشاغل زیاد با درآمد خوب در کشور مقصد ایجاد می‌کند.

ارقام مهاجرت میلیونر‌ها یک شاخص کلی مهم از سلامت یک اقتصاد، به‌ویژه در سمت خروجی است. به‌عنوان مثال، اگر کشوری تعداد زیادی میلیونر را به دلیل مهاجرت از دست می‌دهد، احتمالاً اقتصاد آن کشور دچار مشکلات جدی است. این مهاجرت‌ها یک سیگنال منفی برای آینده هم است، زیرا افراد ثروتمند اغلب اولین کسانی هستند که یک کشور را ترک می‌کنند.

به‌عنوان مثال در سال گذشته ۱۳۸۰۰ میلیونر از چین مهاجرت کرده‌اند، این رقم برای روسیه به ۲۸۰۰ نفر و برای هند به ۵۱۰۰ نفر رسیده است. درحالی‌که بریتانیا ۴۲۰۰ ثروتمند را از دست داده است، استرالیا بیش از ۴۰۰۰ میلیونر جذب کرده است.

بریتانیا، و به‌ویژه لندن، به‌طور سنتی به‌عنوان یکی از مقاصد برتر جهان برای مهاجران میلیونر دیده می‌شد و تا سال‌های متمادی (از دهه ۱۹۵۰ تا اوایل دهه ۲۰۰۰) به طور مداوم تعداد زیادی از خانواده‌های ثروتمند از سرزمین اصلی اروپا، آفریقا، آسیا و خاورمیانه به بریتانیا مهاجرت می‌کردند.

با این حال، معکوس شدن این روند حدود یک دهه پیش شروع شده، زیرا میلیونر‌های بیشتری کشور را ترک می‌کنند و تعداد کمتری وارد آن می‌شوند. در دوره شش‌ساله ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ پس از برگزیت، بریتانیا در مجموع ۱۶۵۰۰ میلیونر را به دلیل مهاجرت از دست داد. برآورد‌ها برای سال ۲۰۲۴ اعداد نگران‌کننده‌تری، چون خروج ۹۵۰۰ میلیونر را هم پیش‌بینی می‌کنند.

از عمده‌ترین دلایل مهاجرت میلیونر‌ها از یک کشور نبود امنیت، افزایش نگرانی‌های مالی، قوانین مالیاتی و بازنشستگی، فرصت‌های کسب‌وکار، سبک زندگی، اقلیم، طبیعت، فرصت‌های تحصیلی برای فرزندان، سیستم‌های بهداشت و درمان و استاندارد‌های زندگی در کشور مبدأ و به تبع آن جذابیت هر کدام از این عوامل در کشور مقصد است.

کشور‌هایی که بیشترین رشد را در ورود افراد باارزش خالص بالا داشته‌اند، کشور‌هایی هستند که سیاست‌هایی به‌طور خاص برای جذب میلیونر‌ها طراحی کرده‌اند. ۹ کشور از ۱۰ کشوری که بیشترین میلیونر‌ها را در سال ۲۰۲۴ جذب کرده‌اند، برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری رسمی دارند که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را در ازای دریافت اقامت یا حقوق شهروندی تشویق می‌کند.

موقعیت امارات متحده عربی به‌عنوان مقصد ترجیحی برای مهاجران ثروتمند، نشان از جایگاه آن به‌عنوان یک قدرت جهانی در جذب و نگهداری افراد باارزش خالص دارد. امارات متحده عربی با رژیم مالیاتی مطلوب، زیرساخت‌های پیشرفته مدیریت ثروت و ابتکارات استراتژیک برای جذب سرمایه‌گذاری، معیار‌هایی جذاب برای مهاجرت میلیونر‌ها دارد و این معیار‌ها را گسترش می‌دهد.

با تداوم نگرانی‌ها و ابهامات ژئوپلیتیکی و اقتصادی در سرتاسر جهان، روندی که در آن افراد مرفه به دنبال پناهندگی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد در امارات متحده عربی هستند احتمالاً ادامه خواهد داشت و نقش این کشور به‌عنوان یک هسته مرکزی در چشم‌انداز ثروت جهانی را بیشتر تقویت می‌کند.

چرا امارات متحده عربی؟

شاید باید پاسخ این سوال را که «چرا میلیونر‌ها امارات متحده عربی را انتخاب می‌کنند؟» در اکوسیستم مدیریت ثروت این کشور جُست. تکامل سریع امارات متحده عربی در مدیریت ثروت عامل مهمی در جذب افراد مرفه بوده است. در کمتر از پنج سال، امارات متحده عربی یک چارچوب قانونی قوی ارائه کرده است که طیف وسیعی از راه‌حل‌های نوآورانه را برای محافظت، حفظ و افزایش ثروت به همراه دارد. این پیشرفت نسبت به همسایگان این کشور و دیگر مناطق دنیا رخدادی بی‌سابقه است و در عین حال امارات متحده عربی را برای ثروتمندان جذاب می‌کند.

اندرو آمولز، رئیس بخش تحقیقات در مؤسسه «ثروت جهانی جدید»، می‌گوید: میلیونر‌های مهاجرتی درآمد قابل توجه فارِکس [درآمد ارزی به معنای سود پولی حاصل از فروش کالا‌ها و خدمات یا مبادله ارز در بازار‌های جهانی]به همراه دارند و مشاغل جدید ایجاد می‌کنند. گاه تا ۶۰ درصد میلیونر‌ها و میلیاردر‌ها وارد این فعالیت کارآفرینی می‌شوند و به احتمال زیاد فرصت‌های اقتصادی قابل توجهی را در کشور جدیدشان ایجاد می‌کند.

کارشناسان بر این باورند که تمرکز استراتژیک امارات متحده عربی بر تنوع اقتصادی و سرمایه‌گذاری دولتی، این کشور را به‌عنوان یک جاذب اقتصادی جهانی مطرح کرده است. امارات متحده عربی شاهد سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بخش‌های گردشگری، املاک و مستغلات، لجستیک، خدمات مالی و بازار‌های فناوری بوده است. علاوه بر این، پذیرش استاندارد‌های بین‌المللی در چارچوب‌های نظارتی و بازار، همراه با طرح‌های مالیاتی جذاب، کارآفرینان جوان را در سراسر جهان به این کشور کشانده است.

رونق عرضه‌های اولیه عمومی در امارات متحده عربی هم این کشور را به سوی تغییر چشم‌انداز اقتصادی و تبدیل شدن به یک مقصد سرمایه‌گذاری جهانی سوق دهد. طرح‌های جذاب مالیاتی، کارآفرینان جوان را در سراسر جهان جذب کرده تا امارات را به‌عنوان پایگاه خود برای عملیات‌های تجاری انتخاب کنند؛ درنتیجه امارات متحده عربی به یک رهبر منطقه‌ای و جهانی در سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی و دولتی تبدیل شده است.

در سال ۲۰۰۸، امارات متحده عربی در مجموع شاهد شش عرضه اولیه عمومی به ارزش کل نزدیک به یک میلیارد دلار بود. در سال ۲۰۲۲، امارات متحده عربی از ۱۱ اعلام عرضه عمومی خود درآمدی در حدود ۱۳/۹۶ میلیارد دلار داشت.

در سال ۲۰۲۳، شرکت‌های اماراتی ۶/۰۷ میلیارد دلار از هشت عرضه اولیه عمومی فهرست شده به دست آوردند. اگرچه این رقم نسبت به سال قبل کاهش داشت، اما امارات در میان کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در بالاترین رتبه قرار گرفت، زیرا ۵۶/۳ درصد از کل درآمد‌های انتشار عرضه اولیه عمومی منطقه را به خود اختصاص داد.

پذیرش استاندارد‌های بین‌المللی امارات در زمینه چارچوب‌های نظارتی و بازار به این کشور کمک کرده است تا شاهد سرمایه‌گذاری‌های عظیم از سراسر جهان باشد. سیاست‌های مالیاتی و اقتصادی مطلوب هم به کشور کمک کرده است تا یک چشم‌انداز تجاری پایدار برای کارآفرینان و کسب‌وکار‌های مستقر ایجاد کند. ابتکاراتی مانند مناطق آزاد دُبی و مالیات مطلوب برای سرمایه‌گذاران خارجی باعث شده است که امارات متحده عربی بیش از ۳۰ درصد از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ورودی به منطقه منا را به خود اختصاص دهد.

جاذبه‌های دُبی برای میلیونر‌ها

میلیونر‌ها به دُبی نقل مکان می‌کنند، زیرا این شهر را مکانی ایده‌آل برای زندگی و البته امن برای سرمایه‌گذاری پول خود می‌دانند. به‌عنوان مثال تعداد روس‌هایی که اکنون به امارات مهاجرت می‌کنند بیشتر از قبل شده است، لازم به توضیح نیست که چرا روس‌ها ثروت خود را از روسیه به امارات متحده عربی انتقال می‌دهند؛ درحالی‌که پیشتر تعداد روس‌های حاضر در امارات کمتر از ۲ درصد از جمعیت بود، اما اکنون ۶ درصد از کل سرمایه‌گذاران در امارات را روس‌ها تشکیل می‌دهند.

سرمایه‌گذاران چینی هم هستند؛ چینی‌ها با افزایش ۱۳۰ درصدی در تعداد از سال ۲۰۲۱، در حال سرمایه‌گذاری در املاک دُبی‌اند. میلیونر‌ها از بریتانیا و ایالات متحده نیز به تعداد زیادی به دُبی نقل مکان می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که دُبی در آینده ثروتمندان بیشتری جذب کند. اما چرا چنین اتفاقی در منطقه‌ای، چون خاورمیانه رخ می‌دهد؟

دلیل اول: مزایای مالیاتی و مشوق‌های مالی

دُبی هیچ مالیات بر درآمد شخصی یا عایدی سرمایه ندارد. میلیونر‌ها درصد بالاتری از درآمد خود را حفظ می‌کنند و از پس‌انداز مالیاتی در مقایسه با سایر مراکز مالی جهانی لذت می‌برند. به‌عنوان مثال، یک میلیونر با درآمد یک میلیون دلاری احتمالاً باید نرخ مالیات بسیار بالاتری را در کشور خود بپردازد. در دُبی، این میلیونر مجبور به پرداخت مالیات بر درآمد نیست، درنتیجه پول زیادی صرفه‌جویی می‌شود.

مناطق آزاد در دُبی، مانند مرکز مالی بین‌المللی دُبی (DIFC) و مرکز مالتی کمودیتی دُبی (DMCC)، مزایای بسیاری را برای کسب‌وکار‌ها فراهم می‌کنند، از جمله: ۱۰۰ درصد مالکیت خارجی، نبود محدودیت‌های ارزی، و معافیت از عوارض واردات و صادرات. این مشوق‌ها دُبی را به مقصدی جذاب برای کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی تبدیل می‌کند که به دنبال ایجاد یا گسترش تجارت خود هستند.

دلیل دوم: فرصت‌های سرمایه‌گذاری

دُبی پایتخت سرمایه‌گذاری منطقه مناست و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با پشتوانه اقتصاد پایدار و متنوع خود برای سرمایه‌گذاران تمام دنیا فراهم می‌آورد. میلیونر‌ها به دلیل سیاست‌های تجاری مطلوب همیشه علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار خود در دُبی هستند. این باور قوی در میان کارآفرینان و سرمایه‌گذاران وجود دارد که راه‌اندازی یک کسب و کار در این کشور بدون دردسر، ایمن و پایدار است.

این شهر در حال تبدیل شدن به یک شهر هوشمند با پیاده‌سازی آخرین فناوری‌ها در شیوه‌های تجاری مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و بلاک‌چین است. چنین اقدامات آینده‌نگرانه‌ای جاذب افراد با ارزش خالص بالا به دُبی و تشویق آن‌ها به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف است.

علاوه بر این، بازار املاک و مستغلات دُبی گزینه‌های سرمایه‌گذاری جذابی را به‌خصوص در بخش املاک لوکس به همراه دارد. بازده بلندمدت سرمایه‌گذاری و بازده اجاره عوامل اصلی جذب میلیونر‌ها به دُبی است.

دلیل سوم: ویزای طلایی

ارائه ویزای طلایی به میلیونر‌ها این امکان را می‌دهد که امکان اقامت طولانی‌مدت را از طریق سرمایه‌گذاری دریافت کنند. برنامه ویزای طلایی در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰۰ ویزای طلایی صادر شده است. ویزای طلایی امارات متحده عربی را به یک کشور پیشرو در میان کشور‌هایی که اقامت با سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند قرار داده است، درحالی‌که پیشتر پرتغال و دیگر کشور‌های اروپایی سرآمد این نوع اقامت بوده‌اند.

کشور‌های همسایه خلیج فارس مانند عربستان سعودی، قطر و بحرین نیز ویزای طلایی دارند. با این حال، امارات متحده عربی توانسته است با مشوق‌هایی که پس از اخذ ویزا فراهم می‌آورد اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند. این مشوق‌ها عبارتند از: بدون درخواست ویزای جدید، می‌توان به‌راحتی به‌همه‌جای امارات و خارج از کشور سفر کرد؛ برای اقامت نیازی به اسپانسر یا شغل در امارات نیست؛ به همسر و فرزندان دارنده ویزا اقامت داده می‌شود؛ دسترسی به سیستم مراقبت‌های بهداشتی امارات متحده عربی و تخفیف در ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خاص وجود دارد؛ می‌توان از این ویزا برای داشتن رانندگان و خدمتکاران هم استفاده کرد؛ دسترسی به کارت ویژه اسعد که شامل تخفیفات در بیش از ۷۰۰۰ کسب و کار در سراسر امارات و ۹۲ کشور می‌شود؛ و در نهایت امکان درخواست برای تمدید ویزا پس از پایان اعتبار آن وجود دارد.

دلیل چهارم: کیفیت زندگی

دُبی به دلیل کیفیت عالی زندگی و زیرساخت‌هایش در کلاس جهانی یکی از بهترین شهر‌ها برای زندگی ا‌ست. سبک زندگی مجلل، سواحل زیبا، رستوران‌های شیک، حمل و نقل عالی، و مکان‌های تفریحی در سطح جهانی، دُبی را به مکانی عالی برای زندگی و تفریح میلیونر‌ها تبدیل کرده است.

علاوه بر استاندارد‌های زندگی مجلل، دُبی با نوآوری و تحول فرهنگی دائمی خود، میلیونر‌ها را به خود جذب می‌کند؛ تحولاتی که هنگام بازدید از موزه آینده، باغ معجزه دُبی و قاب دُبی مشهود است. فعالیت‌های لوکس در دُبی مانند دیزرت سافاری، چارتر‌های هوایی خصوصی، قایق‌های تفریحی لوکس، شام در آسمان و اسکای دایوینگ، میلیونر‌ها را تشویق می‌کند که به دُبی بیایند و این تفریحات را تجربه کنند.

دلیل پنجم: دستور کار اقتصادی دُبی

هدف دستور کار اقتصادی دُبی D ۳۳ که توسط دولت تصویب شده دو برابر کردن اندازه اقتصاد در دهه آینده است. این دستور کار با هدف تبدیل دُبی به‌عنوان یکی از سه شهر برتر جهانی و افزایش تجارت خارجی، سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و هزینه‌های دولتی به تصویب رسیده است. D ۳۳ حدود ۱۰۰ پروژه تحول‌آفرین دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به معرفی ۶۵۰۰۰ جوان اماراتی به بازار کار، شروع پروژه دُبی تردرز برای حمایت و کمک به تاجران جوان در صنایع مهم، و ترویج تولید سبز و پایدار اشاره کرد.

قرارداد اخیر دولت به‌صورت موافقت‌نامه‌های مشارکت اقتصادی جامع (CEPAs) با کشور‌های آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و اروپایی، روابط تجاری عمیق‌تری را با اقتصاد‌های بزرگ در سراسر جهان تضمین کرده است. این سیاست‌ها که برای جذب افراد ثروتمند و کارگران ماهر از کشور‌های دیگر طراحی شده، به جذب میلیونر‌ها نیز کمک می‌کند.

دیگر دلایل جذب میلیونر‌ها به دُبی

عوامل دیگری که میلیونر‌ها را به دُبی جذب می‌کند عبارتند از: موقعیت عالی دُبی که به پرواز‌ها امکان می‌دهد در یک بازه زمانی ۸ ساعته به مسافتی حدود دوسوم کره زمین برسند؛ سیستم حمل و نقل عمومی عالی و کارآمد است؛ سیستم‌های آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی از جمله بهترین سیستم‌های جهان هستند؛ این کشور مانع زبانی ندارد؛ و میزان جرم و جنایت بسیار پایین است.

در چند سال گذشته، دولت امارات متحده عربی گام‌های اساسی برای سمت‌گیری شهر به سوی رشد و توسعه اقتصادی بیشتر برداشته است. بیش از ۲۰۰ مدرسه بین‌المللی، ویلا‌های مجلل، و آپارتمان‌های سطح بالا، دُبی را به مقصدی جذاب برای میلیونر‌ها تبدیل کرده است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین