bato-adv
bato-adv

ماجرای پژو پارس در عراق

ماجرای پژو پارس در عراق

هر چند خط تولید پژو پارس در ایران به دلیل عدم تجهیز به استاندارد‌های ۸۵ گانه تعطیل شد اما در عراق استاندار‌های تولیدی سهل‌تر از ایران است و این خودرو در عراق بدون مشکل تولید می‌شود.

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳

طی چند روز گذشته برخی اخبار از انتقال خط تولید پژو پارس بعد از توقف آن در ایران، به کشور عراق حکایت داشت.

به گزارش کانال تلگرامی دنیای اقتصاد، در این اخبار تاکید شده بود که ایران خودرو به‌تازگی خط تولید پژو پارس در عراق را با نام بیجو بابِل راه‌اندازی کرده که همان خط تولید پژوپارس در ایران است.

خبر مذکور در شرایطی قوت گرفته است که ایران خودرو دو کارخانه خود در مازندران (صنعت خزر) و کرمانشاه را برای واگذاری و فروش به مزایده گذاشته است.

دو کارخانه‌ای که بخش اعظم تولیداتشان به خودرو پژوپارس اختصاص داشت.

اما ماجرای تولید پژو پارس در کشور عراق چیست؟

شرکت ایران خودرو در دهه ۹۰ در راستای توسعه بازار‌های هدف صادراتی، در شهر اسکندریه در جنوب پایتخت عراق سایت تولیدی راه اندازی کرد.

خودرو‌هایی مانند پژو ۴۰۵، سمند، پارس و رانا از دهه ۹۰ در این سایت به تولید می‌رسد.

هر چند خط تولید پژو پارس در ایران به دلیل عدم تجهیز به استاندارد‌های ۸۵ گانه تعطیل شد اما در عراق استاندار‌های تولیدی سهل‌تر از ایران است و این خودرو در عراق بدون مشکل تولید می‌شود.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو در عراق نیز هم قیمت بازار ایران یعنی بالای ۶۰۰ میلیون تومان است.

بنابراین ادامه تولید پژو پارس در عراق خبر جدیدی نیست و از دهه ۹۰ این خودرو در کشور مذکور تولید می‌شد و به رغم توقف خط تولید آن در ایران به دلیل عدم پاس کردن استانداردهی ۸۵ گانه، در عراق همچنان تداوم دارد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv