فرهاد شهرکی گفت: همچنین باید سرمایه موجود را به جای هزینه در حوزه ساخت پالایشگاه با هدف سوزاندن نفت خام بیشتر، در حوزه واردات خودرو و موتورهای استاندارد برای خودروها هزینه کرد، این در حالی است که ما از جیب مردم از خودروسازها حمایت کردیم، اما با این وجود، گزارشهای ارائه شده همچنان خبر از زیانده بودن این صنعت میدهد، درواقع مدیران صنعت خودرو نمیخواهند روی پای خودشان بیایستند، بنابراین بهتر است به علم اقتصاد و تجارت احترام بگذاریم و بیش از این بیت المال و درآمد کشور را برای صنعتی غیرسودده هزینه نکنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید ابتدا علت مصرف بالای بنزین در کشور را پیدا کرد که براساس نتایج تحقیقات انجام شده؛ متوسط مصرف سوخت خودروها در ایران در ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر است در حالی که این عدد در دیگر کشورها حدود ۷ لیتر است.
به گزارش هم میهن، نماینده مردم زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در مجلس شورای اسلامی گفت: با این اوصاف باید ابتدا علت مصرف بالای بنزین در کشور را پیدا کرد که براساس نتایج تحقیقات انجام شده؛ متوسط مصرف سوخت خودروها در ایران در ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر است در حالی که این عدد در دیگر کشورها حدود ۷ لیتر است، بنابراین بنزین مصرفی در ایران ۳۰ درصد از متوسط جهانی بیشتر است لذا تلاش ما باید در راستای تولید وسایل نقلیهای باشد که کمترین سوخت را مصرف کنند.
وی افزود: همچنین باید سرمایه موجود را به جای هزینه در حوزه ساخت پالایشگاه با هدف سوزاندن نفت خام بیشتر، در حوزه واردات خودرو و موتورهای استاندارد برای خودروها هزینه کرد، این در حالی است که ما از جیب مردم از خودروسازها حمایت کردیم، اما با این وجود، گزارشهای ارائه شده همچنان خبر از زیانده بودن این صنعت میدهد، درواقع مدیران صنعت خودرو نمیخواهند روی پای خودشان بیایستند، بنابراین بهتر است به علم اقتصاد و تجارت احترام بگذاریم و بیش از این بیت المال و درآمد کشور را برای صنعتی غیرسودده هزینه نکنیم.
شهرکی با بیان اینکه باید حاکمیت فکر جدی برای وضعیت خودروسازی کند و دست از حمایتهایی -که برای مردم جز ضرر آورده دیگری ندارد- بردارند، توضیح داد: بهتر است به جای تلاش برای ساخت پالایشگاه یا پتروپالایشگاه با هدف تولید بنزین بیشتر -که به معنای هدر دادن انرژی کشور است- روی استاندارد کردن موتور خودروها، واردات این محصول و واردات خودروهای برقی تمرکز و سرمایهگذاری کنیم.