bato-adv
bato-adv

هزینه ۳ برابری کمپین هریس نسبت به ترامپ در یک ماه

هزینه ۳ برابری کمپین هریس نسبت به ترامپ در یک ماه
کمپین کامالا هریس اعلام کرد در ماه آگوست سه برابر بیشتر از رقیب جمهوری خواهش هزینه کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

کمپین انتخاباتی کامالا هریس اعلام کرد براساس مدارک مال منتشر شده، هریس در ماه آگوست سه برابر بیشتر از رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ هزینه کرده است.

به گزارش تسنیم، در حالی که هر دو نامزد انتخابات وارد روز‌های پایانی رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند، کامالا هریس که در ماه جولای پس از کناره گیری بایدن از رقابت ها، وارد عرصه انتخابات شد، مدارک مالی را برای کمیسیون انتخاباتی فدرال ارسال کرد که براساس آن در ماه آگوست ۱۷۴ میلیون دلار هزینه کرده است. در حالی که در گزارش جداگانه دونالد ترامپ برای این کمیسیون، وی مبلغ ۶۱ میلیون دلار هزینه کرده است.

براساس این گزارش، صرف این مبلغ هنگفت نمی‌تواند دلیلی بر پیروزی هریس در انتخابات باشد. رقابت بین دو رقیب در سراسر آمریکا از جمله در ایالت‌های چرخشی و رقابتی که نقش تعیین کننده‌ای در انتخابات دارند، شانه به شانه پیش می‌رود. در سال ۲۰۱۶ ترامپ با وجود آنکه پول کمتری نسبت به هیلاری کلینتون رقیب دموکراتش جمع آوری کرده بود، در انتخابات پیروز شد.

همچنین کمپین هر دو نامزد اعلام کردند که بیشتر هزینه‌های صرف شده برای آگهی‌های تبلیغاتی بوده و رقم کمی برای گردهمایی ها، سفر‌ها و حقوق کارکنان کمپین هزینه شده است. کمپین هریس تصریح کرد که مبلغ ۷۵ هزار دلار را به نهادی اهدا کرده که در زمینه جمع آوری آرای سیاه پوستان در میشیگان که یکی از ایالت‌های رقابتی است، فعالیت می‌کند.

همچنین براساس این گزارش، مبلغ کمک‌های مالی اهدا شده به کمپین هریس از زمان کناره گیری بایدن از رقابت‌ها و ورود هریس به عرصه رقابت ها، در پایان ماه آگوست به ۲۳۵ میلیون دلار رسیده که اندکی بیشتر از رقمی بوده که در آغاز ماه در اختیار کمپین بوده است.

علاوه بر این، مبلغ کمک‌های مالی اهدا شده به کمپین ترامپ در پایان ماه اوت، ۱۳۵ میلیون دلار بوده که حدود ۱۷ میلیون دلار کمتر از رقمی است که در ابتدای ماه این کمپین جمع آوری کرده است.

به علاوه، کمپین هریس در گزارش خود اعلام کرد که مبلغ ۱۹۰ میلیون دلار در ماه آگوست کمک مالی جمع آوری کرده و در مقابل کمپین ترامپ گزارش داد که در همین مدت ۴۵ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

این در حالی است که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها که به طور مشترک توسط یاهو و موسسه یوگاو پس از مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و کامالا هریس انجام شده، نشان می‌دهد که هریس با ۵ درصد اختلاف نسبت به ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی که پس از مناظره ۱۰ سپتامبر انجام شده، هریس با ۵۰ درصد در مقابل ترامپ با ۴۵ درصد در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است. همچنین هریس با ۴۸ درصد در مقابل ۴۴ درصد با یک حاشیه خطای مشابه در صورت ورود حزب سوم به انتخابات و با ۴۹ درصد در مقابل ۴۵ درصد در بین رای دهندگان احتمالی نیز پیشتاز است.

در همین حال دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، پیشنهاد برگزاری مناظره دیگری با کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها به میزبانی شبکه سی‌ان‌ان را رد کرد.

ترامپ اظهارات قبلی خود در این باره را تکرار و اعلام کرد که در زمان اندک باقی مانده تا انتخابات، مناظره دیگری را با هریس برگزار نخواهد کرد.

نخستین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و کامالا هریس، ۱۰ سپتامبر در شهر فیلادلفیا و به میزبانی شبکه‌ای بی سی برگزار شد. این دو نامزد برای نخستین بار در مقابل هم قرار گرفتند تا رأی‌دهندگان آمریکایی برای انتخاب یکی از این دو در انتخابات قانع شوند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می‌شود.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین