bato-adv
کد خبر: ۷۷۸۴۹۲

ظریف: آماده شروع مذاکرات هستیم

ظریف: آماده شروع مذاکرات هستیم
«دولت ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای (برجام) دچار اشتباه محاسباتی شد. این وضعیت باخت-باخت بوده است.  ما در صورتی که دیگر طرفین آمادگی داشته باشند، آماده هستیم و می‌توانیم شروع دیگری برای این مذاکرات در این سفر داشته باشیم.»
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

معاون امور راهبردی رئیس‌جمهور گفت: ما در صورتی که دیگر طرفین آمادگی داشته باشند، آماده هستیم و می‌توانیم شروع دیگری برای این مذاکرات در این سفر داشته باشیم. 

به گزارش ایلنا، «محمدجواد ظریف» معاون امور راهبردی رئیس‌جمهور که در هیأت همراه او برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در گفت‌وگویی بیان کرد که دولت ایران آماده همکاری با دیگر کشورها برای پایان دادن به جنگ غزه است. 

وی بیان کرد: ما می‌خواهیم به سمت جهانی صلح‌آمیزتر و باثبات‌تر برای شهروندان خود و برای شهروندان دیگر کشورها برویم. ما به دنبال جنگ نیستیم، اما از خود دفاع خواهیم کرد. 

ظریف همچنین با اشاره به اقدام تروریستی برون‌مرزی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن شهید «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران که وعده «مجازات سخت» مقامات ایران را در پی داشت، گفت که ایران حق دارد در هر زمانی که بخواهد آنچه «نقض آشکار حاکمیت» ایران طی این اقدام خواند را تلافی کند.

وی ادامه داد: پس از ترور، جامعه جهانی از ما خواست که به منظور پایان دادن به جنگ غزه خویشتن‌داری کنیم، اما وعده یک توافق آتش‌بس هرگز محقق نشد. 

ظریف گفت: آمریکا تنها می‌تواند خود را مقصر بداند، چراکه این آمریکا بود که در دولت «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای خارج شد. 

معاون امور راهبردی رئیس‌جمهور گفت: دولت ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای (برجام) دچار اشتباه محاسباتی شد. این وضعیت باخت-باخت بوده است. 

وی گفت: ما در صورتی که دیگر طرفین آمادگی داشته باشند، آماده هستیم و می‌توانیم شروع دیگری برای این مذاکرات در این سفر داشته باشیم.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
دوباره شد 10دیگه همچنان ادامه دارد
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
عالی
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین