bato-adv
bato-adv
پیش سفارش ۳۲۰۰ ماشین الکتریکی پرنده الف

(تصاویر) خودروی پرنده دیگر یک رویا نیست

(تصاویر) خودروی پرنده دیگر یک رویا نیست

ماشین‌های پرنده معمولاً از یک یا چند پروانه یا فن مجرای نیروی رانش به جلو تشکیل شده‌اند. تعداد کمی از آنها نیز یک موتور هلی‌کوپتر برقی دارند. البته در جاده‌ها، اکثر خودرو‌های پرنده در جاده به روش معمولی می‌رانند. اما چرخ آنها در هوا کارایی ندارد.

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

شاید پرواز با یک وسیله نقلیه الکتریکی بخش مهمی از مسیر‌های سفر ما در آینده باشد. این چیزی است که ده‌ها شرکت در سراسر جهان روی آن شرط‌بندی می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، EVTOL یا وسایل نقلیه برقی که به‌عنوان خودرو‌های پرنده یا تاکسی‌های هوایی شناخته می‌شوند، توسط شرکت‌هایی در ایالات متحده در اروپا و آسیا هم درحال‌توسعه هستند.

برد پروازی

ماشین پرنده مدل A می‌تواند تا ۲۰۰ مایل رانندگی کند. برد پروازی آن ۱۱۰ مایل و قیمت آن ۳۰۰ هزار دلار است.

در واقع اتومبیل‌های پرنده مدت‌ها همیشه در رویا و تخیل ما بودند، اما اکنون این رویا به واقعیت تبدیل می‌شود.

شرکت سازنده خودرو‌های پرنده برقی الف پس از امضای قراردادی تولید انبوه قطعات با شرکت‌های مهم در جهت راه‌اندازی فناوری نوآورانه خود گام برمی‌دارد.

حرکت عمودی

خودروی پرنده دیگر یک رویا نیست

Alef Aeronautics که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، تصمیم گرفت یک وسیله نقلیه الکتریکی بسازد که نه‌تن‌ها در جاده‌ها می‌راند، بلکه به‌صورت عمودی نیز حرکت می‌کند.

این شرکت قصد دارد این حمل‌ونقل آینده‌نگرانه را برای کاربران مقرون‌به‌صرفه کند. شرکت الف با ترکیب عملکرد یک ماشین باقابلیت یک وسیله نقلیه پرنده، معنای جدیدی به حمل‌ونقل شخصی بخشیده است.

جذب سرمایه‌گذاری عمده

شرکت الف، یک نمونه اولیه مقیاس‌پذیر را به نمایش گذاشت که توجه سرمایه‌دار برجسته، تیم دریپر را به خود جلب کرد. دریپر که به‌خاطر سرمایه‌گذاری‌های اولیه‌اش در تسلا شناخته می‌شود، سرمایه‌گذار اصلی الف شد و با ۳ میلیون دلار در سرمایه اولیه شرکت کرد؛ حمایتی که برای نزدیک‌کردن خودروی پرنده الف به بازار بسیار مهم است.

نقطه عطفی در صنایع خودروسازی و هوانوردی

خودروی پرنده دیگر یک رویا نیست

به گزارش سایت Interestingengineering پیش سفارش این خودروی پرنده که با نام مدل A برای اولین‌بار در اکتبر ۲۰۲۲ معرفی شد از تابستان گذشته از ۲۵۰۰ ماشین فراتر رفت.

الف سال گذشته با تبدیل‌شدن به اولین شرکتی که از طریق یک نمایندگی خودرو، پیش سفارش یک هواپیمای مدرن را به دست آورد، خبرساز شد.
آنها قراردادی را برای فروش خودرو‌های پرنده خود از طریق یک نمایندگی در کالیفرنیا امضا کردند که نقطه عطف مهمی در صنایع خودروسازی و هوانوردی است.

یک معامله بزرگ تولیدی

شرکت الف این هفته از پیشرفت حیاتی در قابلیت‌های تولید خود خبر داد و یک قرارداد تولید انبوه با PUCARA Aero و MYC برای قطعات موردنیاز خودروی پرنده برقی امضا کرد. هر دو شرکت به دلیل تولید قطعات باکیفیت بالا برای غول‌های صنعتی مانند بوئینگ و ایرباس شناخته شده‌اند.

رعایت ایمنی

جیم دوخونی، مدیرعامل الف، علت انتخاب PUCARA Aero و MYC را سابقه ایمنی بی‌عیب‌ونقص آنها و مطابقت با استاندارد‌های اصلی هوانوردی اعلام کرد.

همچنین تضمین می‌کند قطعات مورداستفاده در مدل A استاندارد‌های ایمنی سخت‌گیرانه را رعایت می‌کنند.

خودروی پرنده دیگر یک رویا نیست

ساخت باکیفیت بالا

PUCARA Aero مسئول ساخت قطعات خاص در کلاس هوانوردی متناسب با وسیله نقلیه الف خواهد بود. این قطعات توسط مقامات کلیدی هوانوردی، از جمله FAA و EASA تأیید می‌شوند تا اطمینان حاصل شود بالاترین استاندارد‌های ایمنی را برآورده می‌کنند.

الف قصد دارد تولید مدل A را در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ آغاز کند و انتظار می‌رود تحویل آن در مدت کوتاهی پس از آن انجام شود. همچنین در حال توسعه دومین وسیله نقلیه خود با نام Model Z است. این خودروی پرنده برقی چهار در قرار است در سال ۲۰۳۵ با قیمت ۳۵۰۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

bato-adv
bato-adv
bato-adv