bato-adv

تصمیم غیرمنتظره قدوس در آستانه نهایی‌شدن

تصمیم غیرمنتظره قدوس در آستانه نهایی‌شدن
هافبک باتجربه فوتبال ایران هم در مسیر پیوستن به لیگ برتر امارات قرار گرفته تا شمار لژیونر‌های ایرانی شاغل در این لیگ در آستانه ۲ رقمی‌شدن باشد!
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

مسابقات باشگاهی امارات در طول ۳ فصل اخیر در شرایطی دنبال شده که بعد از تغییر نام مجدد رقابت‌ها، مجدداً مجوز حضور بازیکنان ایرانی در این مسابقات صادر شده و برخلاف سالیان دورتر که قطر، مقصد بسیاری از ستاره‌های فوتبال ایران برای لژیونر شدن بود، حالا شرایط تغییر کرده و لیگ برتر امارات، گزینه پیش‌روی ستاره‌های ایرانی است؛ به‌طوری‌که در فاصله حدوداً ۳ سال، شمار لژیونر‌های ایرانی شاغل در لیگ برتر امارات در آستانه دورقمی‌شدن است.

احمد نوراللهی در کنار مهدی قایدی، اولین بازیکنان ایرانی بودند که بعد از تغییر نام لیگ برتر امارات به تیم شباب‌الاهلی پیوستند که در ادامه راه، نوراللهی راهی الوحده شد و قایدی هم سر از استقلال و اتحاد کلبا در آورد. فرهاد مجیدی هم در قامت سرمربی‌لژیونر به اتحاد کلبا پیوست و روز‌های پرماجرایی را در این تیم پشت گذاشت و در حال حاضر، سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون عضوی از تیم شباب‌الاهلی هستند و محمدرضا آزادی هم برای العروبه به میدان می‌رود و جالب آنکه شهریار مغانلو هم بعد از ۲ فصل پیاپی کسب عنوان آقای گلی، لیگ برتر امارات را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده و عضوی از تیم اتحاد کلبا است.

اتحاد کلبا به دنبال بمب‌ترکانی با جذب قدوس
باشگاه‌های اماراتی با توجه به کیفیت فنی بازیکنان ایرانی، به دنبال جذب ستاره‌های بیشتر هستند و بعد از تلاش نافرجام کلبایی‌ها برای جذب محمد دانشگر، حالا تبِ انتقال سامان قدوس به اتحاد کلبا داغ شده است؛ آن‌هم در حالی‌که بعد از اتمام قرارداد قدوس با برنتفورد، ستاره ایرانی در انتخاب تیم جدیدش ناموفق بوده و با وجود طرح گمانه‌زنی‌های مختلف، همچنان آینده این هافبک باتجربه که سابقه بازی در فوتبال فرانسه و سوئد را هم دارد، نامشخص است.

سامان، جدی‌ترین گزینه جانشینی کیس
قدوس در روز‌های گذشته سفری به امارات داشته و انتشار تصویری مشترک از او در کنار رضا قوچان‌نژاد، مهاجم سابق تیم ملی نشان داد که همچنان سامان قدوس در حال گشت‌وگذار در کشور امارات است و احتمالاً دوره جدید فوتبال او در این کشور رقم خواهد خورد. هافبک ۳۱ ساله فوتبال ایران در حالی از اتحاد کلبا پیشنهاد همکاری دریافت کرده که این پیشنهاد از سوی رئیس باشگاه اماراتی تایید شد و او بعد از برد روز گذشته اتحاد کلبا مقابل خورفکان درباره جذب سامان قدوس گفت: «درباره این بازیکن باید بگویم ما نه خیلی به جذب او نزدیک هستیم و نه خیلی هم دور هستیم. ما در حال حاضر منتظر مشخص شدن زمان دوری فیلیپ کیس هستیم و پزشکان باید درباره او نظر بدهند».

کوچ از لیگ برتر انگلیس به مقصد امارات!
سامان قدوس فقط در تیررس اتحاد کلبا نیست؛ هر چند که حضور او می‌تواند شمار بازیکنان ایرانی این تیم را به عدد ۳ برساند، اما به جز اتحاد کلبا، مسئولان باشگاه شارجه امارات هم برای تقویت خط هافبک خود به دنبال جذب قدوس هستند. بعد از حضور آزمون در لیگ برتر امارات، آن‌هم باتجربه بازی در بوندسلیگای آلمان و سری‌آ ایتالیا، کوچ سامان قدوس از لیگ برتر انگلیس به لیگ برتر امارات می‌تواند بیش از پیش به رقابت‌های باشگاهی این کشور اعتبار بدهد.

در انتظار تصمیم‌گیری نهایی قدوس
هافبک ۳۱ ساله فوتبال ایران که چهره موردعلاقه امیر قلعه‌نویی هم محسوب می‌شود و حتی با وجود آنکه بدون تیم است، پای ثابت اردو‌های ملی و البته ترکیب این تیم محسوب می‌شود، با توجه به پیشنهادات واصله تصمیم نهایی خود را گرفته تا در فصل پیش‌رو در فوتبال باشگاهی امارات کارش را پیش ببرد و باید دید از میان دو پیشنهاد مطرح‌شده، آیا او همبازی مهدی قایدی و شهریار مغانلو می‌شود یا در تیم شارجه کار خود را پیش خواهد برد. براساس آخرین خبرها، احتمال انتقال دوباره سامان قدوس به لیگ سوئد به صفر نزدیک شده و به نظر می‌رسد که دوره حضور او در فوتبال باشگاهی اروپا به پایان رسیده است.

 

منبع: فوتبال ۳۶۰

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین