bato-adv

ویروس‌های شایع در ایران؛ سرماخوردگی صدرنشین است

ویروس‌های شایع در ایران؛ سرماخوردگی صدرنشین است
در پایش ویروس‌های در گردش بیماری‌های حاد تنفسی در شهریورماه سال‌جاری، ویروس عامل سرماخوردگی در رأس و کروناویروس در رتبه دوم ویروس‌های در گردش در کشور قرار دارند.

در پایش ویروس‌های در گردش بیماری‌های حاد تنفسی در شهریورماه سال‌جاری، رینوویروس‌ها با ۵۲.۳ درصد در رأس ویروس‌های در گردش قرار دارند. این ویروس‌ها از شایع‌ترین عوامل عفونت‌زا در انسان‌ها و عامل اصلی سرماخوردگی هستند.

به گزارش تسنیم، براساس بررسی‌هایی که وزارت بهداشت انجام داده، ویروس کووید۱۹ دومین ویروس شایع تنفسی تا پایان شهریورماه بوده است که میزان شیوع این نوع ویروس در بین ویروس‌های در گردش که منجر به بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند، ۳۰ درصد برآورد شده است.

سومین ویروس در گردش در شهریورماه سال جاری، «انترویروس‌ها» بوده‌اند. این ویروس‌ها قادر به ایجاد طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های تب‌دار به‌ویژه در کودکان هستند و ۹.۵ درصد از ویروس‌های در گردش در کشور را تشکیل می‌دهند.

پاراآنفلوانزا، چهارمین ویروس در گردش در کشور شناخته شده است که عمدتاً در کودکان بیماری‌زایی دارد.

نتایج پایش نمونه‌های گرفته شده از بیماران دچار مشکلات تنفسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، هرمزگان و شهید بهشتی از مردادماه سال ۱۴۰۲ شروع شده و در شهریور ماه سال جاری، تعداد ۱۰۲ نمونه از نظر ۲۱ ویروس، تحت آزمایش قرار گرفته است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین