bato-adv
کد خبر: ۷۸۱۳۷۶
برای اولین بار پس از آغاز جنگ؛

بعد از دو سال؛ آلمان خواستار گفت‌وگو با پوتین است

بعد از دو سال؛ آلمان خواستار گفت‌وگو با پوتین است
رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که اولاف شولتز، صدراعظم این کشور قصد دارد پس از دو سال و پیش از برگزاری نشست سران گروه بیست (G ۲۰) در ماه نوامبر در برزیل، تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفتگو و رایزنی کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که صدراعظم این کشور قصد دارد پیش از برگزاری نشست سران گروه بیست (G ۲۰) تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه گفتگو کند.

به گزارش مهر به نقل از ریانووستی، رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که اولاف شولتز، صدراعظم این کشور قصد دارد پس از دو سال و پیش از برگزاری نشست سران گروه بیست (G ۲۰) در ماه نوامبر در برزیل، تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفتگو و رایزنی کند.

پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشور‌های غربی رابطه خود را با مسکو کم‌رنگ و تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال کردند. آخرین گفت‌وگوی تلفنی بین سران روسیه و آلمان دسامبر ۲۰۲۲ بود.

اما مقامات آلمانی و خود شولتز بار‌ها انجام یک گفت‌وگوی تلفنی دیگر بین سران روسیه و آلمان را رد نکردند. آخرین بار در ماه ژوئن شولتز تمایل خود را برای گفت‌وگوی تلفنی با پوتین اعلام کرد.

در آن زمان دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با ریانووستی اعلام کرد که رئیس‌جمهور پوتین هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان ندارد.

در اوایل سپتامبر شولتز اعلام کرد که زمان گفتگو درباره چگونگی تسریع پایان درگیری در اوکراین فرا رسیده است. وی همچنین افزود که هم او و هم ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین توافق کردند که روسیه باید در اجلاس بعدی درباره اوکراین شرکت کند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین