bato-adv

با این عادات آلزایمر نمی‌گیرید

با این عادات آلزایمر نمی‌گیرید
ظرفیت حافظه در افراد ثابت نیست و انعطاف‌پذیر است. برای استفاده کامل از این قابلیت و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مغزی، به‌ویژه زوال عقل و آلزایمر، باید همواره مغز را به کار بگیرید و آن را تمرین دهید.

ترفند‌های مؤثری که در بهبود حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر نقش دارند، عبارتند از:

۱. مدیریت استرس

به گزارش خبرآنلاین، وقتی استرس دارید، بدنتان هورمون‌های استرس مانند کورتیزول ترشح می‌کند. کورتیزول به شدت فرآیند حافظه را مختل کرده و توانایی ما در بازیابی خاطرات طولانی‌مدت را تضعیف می‌کند. استرس و افسردگی حتی قابلیت کوچک کردن مغز را دارند.

۲. رژیم غذایی غنی از امگا ۳

ماهی‌های چرب منبع غنی اسید‌های چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ نقش مهمی در ساخت سلول‌های مغز و عصبی دارد، برای یادگیری و حفظ عملکرد حافظه ضروری است و زوال شناختی را به تعویق می‌اندازد.

۳. معاشرت با دیگران

یک مطالعه در سال ۲۰۰۷ نشان داد که افرادی که زندگی اجتماعی بسیار فعالی دارند، کمتر دچار کاهش حافظه می‌شوند. حتی ۱۰ دقیقه صحبت با دیگران می‌تواند باعث بهبود حافظه شود.

۴. نوشیدن آب

کم‌آبی خفیف باعث کوچک شدن مغز و اختلال حافظه می‌شود. حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز مصرف کنید. آب به عنوان ضربه‌گیر برای مغز و نخاع عمل می‌کند و به سلول‌های مغز ما کمک می‌کند تا از مواد مغذی استفاده کنند.

۵. فعالیت بدنی

طبق تحقیقات، ورزش فواید شناختی دارد؛ توزیع اکسیژن و مواد مغذی را به بدن بهبود می‌بخشد و به ایجاد سلول‌های جدید در مغز کمک می‌کند که برای ذخیره‌سازی حافظه ضروری هستند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین