bato-adv
سقف‌شکنی انس جهانی در نیمه اول مهر

چهار پرده از وقایع خیره‌کننده انس جهانی

چهار پرده از وقایع خیره‌کننده انس جهانی
انس جهانی از عصر چهارشنبه به این طرف توانی برای قرار گرفتن در مسیر صعودی نشان نداده
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳

فرارو- انس جهانی از بعدظهر چهارشنبه ۱۱ مهر کمر راست نکرده و توانی برای عبور از محدوده دو هزار و ۶۶۰ دلار نشان نداده است.

به گزارش فرارو؛ انس جهانی مثل سایر بازار‌های ریسک‌پذیر هنوز در شوک اتفاقات منطقه غرب آسیا قرار دارد و نسبت به قله شکل‌گرفته در روز پنجم مهر، انس جهانی کاهش ۲۷ دلاری را تجربه می‌کند. با این حال انس جهانی به‌لطف رکوردشکنی‌های نیمه اول مهر، بازدهی خیره‌کننده ۵۰ درصدی را در یک سال گذشته به‌چشم می‌بینید و ردپای این اتفاق را در بازار داخلی و فعل‌وانفعالات طلا ۱۸ عیار پیدا می‌کنیم.

شوک به انس جهانی

قیمت انس جهانی معاملات روز سه‌شنبه ۱۰ مهر را با رشد ۲۷ دلار پشت‌سر گذاشت. انس جهانی دو‌شنبه ۹ مهر دو هزار و ۶۳۲ دلار ارزش داشت و سه‌شنبه ۱۰ مهر با ایستادن روی جایگاه دو هزار و ۶۵۹ دلار به کارش پایان داد. 

انس جهانی چهارشنبه ۱۱ مهر طبق پیش‌بینی‌ها خودش را آماده قرار گرفتن در مسیر صعودی می‌دید، اما مثل اغلب بازار‌های ریسک‌پذیر، تحت‌تاثیر وقایع منطقه غرب آسیا شاهد سکته انس جهانی بودیم. انس جهانی چهارشنبه ۱۱ مهر به‌جای حرکت در مسیر صعودی در حد یک دلار عقب رفت و روز پنجشنبه ۱۲ مهر نیز ۱۲ دلار دیگر از قیمت انس جهانی آب رفت. تقریبا همین شرایط در بازار‌های دیگری مثل ارز دیجیتال تکرار شد و بیت‌کوینی که عصر سه‌شنبه حوالی ۶۵ هزار دلار خریدوفروش می‌شد، بعد ۴۸ ساعت از اتفاقاتی که درجریان هستید، تا نیمه اول کانال ۶۰ هزار دلار عقب کشیده است.

سقف‌شکنی انس جهانی در نیمه اول مهر

انس جهانی از ابتدای مهر امسال برای اولین بار از محدوده دو هزار و ۶۵۰ دلار عبور کرد. قیمت انس جهانی روز سه‌شنبه سوم مهر با جهش ۳۵ دلاری در یک روز از دو هزار و ۶۲۷ دلار تا دو هزار و ۶۶۲ دلار جلو رفت.

انس جهانی بعد قدم گذاشتن به بالای مرز دو هزار و ۶۵۰ دلار، روز پنجم مهر تا دو هزار و ۶۷۲ دلار جلو رفت و حالا تا اطلاع ثانوی باید همین محدوده را قله تاریخی بدانیم.

انس جهانی روز‌های اخیر را بین دو محدوده دو هزار و ۶۳۲ دلار تا دو هزار و ۶۷۲ دلار در رفت‌وآمد بوده. 

قیمت انس جهانی درحال حاضر روی محدوده دو هزار و ۶۴۶ دلار قرار دارد و درمقایسه با قله دو هزار و ۶۷۲ دلاری که روز پنجم مهر امسال فتح کرده، ۲۶ دلار پایین‌تر قرار دارد.

بازدهی ۴۵ درصدی انس جهانی در یک سال

انس جهانی از یک سال قبل به این طرف جهش ۴۵ درصدی را به ثبت رسانده است. قیمت انس جهانی سال گذشته در چنین روزی به هزار و ۸۲۵ دلار نمی‌رسید، اما الان حدود ۸۲۰ دلار از آن محدوده بالا آمده است. 

قیمت انس جهانی درحالی به دو هزار و ۶۴۶ دلار رسیده که نسبت به هفته قبل کاهش یک درصدی را به چشم می‌بیند، اما نمودار انس جهانی رشد شش درصدی را در یک ماه گذشته نشان می‌دهد. 

انس جهانی از ابتدای فروردین امسال یعنی شش ماه قبل ۱۵ درصد ارتقا پیدا کرده و وقتی به سه سال قبل نگاه می‌کنیم، متوجه رشد خیره‌کننده ۵۰ درصدی می‌شویم.

انس جهانی اوایل مهر سال ۱۴۰۰ یعنی سه سال حول‌وحوش هزار و ۷۶۰ دلار ارزش داشت و با احتساب نرخ فعلی انس جهانی متوجه بازدهی تقریبا ۵۰ درصدی می‌شویم. انس جهانی همیشه خدا یکی از سیگنال‌های تاثیرگذار روی بازار داخلی و قیمت طلا ۱۸ عیار است و اتفاقا ردپای رکودشکنی‌های اخیر انس جهانی در بازار داخلی دیده شده است. 

سیگنال انس جهانی به بازار داخلی

قیمت طلا ۱۸ عیار همپای رکوردشکنی انس جهانی، روی قله جدیدی ایستاد. هر گرم طلا ۱۸ عیار نیمه اول مهرماه امسال برای اولین‌بار از مرز هر گرم چهار میلیون تومان عبور کرد و همچنان بالای این مرز معامله می‌شود.

قیمت طلا در ایران معمولا به اتفاقات بازار ارز و بالا و پایین شدن دلار چشم دارد، اما همزمان وقایع بازار جهانی را زیرنظر می‌گیرد. طوریکه ثبت محدوده چهار میلیون و ۲۶ هزار تومان در روز شنبه هفتم مهر را باید زیر سر انس جهانی و رکوردی که روز پنجشنبه پنجم مهر در بازار جهانی به ثبت رسیده بدانیم. قیمت طلا ۱۸ عیار البته از بعد اتفاقات عصر سه‌شنبه مسیرش را از انس جهانی جدا کرده و ایندفعه همپای قیمت دلار آزاد حرکت می‌کند.

برچسب ها: انس جهانی طلا
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین