bato-adv

پول‌سازی از توده چربی!

پول‌سازی از توده چربی!
این روز‌ها که تبلیغات در فضای مجازی افسار پاره کرده است و هر روز سروکله یک دستگاه و متد جدید برای بازسازی صورت و بدن افراد متناسب با شاخص‌های روز جامعه پیدا می‌شود، شیوه‌های تبلیغی مربوط به لاغری و تناسب اندام نیز به اوج خود رسیده؛ از وعده کم‌ کردن ۱۰کیلو وزن در ۷۲ ساعت گرفته تا تبلیغات عریض و طویل باشگاه‌های بدون تحرک! تبلیغاتی با ادعای به‌کارگیری روش‌های نوین در عرصه ورزش که بیشتر از این‌که تناسب اندام و سلامت افراد هدف‌شان باشد، جیب آن‌ها را نشانه گرفته است!

چاقی و عوامل مبتلابه آن ازجمله مسائلی است که در قرن اخیر عده زیادی در دنیا با آن مواجه هستند و این موضوع به‌خصوص در کشور‌های در حال توسعه و در حال گذار، بیشتر مشاهده می‌شود. در این میان توصیه انواع رژیم‌ها و روش‌ها برای کاهش وزن بازار گرمی دارد. برخی تبلیغات مجازی و رسانه‌ای برای چاقی و لاغری به‌وسیله قرص، کمربند، داروی گیاهی و... آن‌قدر جدی است که مخاطب باور می‌کند روش قطعی کاهش وزن یا افزایش آن را یافته است، اما واقعیت چیز دیگری است.

۸ ساعت ورزش بی‌دردسر! 

به گزارش جام‌جم، این روز‌ها که بازار کلینیک‌های زیبایی و لاغری حسابی داغ است با یک جست‌وجوی ساده می‌توان بدون دردسر به انبوهی از صفحات و آگهی‌های تبلیغات لاغری دست‌یافت. یکی از این مراکز که چهار شعبه فعال در تهران نیز دارد مدعی است بدون تحرک می‌تواند افراد را به وزن دلخواه‌شان برساند. در سایت این مجموعه آمده که برنامه‌های این مرکز برای ازبین‌بردن سریع سایز‌های نامطلوب با نتایجی قابل انتظار حتی در یک جلسه اصلاحی طراحی شده است. امواج و سیگنال‌های چرخشی به تخلیه مایعات اضافه، تنزل و تقلیل حجم چربی و سفت‌کردن ماهیچه‌های اطراف شکم، کمر، باسن و ران‌ها کمک می‌کنند. برای اطلاع از جزئیات با این باشگاه تماس گرفتیم. فرد پاسخ‌دهنده این باشگاه ورزشی می‌گوید: «در این باشگاه از شبیه‌ساز ورزشی استفاده می‌شود. به این صورت که با نصب حدود ۲۰ پد روی بدن فرد، ۱۳۰ ورزش و ۱۲۰۰ حرکت ورزشی شبیه‌سازی می‌شود؛ به‌طوری‌که هر ۴۵ دقیقه آن معادل هشت ساعت ورزش است!»

وی در پاسخ به این پرسش که هزینه شرکت در جلسات باشگاه ورزشی بدون تحرک چقدر است؟ می‌افزاید: «افراد برای حضور در هر دوره باید هزینه شرکت در ۱۲ جلسه را پرداخت کنند. قیمت ثبت‌نام در این کلاس‌ها پنج‌میلیون و ۸۲۰هزار تومان است.» فرد پاسخگو همچنین ادامه می‌دهد: «افراد با این روش در هر جلسه حدود ۵۰۰ کالری می‌سوزانند و هر چند جلسه یک‌بار ۳ ــ ۲ کیلو از وزن آنها نیز کم می‌شود.

وی در پایان مدعی شد که استفاده از این دستگاه‌ها هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد.» پس از این گفتگو سراغ یکی دیگر از این مراکز رفتیم. صفحه اینستاگرام این مرکز مملو از تصاویر افرادی است که پس از استفاده از این دستگاه‌ها، تغییرات چشمگیری در اندام خود مشاهده کرده‌اند. به‌طور مثال، برخی افراد فقط در یک جلسه، موفق به کاهش دور شکم به میزان ۴سانتی‌متر شده‌اند!

مسئول پاسخگویی این مرکز که یک کلینیک زیبایی است و خدمات مختلفی، از تزریق ژل و بوتاکس گرفته تا لاغری ارائه می‌دهد، در گفتگو با ما می‌گوید: «ما با استفاده از دستگاه RF در قسمت‌های مورد نظر شما کار لاغری موضعی را انجام می‌دهیم.» وی که اطلاعات بیشتری درباره نحوه کار این مرکز نمی‌دهد در مورد هزینه‌های حدودی می‌گوید: «برای نتیجه‌گیری حداقل پنج جلسه استفاده از دستگاه‌ها نیاز است و برای هر جلسه استفاده از دستگاه‌ها روی هر قسمت از اندام‌تان که می‌خواهید لاغر شود، ۴۰۰هزار تومان هزینه دارد.»

بیزینس لاغری!

پس از گفتگو با این دومرکز برای اطلاع از کارایی روش‌های مطرح‌شده و تاثیر آن روی کاهش وزن بدون عوارض، با علی الهامی‌پور، مربی بدنسازی و قهرمان کشور طی دو سال متوالی به گفتگو نشستیم. این مربی بدنسازی می‌گوید: «پیشنهاد کاهش وزن بدون حرکت برای کسانی است که مشکلاتی جسمی مثل تپش بالای قلب، رماتیسم مفصلی و... دارند، اما درعین‌حال نیز برای سلامتی باید وزن کم کنند. در این شرایط از برخی دستگاه‌ها تنها برای ماه‌های اول، نه ادامه‌دار، آن هم با هدف درمان استفاده می‌شود.»

وی می‌افزاید: «من به‌عنوان یک مربی برای صد نفر ممکن است صد نوع روش متفاوت جهت لاغری و کاهش وزن پیشنهاد دهم، چراکه افراد با توجه به ویژگی‌های بالینی و BMI بدن خود با هم تفاوت دارند.»

این قهرمان کشور می‌گوید: «متاسفانه امروزه افراد بسیاری هستند که از ناآگاهی عموم افراد سوءاستفاده می‌کنند و با تبلیغات تجاری و استفاده از اصطلاحاتی که صرفا جنبه کلاس و پرستیژ دارد بیزینس راه انداخته‌اند و پول می‌گیرند. اگرچه استفاده از برخی از این دستگاه‌ها برای افراد دارای مشکلات جسمانی تایید شده، اما برای فردی با بدن سالم و BMI نرمال هیچ اثری ندارد.»

مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین