bato-adv

چگونه می‌توان از فشار آوردن بیش از حد به چشم‌ها پرهیز کرد

چگونه می‌توان از فشار آوردن بیش از حد به چشم‌ها پرهیز کرد
کارشناسان نکاتی را برای کاهش احساس درد و ناراحتی چشم‌ها ناشی از زل زدن دائمی به صفحه نمایش‌ها به اشتراک گذاشته‌اند.

فرارو- پس از ساعت‌ها خیره شدن به لپ‌تاپ یا گشتن در شبکه‌های اجتماعی، ممکن است احساس درد شدید یا گیجی کنید.

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، این احساسات رایج و ناراحت کننده، نشانه‌هایی از فشار چشم هستند، یک اصطلاح کلی برای علائمی مانند خشکی یا آبریزش چشم، تاری دید موقت، قرمزی چشم، درد و سردرد. با این حال صفحه نمایش‌ها تنها چیزی نیستند که باعث خستگی چشم‌ها می‌شوند.

میکا موی، استاد بالینی در دانشکده بینایی‌سنجی و علوم بینایی در دانشگاه برکلی، می‌گوید: «فعالیت‌هایی مانند خواندن، نوشتن و سوزن دوزی نیز می‌توانند باعث خستگی چشم شوند.» علائم خستگی چشم می‌توانند آزاردهنده باشند، اما خوشبختانه موقت هستند و منجر به آسیب طولانی مدت به سلامت چشم‌ها نمی‌شوند. دلایل مختلفی برای خستگی چشم وجود دارد. اکثر مردم معمولاً هنگام تماشا صفحه‌نمایش‌ها یا مطالعه کمتر پلک می‌زنند. پلک زدن چشم را مرطوب و روان نگه می‌دارد و در نهایت از خشکی چشم که باعث تاری دید و سوزش چشم‌ها می‌شود، جلوگیری می‌کند.

استراحت دادن به چشم‌ها در حین فعالیت‌های روزانه یا استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی می‌تواند کمک کننده باشد. با این حال خشکی چشم مزمن نیاز به مشورت با یک متخصص و استفاده از دارو‌های تجویزی دارد. فشار چشم همینطور در زمان خستگی عضله مژگانی، که به عدسی چشم کمک می‌کند تا تمرکز کند، نیز اتفاق می‌افتد. منقبض شدن دائمی عضله مژگانی، به طور طبیعی شکل عدسی چشم را تغییر می‌دهد، اما با بالا رفتن سن عدسی سخت می‌شود و به راحتی خم نمی‌شود و دید واضح از نزدیک را دشوار می‌کند. به گزارش فرارو، این وضعیت پیرچشمی نام دارد و دلیلی است که افراد در ۴۰ سالگی و بالاتر به احتمال زیاد به عینک مطالعه نیاز دارند. در صورت استفاده از عینک با نسخه اشتباه یا استفاده نکردن از عینک در صورتی که فرد به آن نیاز دارد، چشم‌ها در فشار دائمی قرار می‌گیرند. متخصصان برای کاهش فشار وارد شده به چشم‌ها چند توصیه می‌کنند:

چگونه می‌توان از فشار آوردن بیش از حد به چشم‌ها پرهیز کرد / ترجمه

از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ پیروی کنید. اگر قصد دارید مدتی به صفحه نمایش خیره شوید یا کتاب بخوانید، هر ۲۰ دقیقه یک بار با نگاه کردن به چیزی که حداقل ۲۰ فوت (۶ متر) با شما فاصله دارد، به چشم‌هایتان استراحت دهید. این کار را برای ۲۰ ثانیه یا اگر نیاز است بیشتر، ادامه دهید. انجام دهید. (برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ۲۰ ثانیه کافی نیست.)

چشم‌های خود را مرطوب نگه دارید. اگر احساس می‌کنید چشمانتان خشک شده‌اند، می‌توانید از اشک‌های مصنوعی یکبار مصرفی که حاوی مواد نگهدارنده نیستند استفاده کنند. مواد نگه دارنده می‌توانند باعث تحریک چشم‌هایتان شوند پس با مطالعه برچسب مواد تشکیل دهنده یک قطره چشم بدون مواد نگه دارنده انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که پلک بزنید. فکر کردن به پلک زدن ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما یک راه عالی برای جلوگیری از خشک شدن چشم و ایجاد احساس ناراحتی است. به توصیه متخصصان بهتر است یادداشتی در کنار رایانه یا کتابی که مطالعه می‌کنید قرار دهید تا پلک زدن را فراموش نکنید.

از کمپرس گرم استفاده کنید. یک حوله تمیز را زیر آب گرم قرار دهید و به آرامی آن را به مدت ۱۰ دقیقه یک یا دو بار در روز روی پلک‌های خود قرار دهید. کمپرس گرم غدد اشکی را تحریک می‌کند و از تبخیر سریع اشک جلوگیری می‌کند. با این حال به یاد داشته باشید که پلک‌ها نازک و حساس هستند؛ بنابراین برای جلوگیری از سوختگی، از فشار دادن کمپرس بر روی چشم‌ها خودداری کنید.

مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین