رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران ویدئویی از دوربینهای مداربسته این فروشگاه منتشر کرده که نشان میدهد یک جوان اطلاعیهای را در ساعات خلوت نیمهشب، به درب فروشگاه میچسباند.
فیلمها و تصاویر ارسالی مخاطبین؛ این عنوانی است که تقریباً تمام شبکههای ضدانقلاب از آن برای القای بحران و سیاهنمایی علیه ایران استفاده میکنند.
به گزارش مشرق، چندی پیش یکی از شبکههای ضدانقلاب با انتشار ویدئویی تحت عنوان «ارسالی مخاطبین» مدعی شد که یکی از فروشگاههای زنجیرهای شهروند در تهران، در پی نگرانی از حمله موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی، اعلامیهای را مقابل درب ورودی فروشگاه نصب کرده و نوشته است «به دلیل شرایط موجود، در خصوص عرضه اقلام ضروری نظیر آرد، شکر، روغنمایع و تنماهی، با مشکل مواجه شدیم».
این ویدئو البته بازتاب مطلوب رسانههای ضدانقلاب را به خود جلب نکرد؛ اما این کمترین تلاش شبکههای معاند تحت اسپانسری رژیم صهیونیستی علیه افکار عمومی ایران است. پس از انتشار ویدئو و پیگیریهای مرکز ارتباطات شهرداری تهران مشخص شد که ویدئو ساختگی بوده و چنین ابلاغیهای به فروشگاههای زنجیرهای کشور ارسال نشده است.
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران ویدئویی از دوربینهای مداربسته این فروشگاه منتشر کرده که نشان میدهد یک جوان اطلاعیهای را در ساعات خلوت نیمهشب، به درب فروشگاه میچسباند و شروع به فیلمبرداری میکند. این اقدام بدون هماهنگی مسئولان فروشگاه و در ساعات خلوت و بدون تردد انجام شده است.
فیلمها و تصاویر ارسالی مخاطبین؛ این عنوانی است که تقریباً تمام شبکههای ضدانقلاب از آن استفاده میکنند و یکی از حربههای رسانهای این شبکهها است تا خود را در ایران پرمخاطب جلوه دهند. چند سالی است که مردم ایران شناخت بیشتری نسبت به شبکههای معاند پیدا کردند و متوجه شدند درصد زیادی از اخبار این شبکهها، کذب و بیپایهواساس است که بهصورت هدفمند منتشر میشوند.
شبکههای ضدانقلاب نیز در پی علاج کاهش اعتماد مردم داخل کشور به این شبکهها، حربه تازهای تحت عنوان ارسالی مخاطبان راهاندازی کردند. بخش قابلتوجهی از این ویدئوهای ارسالی، کاملاً هماهنگ شده است. بهصورت کرده کانالهای ارتباطی شبکهها با برخی مزدوران در داخل ایران ارتباط گرفته و با واریز مبالغی هنگفت، از آنها درخواست میکنند تا درباره موضوعات مدنظر، تصاویر و ویدئوهای مرتبط تهیه کنند تا پروژه سیاهنمایی از آن موضوع و بهطورکلی سیاهنمایی علیه جمهوری اسلامی، کمی طبیعیتر و واقعیتر جلوه کند.
این حربه در سالهای اخیر، بهویژه در پروژههای مسیح علینژاد برای ارسال ویدئوهای بدون حجاب نیز با شدت و تمرکز بیشتری استفاده شده است. نکته جالب اینجاست که برخی شبکههای ضدانقلاب که برنامههای خاصی در طول روز به نمایش نمیگذارند، شبکههای اجتماعی آنها با همین ویدئوهای ارسالی مخاطبین پر شده و محتوا تولید میکنند. گاهی این کمبود محتوا و برنامه در شبکهها باعث میشود که حتی ویدئوهای ارسالی یکدیگر را سرقت کنند و با عنوان شخصی شبکه خود منتشر کنند. بهعنوانمثال همین ویدئو کمبود مواد غذایی، همزمان در شبکه اجتماعی صدای آمریکا و رسانه منافقین نیز با عنوان ویدئو اختصاصی و ارسالی مخاطبین منتشر شده است!
گاهی هم برخی کاربران شبکههای اجتماعی در ایران، هنگام مواجهه با برخی مشکلات و معضلات، از روی سادگی و دلسوزی از آن حادثه تصویربرداری کرده و در شبکه اجتماعی خود منتشر میکنند. رسانههای ضدانقلاب هم پس از مشاهده، از این فرصت استفاده کرده و با بازنشر آن در شبکههای خود، برچسب اختصاصی و ارسالی مخاطبین به آن اضافه میکنند.
البته موارد اعجابانگیز دیگری هم در این ویدئوهای ارسالی مخاطبین مشاهده شده است. شهریور ۱۴۰۲ که رونالدو همراه با تیم النصر برای بازی با پرسپولیس به تهران سفر کرده بود، جوانان فوتبالدوست ایرانی به سمت اقامتگاه این بازیکن در هتل اسپیناس تهران رفتند. پایگاههای خبری معاند ویدئوی طرفداران رونالدو را که با شعار «رونالدو رونالدو» تجمع کرده بودند را منتشر کرد؛ شبکه منوتو نیز این ویدئو را بازنشر داد؛ اما با این تفاوت که صدای ویدئو را تغییر داده و شعار «جاوید شاه»! را بر روی این ویدئو گذاشته بود و در کپشن آن از عنوان «ویدی و ارسالی مخاطبین» استفاده کرده بود.
شبکه اینترنشنال نیز از جمله این شبکهها است که پس از حمله موشکی وعده صادق ۲، ویدئوهایی با عنوان ارسالی مخاطبین منتشر کرده که برخی بهظاهر ایرانی و شهروند ایران از رژیم صهیونیستی درخواست میکنند تا خاک ایران را هدف حملات موشکی قرار دهد. این شبکه همچنین در خصوص القای بحران و تنش در ایران با استفاده از ویدئوهای مخاطبین، فعالیت شدیدی دارد.