bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۸۴۴۹۴

(تصاویر) چمپیون ۲۵۰؛ احتمالا تنها رودستر آفرودی جهان!

(تصاویر) چمپیون ۲۵۰؛ احتمالا تنها رودستر آفرودی جهان!

چمپیون ۲۵۰ به یک پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی ۲۵۰ سی سی، دو زمانه، تک سیلندر یا یک پیشرانه دو سیلندر مجهز بود.

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

چمپیون ۲۵۰ مدل ۱۹۵۰ خودرویی محرک عقب با بدنه رودستر بود. این خودرو بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۱ توسط شرکت آلمانی چمپیون تولید شد.

به گزارش عصرایران، خودرو چمپیون ۲۵۰ به یک پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی ۲۵۰ سی سی، دو زمانه، تک سیلندر یا یک پیشرانه دو سیلندر مجهز بود. پیشرانه تک سیلندر خروجی ۶ اسب بخار و مدل دو سیلندر ۱۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. نیروی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده دستی ۳ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شد. وزن این خودرو بین ۲۲۰ کیلوگرم تا ۲۵۰ کیلوگرم متغیر بود. چمپیون ۲۵۰ تک سیلندر بیشینه سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت و این رقم برای مدل دو سیلندر ۷۰ کیلومتر بر ساعت بود.

اگرچه چمپیون ۲۵۰ امکان عبور از مسیر‌های هموار و البته برخی مسیر‌های خارج جاده‌ای را فراهم می‌کرد، اما به واسطه چرخ‌های نازک و طراحی مینیمالیستی خود برای جذب ضربه، تجربه سواری با آن چندان راحت نبود.

bato-adv
bato-adv
bato-adv