«بازماندن از تحصیل یک آسیب در حوزه آموزش و پرورش است که در سالهای مختلف بوده منتها در طول این ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر به نوعی کم و مهار شده است. سیاستهای خوبی اجرا شده که بازماندن از تحصیل را مهار کرده، اما متاسفانه بعد از کرونا یک مقداری میل به تحصیل کمتر شده بود و بعد شکاف طبقاتی و افزایش فقر یک نوع مشکل را در آموزش و پرورش ایجاد کرده و این وزارتخانه دچار یک مشکل جدیدی تحت عنوان بازمانده از تحصیل شده است.»
فیاضی گفت: باید فقر را مهار کنیم، چون تعداد بازماندگان از تحصیل نگرانکننده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره کاهش حدود ۱۱۰ هزار نفری دانشآموزان پایه اول ابتدایی گفت: بازماندن از تحصیل یک آسیب در حوزه آموزش و پرورش است که در سالهای مختلف بوده منتها در طول این ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر به نوعی کم و مهار شده است.
وی اظهار کرد: سیاستهای خوبی اجرا شده که بازماندن از تحصیل را مهار کرده، اما متاسفانه بعد از کرونا یک مقداری میل به تحصیل کمتر شده بود و بعد شکاف طبقاتی و افزایش فقر یک نوع مشکل را در آموزش و پرورش ایجاد کرده و این وزارتخانه دچار یک مشکل جدیدی تحت عنوان بازمانده از تحصیل شده است.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس بیان کرد: فقر اقتصادی و کاستیهایی که در حوزه فرهنگی ممکن است وجود داشته باشد منجر به بازماندن از تحصیل شده است حالا باید دید که در کدام بخش و کدام مناطق این اتفاق افتاده است البته به نظر میرسد مناطق دوردست که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند دچار این مشکل باشند، چون دیدم که یک روستا را بهعنوان روستای مرکزی میگذارند و به اهالی چند روستا میگویند برای تحصیل به آنجا بروند، اما چون مردم میل ندارند به آن روستا بروند که دلیلش یا بیپولی است و یا هر دلیل دیگری مانع از تحصیل فرزندانشان میشود لذا میتوانیم بگوییم فقر پایه اصلی بازماندن از تحصیل است که ما الان با آن مواجه هستیم.
فیاضی تصریح کرد: باید فقر را مهار کنیم، چون تعداد بازماندگان از تحصیل نگرانکننده است.
وی گفت: ما نهضت سوادآموزی را داریم که میخواهد با بزرگسالان کار کند، اما الان دانشآموز ندارد لذا داشتن این همه بازماندن از تحصیل جای نگرانی دارد.