در دهه ۶۰ میلادی نیز اولین خودرو شهری واقعی مزدا با نام آر ۳۶۰ دارای یک نسخه وانت با نام کی ۳۶۰ بود.
مزدا بی تی-۵۰ در کلاس پیکاپ میان سایز قرار میگیرد و نسل دوم آن در فاصله سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ براساس فورد رنجر توسعه یافت. همزمان با معرفی نسل سوم بی تی-۵۰، مزدا به سراغ پلتفرم ایسوزو دی-مکس رفت تا وانت خود را با آن ادامه دهد.
به گزارش عصر ایران، مزدا را بیشتر با میاتا و انجینهای روتاری میشناسیم، اما این کمپانی ژاپنی سابقهای طولانی در تولید پیکاپ دارد. در ایران نیز وانت مزدا برای خود سابقهای طولانی و البته تحسین شده دارد. در واقع اولین خودرو با لوگو مزدا در سال ۱۹۳۱ هم سه چرخ مخصوص حمل بار با نام مزدا-گو بود.
در دهه ۶۰ میلادی نیز اولین خودرو شهری واقعی مزدا با نام آر ۳۶۰ دارای یک نسخه وانت با نام کی ۳۶۰ بود. تولید وانتهای مزدا طی دهههای بعد ادامه یافت و در نهایت اکنون بی تی-۵۰ جدیدترین پیکاپ مزدا از راه رسیده است.
بی تی-۵۰ محصولی است که از سال ۲۰۰۶ تا کنون روی خط تولید قرار داشته است.
بی تی-۵۰ در کلاس پیکاپ میان سایز قرار میگیرد و نسل دوم آن در فاصله سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ براساس فورد رنجر توسعه یافت. همزمان با معرفی نسل سوم بی تی-۵۰، مزدا به سراغ پلتفرم ایسوزو دی-مکس رفت تا وانت خود را با آن ادامه دهد.
مزدا بی تی-۵۰ مدل ۲۰۲۵ میزبان چراغهای اصلی جلو جدیدی شده که گرافیک ال ئی دی روشنایی روز آن دقیقا امضایی است که از سی اکس-۵ به اینجا آمده است. لوگوی بزرگ کرومی، بافت جلوپنجره، هودلاینهای اسپرت و ... موجب شده تا پروفایل دماغه پیکاپ مزدا تهاجمی و اسپرت باشد.
در فضای کابین: نمایشگر تنظیمات سیستم سرگرمی ۹ اینچی جدید، بخش دیجیتال نمایشگر اطلاعات کیلومتر در اندازه ۷ اینچی با امکان نمایش اطلاعات آفرود، اندروید اوتو و اپل کارپلی بی سیم، پورت یو اس بی مخصوص دوبین داشبورد و... استفاده شده است.
از امکانات ایمنی باید به کروز کنترل تطبیقی، شناسایی علائم ترافیکی مسیر، دوربینهای محیطی، ترمز اضطراری و... اشاره کرد.
گفتنی است وانت مزدا بی تی-۵۰ و ایسوزو دی-مکس در واقع یک محصول هستند که در کارخانه ایسوزو تایلند تولید میشوند.
از دیگر موارد آپشن مزدا بی تی-۵۰ باید به یک یا دو کابین بودن و همچنین سامانه تمام چرخ محرک اشاره کنیم.
در بخش پیشرانه از انجین ۳ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل با ۱۸۸ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر استفاده شده است. در برخی از بازارهای هدف پیشرانه ۱.۹ لیتری دیزل با ۱۴۸ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ارائه میشود. جعبه دنده نیز با توجه به بازار هدف و نوع انجین در مدلهای ۶ سرعته دستی و اتوماتیک پیش روی مشتریان قرار میگیرد.