bato-adv

لکسوس ES۲۰۰ وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۵ در ایران

لکسوس ES۲۰۰ وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۵ در ایران
سبک طراحی خودرو‌های لکسوس در سال‌های اخیر، تفاوتی محسوس با مدل‌های قدیمی، خصوصا نسخه‌های موجود در ایران دارد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

شرکت آذریوردسال از طریق سامانه جانبازان، پیش‌فروش لکسوس ES۲۰۰ مدل ۲۰۲۵ را انجام می‌دهد. این محصول، یکی از لوکس‌ترین خودرو‌های وارداتی طی سال‌های اخیر خواهد بود.

به گزارش پدال، مردم ایران در اواسط دهه‌ی ۸۰ خورشیدی از نزدیک با خودرو‌های لکسوس آشنا شدند. شاسی‌بلند RX و چند نمونه سدان شامل ES در سال ۲۰۰۸ به بازار ایران رسیدند و خیلی زود ارزش خود را با کیفیت فنی ثابت کردند. مفهوم خودروی لوکس ژاپنی که امکان رقابت با محصولات مرسدس بنز و بی‌ام‌و را داشته باشد، با ورود ES در کشورمان نشان داده شد. حالا پس از سال‌ها توقف واردات، نسل جدید لکسوس ES از طریق سامانه جانبازان به بازار ایران خواهد رسید.

لکسوس زیرمجموعه‌ای از شرکت خودروسازی تویوتا است که بعد از اینفینیتی نیسان و آکورا هوندا تاسیس شد. این برند به نوعی سازنده‌ی خودرو‌های لوکس برای بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن محسوب می‌شود. دفتر مرکزی شرکت لکسوس در شهر ناگویا ژاپن واقع است؛ اما این برند در شهر‌های بروکسل بلژیک و تورانس کالیفرنیا در آمریکا نیز، مراکز مهندسی –مدیریتی دارد. کارخانه‌های لکسوس در ژاپن، امریکا و کانادا و هند فعال هستند.

لکسوس ES۲۰۰ وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۵ در ایران//

تاریخ رسمی تاسیس برند لکسوس را می‌توان سال ۱۹۸۹ نامید. این برند توسط مدیر وقت تویوتا ایجی تویودا (Eiji Toyoda) تاسیس شد. البته تا سال ۲۰۰۵، برند لکسوس به‌صورت مستقل در ژاپن فروخته نشد و محصولات تولیدی آن در وطن با همان نام تویوتا وجود داشتند.

پس از استقبال بسیار خوب مشتریان امریکایی از LS، مدیران لکسوس تصمیم به تولید ES گرفتند تا براساس کمری، سدان اندازه متوسط خانوادگی و لوکس تولید کنند. اولین ES سال ۱۹۹۰ تولید شد و خیلی زود با نسل دوم جای‌گزین شد. در ایران، نسل پنجم کمری به دست خریداران رسید و از سال ۲۰۱۳ تا زمان ممنوعیت واردات خودرو، نسل دوم لکسوس ES برای بازار کشورمان وجود داشت.

از سال ۲۰۱۹ تاکنون ES نسل هفتم در حال تولید است. تنها خودرو‌های لکسوس که خارج از ژاپن مونتاژ می‌شوند، RX و NX و TX و ES هستند. تنها محصول خط تولید لکسوس در هند نیز، ES است. با این شرایط، می‌توان اطمینان داشت ES۲۰۰ وارداتی آذریورد سال، مونتاژ هند باشد و از این طریق به ایران برسد.

لکسوس ES۲۰۰ وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۵ در ایران//

سبک طراحی خودرو‌های لکسوس در سال‌های اخیر، تفاوتی محسوس با مدل‌های قدیمی، خصوصا نسخه‌های موجود در ایران دارد. این شرایط برای ES۲۰۰ جدید دیده می‌شود و به راحتی بیننده را جذب می‌کند.

جلوپنجره‌ی بزرگ و ذوزنقه‌ای در کنار چراغ‌های باریک با گوشه‌های تیز، مهمترین المان‌ها در نمای اصلی ES۲۰۰ هستند. خطوط عمودی و مورب، حالت مشبک در جلوپنجره را نشان می‌دهند. چیدمان چراغ‌ها به شکل تیغه‌های شمشیر، سبک طراحی ژاپنی را در ES تقویت می‌کنند. حجم‌دهی بدنه در سپر و کاپوت جلو نیز، هماهنگی بسیار خوبی دارد.

لکسوس ES۲۰۰ وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۵ در ایران//

در نمای جانبی، خطوط عمیق و پیچیده دیده نمی‌شوند تا حالتی ساده و یکنواخت فراهم شود. لکسوس ES۲۰۰ در غالب کشور‌ها با رینگ ۱۷ اینچ ارایه شده است و احتمالا همراه تایر‌های ۲۲۵ میلی‌متر وارد ایران می‌شود. ادوات کروم برق در قاب پنجره‌های این خودرو وجود دارند و طراحی خاص آینه بغل، تفاوت لکسوس ES با تویوتا کمری را بیشتر می‌کنند.

فرم چراغ‌ها در نمای پشت، حس اسپرت و ژاپنی برای ES را تقویت می‌کند. حجم‌دهی بدنه برای سپر عقب و درپوش صندوق، پیچیده است و مثل نمای روبرو، مواج دیده می‌شود. این خودرو فاقد حفره‌های مخصوص اگزوز است و تقریبا در همه‌جا از ادوات فلزی هم‌رنگ بدنه استفاده می‌کند. تزئینات سیاه پلاستیکی، در نوار بین چراغ‌ها و حاشیه‌ی سپر با ضخامت کم، وجود دارند؛ اما تاثیر منفی بر ارزش اقتصادی خود نمی‌گذارند.

لکسوس ES با طول ۴،۹۶۰ و عرض ۱،۸۶۵ و ارتفاع ۱،۴۴۵ و فاصله محوری ۲،۸۷۰ میلی‌متر، کمی بزرگ‌تر از تویوتا کمری ۲۰۲۵ است.

لکسوس ES۲۰۰ وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۵ در ایران//

طراحی داخلی و نمای کابین لکسوس ES۲۰۰ وارداتی

نمایشگر بزرگ روی داشبورد و حجم زیاد چرم استفاده شده در فرمان و قسمت‌های مختلف کابین، سرنشینان لکسوس ES را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این شرایط، با توجه به تفاوت قیمت ES با رقبای لوکس اروپایی، ارزش خرید محصول ساخت لکسوس را ثابت می‌کند.

تقریبا سراسر داشبورد از بالا تا پایین، چرم هم‌رنگ با تودری دارد که در بعضی مدل‌ها هماهنگ صندلی‌ها است. لکسوس ES۲۰۰ از پنل دیجیتال پشت فرمان استفاده می‌کند و فرم سنتی با المان‌های اسپرت ارایه می‌دهد. دکمه‌ها نیز نسبت به خودرو‌های مدرن امروزی، پرتعداد هستند.

نکته‌ی عحیب برای لکسوس ES، دسته‌دنده‌ی سنتی و اهرمی مکانیکی است که امروزه برای غالب مدل‌های لوکس دنیا، با نمونه‌ی الکترونیکی جای‌گزین شده است. صفحه لمسی در کنسول میان صندلی‌ها و ساعت عقربه‌ای کنار نمایشگر ۱۲ اینچ روی داشبورد، تجهیزات خاص لکسوس ES هستند.

راحتی صندلی‌ها با طراحی عالی و چرم باکیفیت، سفر‌های طولانی مدت را برای ۴ سرنشین بلند قد در لکسوس ES بهبود می‌دهد. این خودرو ۴۵۴ لیتر فضای صندوق دارد که باتوجه به ابعاد بدنه، فراتر از انتظار نیست.

لکسوس ES۲۰۰ وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۵ در ایران//

یشرانه و تجهیزات فنی لکسوس ES۲۰۰ وارداتی

ضعیف‌ترین نمونه از لکسوس ES در بازار جهانی، موتور ۲ لیتر ۴ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر است. این مدل از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و CVT استفاده می‌کند و مشخص نیست با کدام نمونه وارد ایران شود. لکسوس ES۲۰۰ در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.

دیگر مدل‌های لکسوس ES شامل نسخه‌ی هیبرید با جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خود کار و CVT در کشور‌های مختلف عرضه شده‌اند. همچنین سیستم چهار چرخ محرک نیز در بعضی نمونه‌ها ارایه می‌شود.

برای ES۲۰۰ مونتاژ هند به عنوان ارزان‌ترین مدل از سری محصولات ES آستانه قیمت ۲۷ تا ۳۰ هزار دلار وجود دارد. با این شرایط، خریدار ایرانی نیاز به بودجه‌ی۳/۸ تا ۴ میلیارد تومان برای ثبت نام خواهد داشت.

لکسوس ES۲۰۰ وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۵ در ایران//

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین