bato-adv
کد خبر: ۷۸۹۸۱۴

بلینکن خواستار تکذیب رسمی «طرح ژنرال‌ها» از سوی اسرائیل شد

بلینکن خواستار تکذیب رسمی «طرح ژنرال‌ها» از سوی اسرائیل شد
یک مقام آمریکایی مدعی شده وزیر خارجه این کشور در دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی از آنها خواسته به صورت علنی برنامه موسوم به «طرح ژنرال‌ها» در شمال غزه را تکذیب کنند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۹ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده از سران اسرائیل خواسته به صورت علنی طرح موسوم به «طرح ژنرال‌ها» که هدف آن جدا کردن شمال غزه از سایر بخش‌های این منطقه است را تکذیب کنند. 

به گزارش فارس، یک مقام آمریکایی به این روزنامه صهیونیستی گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در گفتگو‌های روز سه‌شنبه خود با بلینکن اهمیت هشدار‌های آمریکا برای افزایش کمک به فلسطینی‌ها در غزه را تأیید کرد. 

این مقام آمریکایی گفت که بلینکن علاوه بر این اهمیت استقرار برخی ساز و کار‌ها از جمله «ساختار‌های انتقالی» برای حکمرانی در دوران پس از جنگ در غزه را به سران اسرائیلی گوشزد کرد. 

مطابق این گزارش، سران اسرائیل به بلینکن گفتند که هدف آنها اجرای طرح موسوم به «طرح ژنرال‌ها» نیست. 

مقام آمریکایی گفت: «ما به آنها گفتیم بسیار خوب. پس باید اقدامات بیشتری انجام دهید و همین را به صورت علنی اعلام کنید.»

طرح ژنرال‌ها نام طرحی است که گفته می‌شود رژیم اسرائیل به دنبال اجرای آن در شمال غزه است. هدف این طرح، تخلیه کامل شمال غزه و تبدیل کردن آن به منطقه حائل است. 

مطابق این طرح، چنانچه بعد از دستور اسرائیل غیرنظامی‌ها در این منطقه باقی بمانند به عنوان اهداف مشروع نظامی در نظر گرفته خواهند شد. 

این طرح علاوه بر این به دنبال جلوگیری کامل از رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه و دیگر اقلام ضروری به شمال غزه است.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین