bato-adv
کد خبر: ۷۹۰۱۴۸
معاون حقوقی رئیس جمهور:

مجوز شرکت مجدد در کنکور برای دانشجویان مشکل‌دار صادر شد

مجوز شرکت مجدد در کنکور برای دانشجویان مشکل‌دار صادر شد
مجید انصاری امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در پی مراجعه دانشجویانی که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دچار مشکل شده بودند، در معاونت حقوقی موضوع را بررسی و رسما اعلام کردیم شرکت این دانشجویان بلامانع است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: بر اساس بررسی‌های این معاونت، حضور پذیرفته شدگان ارشد و دکتری ۱۴۰۳ در آزمون امسال بلامانع است.

به گزارش ایرنا، مجید انصاری امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در پی مراجعه دانشجویانی که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دچار مشکل شده بودند، در معاونت حقوقی موضوع را بررسی و رسما اعلام کردیم شرکت این دانشجویان بلامانع است.

انصاری تصریح کرد: تاریخ اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۱۴۰۴ است، بنابراین دانشجویانی که سال ۱۴۰۳ شرکت کرده بودند مجوز شرکت را دارند و منع از نظر ما برداشته شد.

بر اساس اطلاعات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۴، پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ و آزمون دکتری ۱۴۰۳ چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را ندارند.

این موضوع پس از آن اعلام شد که زمان ثبت نام قطعی پذیرفته‌شدگان این مقاطع در دانشگاه و موسسات آموزش عالی دیگر پایان یافت.

پیش از این فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت اعلام کرد: در مورد مشکل به‌وجود آمده برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری، رئیس جمهوری آقای دکتر پزشکیان دستور پیگیری داده‌اند.

گروهی در معاونت حقوقی ریاست جمهور مستندات تاریخی مالکیت ایران بر جزایر سه گانه را آماده کردند

انصاری همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعا‌ها بر سر مالکیت جزایر سه‌گانه، اظهار داشت: اینها فقط ادعاست که براساس اسناد تاریخی و حقوق بین‌الملل یک ادعای غلط است. ما در معاونت حقوقی، گروهی را مأمور کردیم تا مستندات تاریخی را آماده کنند که این اقدام انجام شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور اضافه کرد: در معاونت حقوقی در مقابل این ادعا‌ها ایستادیم و کل ملت ایران در برابر این ادعا‌های واهی ایستاده‌اند. ما حتماً در مقابله حقوقی در کنار اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات هستیم.

حجت‌الاسلام انصاری تأکید کرد: ما معاونت را تجهیز کردیم و در دستور کار جدی ما قرار دارد.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین