bato-adv

علت نوسان قیمت سکه مشخص شد؛ قیمت سکه به کدام سمت می‌رود؟

علت نوسان قیمت سکه مشخص شد؛ قیمت سکه به کدام سمت می‌رود؟
تکنیکالیست‌ها معتقد هستند سکه در سطح ۵۶ میلیون تومان مقاومت قوی دارد و عبور از این سطح، زمینه ساز بازگشت سکه به روند صعودی خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳

معامله‌گران معتقد هستند قیمت سکه نیم نگاهی به نوسانات دو مولفه اصلی خود یعنی «دلار» و «اونس طلا» دارد و اگر این دو از مرز‌های مقاومت عبور کنند، احتمال نوسان مثبت قیمت در بازار داخلی نیز قوت خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی معاملات اولین روز هفته را آغاز خواهد کرد که قیمت‌ها در هفته گذشته نوسانات قابل توجهی را تجربه کرد؛ نوساناتی که در سایه تغییرات قیمت «اونس طلا» و «دلار» و همچنین «افزایش تقاضا» شکل گرفته است.

بازار جهانی طلا طی هفته گذشته شاهد ثبت رکوردی تازه توسط اونس طلا بود. این فلز گرانبها در معاملات پنجشنبه در ۲۷۳۸ دلار بسته شد و در لحظه تدوین این گزارش ۲۷۴۷ دلار قیمت خورده است.

تکنیکالیست‌ها معتقدند مقاومت اصلی اونس طلا در سطح ۲٬۷۵۸ دلار است و در صورت عبور و تثبیت بالای سطح یاد شده، احتمال افزایش بیشتر قیمت تا سطح ۲٬۷۷۵ دلار قوت خواهد گرفت. همچنین، اگر اونس در حفظ سطح یاد شده ناکام بماند، احتمال افت قیمت تا مرز ۲٬۷۱۵ دلار وجود دارد.

با این حال، تحرکات اونس طلا بر نوسانات قیمت طلای آبشده هم اثر گذاشت و طلای آبشده که در آخرین روز کاری هفته گذشته معاملات را با قیمت ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان آغاز کرده بود، با افزایش تقاضا و جذب خریداران به ۱۹ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان رسید. براساس پیگیری‌ها از معامله گران فنی، سطح حمایتی کلیدی طلای آبشده در ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار دارد و در صورت شکست این سطح، احتمال کاهش قیمت به ۱۹ میلیون تومان قوت خواهد گرفت. از سوی دیگر، مقاومت اصلی طلای آبشده در ۱۹ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان است و عبور از این سطح می‌تواند بازار را به سمت کانال جدید ۲۰ میلیون تومان هدایت کند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در روز پنجشنبه به ۴ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در آخرین روز کاری هفته گذشته با رشد اولیه به ۵۶ میلیون تومان رسید، اما در پی فشار فروش، عقب نشست و به ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب با قیمت ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شدند و قیمت سکه گرمی نیز به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. 

براساس بررسی‌ها هفته گذشته حباب سکه نیز با رسیدن به سطح ۱۴ میلیون تومان، رکورد تازه‌ای را ثبت کرد، اما با اقدام بانک مرکزی در افزایش روز‌های حراج هفتگی و عرضه سکه، تقاضای کاذب کاهش یافت و این حباب در انتهای هفته به کمتر از ۱۰ میلیون تومان رسید. 

تحلیلگران بازار‌های مالی معتقدند با توجه به شرایط فعلی و انتظارات تورمی، بازار طلا همچنان به عنوان یک پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاری جذابیت بالایی دارد. اگر اونس طلا به رشد خود ادامه دهد و از مرز‌های مقاومت‌های مهم عبور کند، احتمال افزایش قیمت در بازار داخلی نیز وجود دارد. همچنین عوامل بنیادی مانند «نرخ بهره»، «سیاست‌های اقتصادی»، «نوسانات بازار‌های جهانی» و «انتخابات آمریکا» از عوامل مؤثر بر روند آینده طلا هستند.

با این همه، تکنیکالیست‌ها معتقد هستند سکه در سطح ۵۶ میلیون تومان مقاومت قوی دارد و عبور از این سطح، زمینه ساز بازگشت سکه به روند صعودی خواهد شد.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین