bato-adv
bato-adv

فیدلیتی پرستیژ جدید معرفی شد

فیدلیتی پرستیژ جدید معرفی شد

جتور X۷۰ پلاس مدل ۲۰۲۵ یا همان فیدلیتی پرستیژ، با دو قوای محرکه اصلی به بازار چین عرضه می‌شود.

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

فیدلیتی پرستیژ که در برخی بازار‌ها با نام X۷۰ پلاس توسط جتور عرضه می‌شود، به تازگی با نسخه جدید معرفی شده است. این خودرو با فیس لیفتی همراه شده و برخی ویژگی‌های فنی آن تغییر داشته است.

به گزارش آخرین خودرو، از سال گذشته تولید و مونتاژ فیدلیتی پرستیژ در کارخانه بهمن موتور آغاز شده است. این کراس اوور جز محصولات پرتقاضا در بازار ایران بوده و در چند وقت اخیر، حجم معاملات به نسبت بالایی را برای خود ثبت کرده است. فیدلیتی پرستیژ مانند فیدلیتی پرایم در دو تیپ ۵ نفره و ۷ نفره توسط بهمن موتور به بازار عرضه می‌شود. همچنین بهمن موتور نمونه فول آپشن X۷۰ پلاس را برای مونتاژ انتخاب کرده است.

ویژگی‌های جتور X۷۰ پلاس ۲۰۲۵؛ فیدلیتی جدید

با این حال شاهد هستیم که به تازگی کمپانی جتور در چین نسخه فیس لیفت و جدید X۷۰ پلاس یا همان فیدلیتی پرستیژ را معرفی کرده است. با وجود تغییرات زیادی در بحث طراحی، باید بگوییم که این دگرگونی، فیس لیفت به حساب می‌آید. در اصل پلتفرم خودرو ثابت مانده و قالب‌های درها، ستون ها، سقف و… هم تغییری نکرده است. اما به طور کامل سبک طراحی جلوی X۷۰ پلاس ۲۰۲۵ تغییر کرده است. در بخش عقب هم تغییراتی جزئی برای قالب درِ صندوق عقب و سپر به چشم می‌خورد.

کابین فیدلیتی پرستیژ جدید (جتور X۷۰ پلاس ۲۰۲۵) هم کمی به روزتر شده است. سبک کنسول مرکزی تا حدی مدرن‌تر شده و دسته دنده جدیدی برای این خودرو انتخاب شده است. همچنین کلاستر و نمایشگر لمسی این خودرو نسبت به گذشته ارتقا داشته و چند قابلیت جدید برای آن معرفی شده است.

قوای محرکه فیدلیتی پرستیژ جدید

جتور X۷۰ پلاس ۲۰۲۵ با دو قوای محرکه اصلی به بازار چین عرضه می‌شود. پیشرانه اول همان قوای محرکه‌ای است که ما در فیدلیتی پرایم جدید بهمن موتور می‌بینیم. یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۶ اسب بخار با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر که جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر توان را به چرخ‌های جلوی این خودرو می‌رساند.

اما موتور دوم، یک پیشرانه جدید است. قوای محرکه‌ای که ۱.۵ لیتر حجم دارد و فناوری توربو شارژر TGDi در آن دیده می‌شود. این پیشرانه ۱۸۴ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید می‌کند و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر، توان را به چرخ‌های جلوی این نسخه فیدلیتی پرستیژ می‌رساند. در حال حاضر فیدلیتی پرستیژ در بازار ایران به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر در اختیار دارد.

طراحی داخلی فیدلیتی پرستیژ

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی هم باید گفت که تغییراتی خاصی در نسخه جدید فیدلیتی پرستیژ رخ نداده است. اما باید گفت که برخی سنسور‌ها و دستیار‌های کمکی راننده ارتقا پیدا کرده اند و دقت عملکرد بهتری دارند. همچنین فعلاً فیدلیتی پرستیژ جدید (جتور X۷۰ پلاس ۲۰۲۵) بدون قابلیت دنده پشت فرمان سفارش گذاری می‌شوند.

هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که گروه بهمن چه زمانی نسخه جدید فیدلیتی پرستیژ را به بازار ایران می‌آورد. با این حال احتمال دارد که در صورت تولید این خودرو توسط بهمن موتور، برخی ویژگی‌ها مانند پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDi و قابلیت دنده پشت فرمان در این خودرو برای بازار ایران باقی بماند.

bato-adv
bato-adv
bato-adv