مدیران شرکت شیائومی وعده دادهاند این خودرو خودروی تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر را به چالش بکشد.
شیائومی تصمیم گرفته نسخه فوق قدرتمند SU۷ را وارد خط تولید کند. این خودرو با نام شیائومی SU۷ اولترا شناخته میشود.
به گزارش دیجیاتو، شیائومی تصمیم گرفته نسخه فوق قدرتمند SU۷ را وارد خط تولید کند. این خودرو با نام شیائومی SU۷ اولترا شناخته میشود. مدیران شرکت چینی وعده دادهاند این خودرو خودروی تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر را به چالش بکشد.
شیائومی SU۷ اولترا چند ماه پیش، هنگام رکوردشکنی در پیست نوربرگرینگ، مشهور شد. این خودرو موفق شد دور این پیست را در ۶ دقیقه و ۴۶ ثانیه طی کند. شتاب صفرتاصد این خودرو فقط ۱.۹۸ ثانیه است. از آن زمان افراد بسیاری شیائومی را تحت فشار گذاشتند تا نسخه تجاری این خودرو را نیز تولید کند. این فشارها نتیجه داد و شیائومی SU۷ Ultra در ۱۰ دقیقه اول پس از عرضه، ۳ هزار ۶۰۰ رزرو را تجربه کرد.
«لی جون»، مدیرعامل شیائومی، وعده داده نسخه تولید انبوه شیائومی SU۷ Ultra عملکردی مانند نسخه مسابقهای آن در پیست نوربرگرینگ داشته باشد. البته هنوز مشخص نیست چه میزان از لوازم نصبشده روی نسخه اسپرت، در نسخه تولید انبوه حذف یا جایگزین شدهاند. همچنین این خودرو هنوز به مرحله تحویل به خبرنگاران و تستکردن آنها نرسیده است؛ بنابراین نمیتوان درمورد عملکرد آن با اطمینان سخن گفت. البته میدانیم نسخه تجاری شیائومی SU۷ اولترا مانند نسخه اسپرت آن ۳ موتور الکتریکی دارد.
۳ موتور الکتریکی شیائومی SU۷ اولترا درمجموع ۱۵۲۶ اسببخار قدرت تولید میکنند که رقم قابلتوجهی است. این پیشرانهها از ترکیب ۲ موتور پرچمدار شیائومی با نام V۸s و یک موتور V۶s تشکیل شدهاند. این خودرو در ۵.۸۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید و حداکثر سرعت آن نیز ۳۵۰ کیلومتربرساعت اعلام شده است. این اعداد و ارقام باعث برتری شیائومی SU۷ Ultra نسبت به تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر خواهند شد.
شیائومی در نسخه قدرتمند SU۷ از باتریهای CATL Qilin ۲.۰ استفاده میکند. این باتریها براساس چرخه CLTC، با یک بار شارژ برد ۶۳۰ کیلومتری را برای خودرو فراهم میکنند. عملکرد کمپرسور، پمپ آب، فن خنککننده و رادیاتور در نسخه SU۷ اولترا بهبود یافتهاند. براساس گزارش شیائومی، سدان SU۷ اولترا میتواند ۲ بار نوربرگرینگ را بدون گرم شدن بیش از حد پکیج باتریها طی کند.
خریداران شیائومی SU۷ اولترا میتوانند بهصورت انتخابی، کمک فنر کویلور بیلشتاین Evo T۱ را برای اتومبیل خود سفارش دهند. این کمک فنر ۱۰ سطح فشردهسازی و برگشت را در اختیار رانندهاش قرار میدهد. بردار گشتاور نیز میتواند قدرت موتورها را تا ۵۰۰ بار در ثانیه تنظیم کند. اسپلیتر جدید، دیفیوزر عقب فعال و ورودیهای هوای بزرگتر، از جمله تمایزهای SU۷ اولترا با نسخه استاندارد آن هستند. اپلیکیشنی با نام Racetrack Master نیز به خودرو اضافه شده است این برنامه کاربری به رانندگان اجازه میدهد دورهای خود را در پیست ضبط کنند و پارامترهای عملکرد کلیدی را هنگام حرکت مشاهده کنند.
موعد تحویل نخستین دستگاه شیائومی SU۷ اولترا به مشتریان، مارس ۲۰۲۵ خواهد بود. قیمت پایه این خودرو ۱۱۴ هزار دلار (۷.۵ میلیارد تومان) است. همانطور که گفتیم، در ۱۰ دقیقه اول عرضه این سدان برقی سریع ۳ هزار و ۶۸۰ سفارش برای آن ثبت شد.