bato-adv
bato-adv

این نسخه از پژو ۲۰۶ هرگز به ایران وارد نشد (تصاویر)

این نسخه از پژو ۲۰۶ هرگز به ایران وارد نشد (تصاویر)

با وجود محبوبیت پژو ۲۰۶ در بازار ایران، نسخه‌ای از آن در بازار جهانی وجود دارد که هرگز پایش به خیابان‌های کشورمان باز نشده است!

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۱۲ آبان ۱۴۰۳

در اواخر سال ۲۰۰۶، خودروساز فرانسوی سیتروئن که از سال ۱۹۹۲ در چین حضور داشت، از هاچ‌بک جدید خود که از پژو ۲۰۶ مشتق شده بود رونمایی کرد. این خودرو که سیتروئن C ۲ نام داشت، یک هاچ بک کامپکت ۵ در بر اساس پلتفرم مشابه پژو ۲۰۶ بود که برای اولین‌بار در این بخش، توسط سیتروئن و دانگ‌فنگ در چین عرضه می‌شد.

این نسخه از پژو ۲۰۶ هرگز به ایران وارد نشد

هدف سیتروئن C ۲، مشتریانی جوان و پویا بود که به دنبال طراحی و استایل مدرن هستند. سیتروئن با بهره‌گیری از مزایای تخصص دیرینه خود، C ۲ را با سیستم تعلیق بهبودیافته‌ای تولید کرده بود. 

این نسخه از پژو ۲۰۶ هرگز به ایران وارد نشد

C ۲ با دو موتور بنزینی عرضه می‌شد؛ موتور ۱٫۴ لیتری با ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور و موتور ۱٫۶ لیتری با ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور. هر دو موتور برای در نظر گرفتن ویژگی‌های سوخت چینی، به همراه ویژگی‌های خاص آب و هوایی و جغرافیایی این کشور، به منظور تضمین حداکثر قابلیت رانندگی در همه شرایط سازگار شده بود. در کنار گیربکس ۵ سرعته دستی، C ۲ با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک در نسخه ۱.۶ i ۱۶ V نیز موجود است. 

این نسخه از پژو ۲۰۶ هرگز به ایران وارد نشد

در تریم استاندارد، C ۲ دارای ABS و EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان برقی، تهویه مطبوع، رادیو CD، قفل مرکزی و شیشه‌های برقی در جلو است. نسخه EX دارای تودوزی چرمی، شیشه‌های برقی در عقب، سانروف برقی و تهویه مطبوع با کنترل دمای خودکار است. تمامی نسخه‌ها به جز ۱.۴ SX، مجهز به رینگ‌های آلیاژی سبک ۱۵ اینچی هستند.

تقریباً ۸۰ هزار سیتروئن C ۲ از سال ۲۰۰۶ تا زمان پایان تولید در سال ۲۰۱۳ در چین تولید شد.

این نسخه از پژو ۲۰۶ هرگز به ایران وارد نشد

bato-adv
bato-adv
bato-adv