December 26 2024 - پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳
- RSS
- |
- قیمت خودرو
- |
- عضویت در خبرنامه
- |
- پیوندها و آگهی ها
- |
- آرشیو
- |
- تماس با ما
- |
- درباره ما
- |
- تبلیغات
- |
- استخدام
تصاویر هزاران هواپیمای مرتب پارک شده در بیابان باعث حیرت انسان میشود، اما آیا تعداد هواپیمای نگهداری شده در این گورستان بیشتر از کل موجودی نیروی هوایی ایالات متحده است؟
گورستان هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده در پایگاه نیروی هوایی دیویس-مونتان به راحتی مشهورترین گورستان هواپیماها در جهان است. این محوطه مملو از برخی از حیرت انگیزترین هواپیماهای نظامی جهان (از جمله ده ها فروند هواپیمای غول پیکر استراتژیک C-5 Galaxy) است.
به گزارش روزیاتو، تصاویر هزاران هواپیمای مرتب پارک شده در بیابان باعث حیرت انسان می شود، اما آیا تعداد هواپیمای نگهداری شده در این گورستان بیشتر از کل موجودی نیروی هوایی ایالات متحده است؟
برای مدتی طولانی، تعداد فروندهای بازنشسته شده از هواپیماهای نیروی هوایی بیشتر از خریدهای آن بوده است. بسته به تعداد هواپیماهایی که نیروی هوایی مجاز است در سال مالی ۲۰۲۵ بازنشسته کند، دارایی های این نیرو ممکن است برای اولین بار در تاریخ مدرن به زیر ۵,۰۰۰ فروند برسد. این تعداد ممکن است به ۴,۹۰۳ فروند هواپیما برسد – اگرچه به نظر می رسد کنگره از بازنشستگی برخی از هواپیماها مانند ۳۲ فروند F-22 Raptor از نسخه Block 20 جلوگیری کند.
هواپیما به تعداد:
نیروی هوایی ایالات متحده: تقریبا ۵,۰۰۰ فروند (شامل هواپیماهای آموزشی و پهپادها)
نیروی هوایی ایالات متحده: تقریبا ۴,۰۰۰ فروند (بدون هواپیماهای آموزشی و پهپادها)
گورستان دیویس-مونتان: ۳,۲۰۰ تا ۴,۰۰۰ فروند هواپیما
نیروی دریایی و تفنگداران دریایی ایالات متحده: تقریبا ۳,۳۰۰ فروند هواپیما
نیروی هوایی چین (+ نیروی دریایی): تقریبا ۳,۱۰۰ فروند هواپیما (بدون هواپیماهای آموزشی و پهپادها)
اگر هواپیماهای آموزشی و پهپادها حذف شوند، دارایی کنونی نیروی هوایی ایالات متحده به حدود ۴,۰۰۰ فروند کاهش می یابد. ناوگان نیروی هوایی حدود ۵۲ درصد بزرگتر از مجموع ناوگان نیروی دریایی و تفنگداران دریایی با حدود ۳,۳۰۸ فروند هواپیما است. این عدد حدوداً با مجموع ۳,۱۵۰ فروند برای نیروی هوایی و دریایی چین (بدون احتساب هواپیماهای آموزشی و پهپادها) مساوی است.
دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد هواپیما و هلیکوپتر در این گورستان بزرگ نگهداری می شود. برخی تخمین ها این عدد را تقریباً ۴,۰۰۰ فروند عنوان می کنند، در حالی که برخی دیگر می گویند حدود ۳,۲۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر بازنشسته شده در این گورستان نگهداری می شوند. با این حال، دیگران می گویند این عدد بیش از ۴,۰۰۰ فروند است. این بدان معناست که تخمین های بالاتر برای موجودی این گورستان نشان از اعدادی مشابه با دارایی کنونی نیروی هوایی است، در صورتی که هواپیماهای آموزشی و پهپادهای این نیرو در نظر گرفته نشوند.
پرتعدادترین هواپیماها و هلیکوپترهای نگهداری شده در گورستان دیویس-مونتان | تعداد |
General Dynamics F-16 | ۳۴۰ فروند |
Lockheed C-130 Hercules | ۳۱۵ فروند |
McDonnell Douglas F-15 Eagle | ۲۴۶ فروند |
Lockheed P-3 Orion | ۱۸۵ فروند |
McDonnell Douglas F/A-18 Hornet | ۱۸۰ فروند |
Beech T-34 Mentor | ۱۶۶ فروند |
Fairchild Republic A-10 Thunderbolt | ۱۵۹ فروند |
Bell AH-1 Cobra | ۱۴۵ فروند |
Northrop T-38 Talon | ۱۴۲ فروند |
Sikorsky H-60 Blackhawk | ۱۴۱ فروند |
Boeing KC-135 Stratotanker | ۱۳۱ فروند |
بنابراین، در حالی که نیروی هوایی ممکن است هنوز تعداد هواپیماهای بیشتری نسبت به گورستان مذکور داشته باشد، هواپیمای این گورستان از مجموع دارایی های نیروی دریایی و نیروی هوایی چین و ناوگان هوایی نیروی دریایی و تفنگداران دریایی ایالات متحده بیشتر است.
وقتی نوبت به تخمین تعداد هواگردهای موجود در این گورستان می رسد، یکی از ملاحظات این است که چه چیزی در دسته «هواگرد» ها قرار می گیرد. به هر حال، بسیاری از این این هواگردهای نظامی از هم باز شده اند، و قسمتهای مختلف آن ها اسقاط شده یا تغییر کاربری میدهند – آیا بدنه اسقاط شده هواپیما نیز یک «هواپیمای در انبار» در نظر گرفته می شود؟
این گورستان در پایگاه نیروی هوایی دیویس-مونتان در آریزونا، واقع در مجاورت توسان، تمام هواپیماهای نظامی اضافی و وسایل نقلیه بخش هوافضای دولت ایالات متحده را نگهداری می کند. گروه ۳۰۹ نگهداری و بازسازی هوافضا فرماندهی مواد نیروی هوایی (۳۰۹ AMARG) مسئولیت مدیریت این تعداد هواپیما را بر عهده دارد.
سازمان گروه ۳۰۹ نگهداری و بازسازی هوافضا (AMARG) فرماندهی مواد نیروی هوایی:
اسکادران ۵۷۶ تعمیر و نگهداری و بازسازی هوافضا
اسکادران ۵۷۷ احیای کالا
اسکادران ۵۷۸ ذخیره و دفع
اسکادران ۳۰۹ پشتیبانی
هواپیماها در دستههای مختلفی قرار میگیرند—بعضی از آنها در حالتی نگهداری میشوند که به آنها اجازه میدهد به سرعت دوباره فعال شوند، در حالی که برخی دیگر بدنه هایی هستند که برای عملیاتی نگه داشتن هواپیماهای دیگر از قطعاتشان استفاده می شود. به عنوان مثال، نیروی هوایی حداقل دو B-1 Lancer را در سال گذشته از بازنشستگی خارج کرده است – اینها می توانند نیروی هوایی را در صورت از بین رفتن تصادفی بمب افکن ها در اثر حوادث، قادر به حفظ استعداد اجباری ناوگان خود کنند.
«با قیمت خرید اولیه بیش از ۳۴ میلیارد دلار، هواپیماهای ذخیره شده در این گورستان ۲,۶۰۰ هکتاری، انبار ملی نیروی هوایی آمریکا، یک حساب پس انداز منحصر به فرد را فراهم می کند که واحدهای نظامی در سراسر جهان ممکن است قطعات و هواپیماها را از آن دریافت کنند. به عنوان مثال، در سال مالی ۲۰۲۳، AMARG نزدیک به ۷,۰۰۰ قطعه هواپیما را بازیابی کرد که این نیرو را قادر میسازد تا با صرفه جویی هزینه ای بیش از یک سوم میلیارد دلاری به اعمال قدرت هوایی خود ادامه دهد» – پایگاه نیروی هوایی دیویس-مونتان
برخی از جدیدترین هواپیماهای وارد شده به گورستان هواپیماهای جنگ الکترونیک EC-130H Compass Call هستند که به تدریج بازنشسته می شوند. دیگر افزودههای اخیر شامل آخرین هواپیماهای سوختگیری هوایی KC-10 Extender و جنگندههای قدیمیتر F-15 و F-16 هستند.
نمونه هایی از موارد اضافه شده اخیر به گورستان دیویس-مونتان:
EC-130J Command Solo
EC-130H Compass Call
A-10 Warthog
F-15 & F-16
KC-10 Extender
با دریافت چراغ سبز از کنگره برای نیروی هوایی به منظور بازنشستگی ۵۶ فروند A-10 Warthog دیگر در سال مالی ۲۰۲۵، به نظر می رسد جمعیت Warthog های این گورستان افزایش یابد (اگرچه برخی از آنها ممکن است به کشورهای خارجی فروخته شوند در حالی که A-10 های قدیمی تر که قبلاً در انبار هستند ممکن است اسقاط شوند).
بسیاری از هواپیماهای ذخیره شده در این گورستان جت های جنگنده قدیمی هستند – این جت ها اغلب برای تمرین هدف گیری از نو فعال می شوند (به نظر می رسد صدها هواپیمای جنگنده آمریکایی سرنگون شده اند، اما موضوع این است که ایالات متحده خودش آنها را ساقط می کند). با تمام شدن F-4 Phantom II های بازنشسته شده، نیروی هوایی اکنون بر روی F-16 های بازنشسته متمرکز شده است – جایی که آنها را به عنوان اهداف هوایی تمام مقیاس QF-16 زامبی (یا اخیراً برای برنامه پیشرفته آزمایش هوش مصنوعی VENOM) احیا می کند.
گاهی اوقات هواپیما از گورستان خارج می شود، بازسازی شده و به دولت های خارجی فروخته می شود. در مورد گارد ساحلی ایالات متحده، C-27J Spartanهای پیش از موعد مقرر بازنشسته شده و اکنون در گورستان دیویس-مونتان نگهداری می شوند.