bato-adv
bato-adv
رییس کانون و انجمن صنفی کامیون‌داران:

دردسر جدید مسئولان نفتی برای رانندگان کامیون

دردسر جدید مسئولان نفتی برای رانندگان کامیون

«اخیرا مسئولان شرکت پخش فراورده‌های نفتی برای بازرسی و ارزیابی جایگاه‌های سوخت برای اجرای این طرح از جایگاه‌های سوخت اطراف تهران بازدیدی داشتند و پشمیان و شرمنده به محل کار خود برگشتند و کاملا متوجه شدند که این طرح قابلیت اجرا ندارد و متاسفیم که چنین سیاست‌ها و تصمیماتی برای رانندگان به اجرا می‌رسد که تنها کارکرد آن افزایش مشکلات رانندگان است.»

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۲۳ دی ۱۴۰۳

رییس کانون و انجمن صنفی کامیون‌داران اظهار داشت: طرح سوخت‌گیری در مسیر برای ناوگان بالای ۵۰ تن علمیاتی شده و متاسفانه شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی بدون اطلاع‌رسانی قبلی در دو نوبت (یکبار در مرداد ماه و یکبار هم آذر ماه سال جاری) این طرح را به اجرا رساند و در هر دو نوبت هم با شکست مواجه شد. 

به گزارش ایلنا، از امسال در راستای اجرای ماده ۴۶ قانون برنامه هفتم توسعه و آیین نامه اجرایی جزء یک بند ث ماده واحده تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، طرح سوختگیری در مسیر برای ناوگان باری حمل و نقل بین‌شهری بالای ۵ تن عملیاتی شده است و رانندگان بعد این فقط با استفاده از این برنامه در جاده‌های کشور امکان سوختگیری در مسیر را خواهند داشت.

اجرای این طرح توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود و از این پس تمامی رانندگان باید سوختگیری را فقط در مسیرهای مندرج و مطابق با بارنامه خود انجام دهند. 

این قانون جدید تا کنون در دو مرحله به اجرا رسیده اما رانندگان نسبت به اطلاعات نادرست این سامانه معترض هستند و اشکالاتی را برای رانندگان کامیون ایجاد کرده و روند سوخت گیری برای آن‌ها مختل شده است. 

«رضا تیموری»، رییس کانون و انجمن صنفی کامیون‌داران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اشکالات طرح سوخت‌گیری در مسیر اظهار داشت: طرح سوخت‌گیری در مسیر است برای ناوگان بالای ۵۰ تن علمیاتی شده و متاسفانه شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی بدون اطلاع‌رسانی قبلی در دو نوبت (یکبار در مرداد ماه و یکبار هم آذر ماه سال جاری) این طرح را به اجرا رساند و در هر دو نوبت هم با شکست مواجه شد. 

وی ادامه داد: در جلسات به مسئولان شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نقتی بارها ده‌ها سند ارایه دادیم که این طرح ایرادهای اساسی دارد و آن‌ها هم نسبت به اصلاح این ایرادات اقدام نکردند. 

رییس کانون و انجمن صنفی کامیون‌داران کشور با بیان اینکه هیچ زیرساختی برای اجرای این طرح ندارند و بدون زیر ساخت با اجبار طرح شکست خورده را به اجرا رسانده‌اند، گفت: برای مثال برای راننده‌ای از مبدا تهران به اردبیل بارنامه صادر شده، جایگاهی که برای سوختگیری این راننده مشخص شده، در استان سمنان است. 

تیموری تاکید کرد: هر چند که بارها اعلام کردیم این طرح روند سوختگیری را مختل کرده اما منطق مسئولان نفتی، منطق زور است و اصرار بر اجرای این طرح دارند بدون آنکه زیرساخت آن را تکمیل کرده باشند و تمام مشکلات و تبعات آن متوجه راننده کامیون خواهد شد. 

وی افزود: حتی جایگاه‌هایی که در مسیر هم اعلام می‌شوند، به راننده متقاضی سوخت نمی‌دهد. یا اینکه حاضر به اختصاص سوخت با نرخ دولتی نیستند و باید با نرخ آزاد سوخت مورد نیاز را تامین کنند. 

رییس کانون و انجمن صنفی کامیون‌داران کشور با بیان اینکه جایگاه‌های سوخت که در همان اطراف شهر تهران وجود دارد، گازوییلی برای رانندگان کامیون وجود ندارد، اظهار داشت: اخیرا مسئولان شرکت پخش فراورده‌های نفتی برای بازرسی و ارزیابی جایگاه‌های سوخت برای اجرای این طرح از جایگاه‌های سوخت اطراف تهران بازدیدی داشتند و پشمیان و شرمنده به محل کار خود برگشتند و کاملا متوجه شدند که این طرح قابلیت اجرا ندارد و متاسفیم که چنین سیاست‌ها و تصمیماتی برای رانندگان به اجرا می‌رسد که تنها کارکرد آن افزایش مشکلات رانندگان است.

برچسب ها: نفت کامیونداران
bato-adv
bato-adv