bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۸۳۴۴۲

پدر طالبان آمریکایی خواستار آزادی وی شد

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۰

فرارو- فرانک لیند می گوید پسرش جان واکر لیند در سال 1998 زمانی که 17 ساله بود، برای تحقیق در مورد اسلام و یادگیری زبان عربی به یمن سفر کرده و در آوریل سال 2001 به افغانستان رفته و در همان سال حادثه 11 سپتامبر اتفاق افتاده است. وی پسر خود را که به عضو آمریکایی طالبان معروف است قربانی بی گناهی می داند که توسط نیروهای آمریکایی دستگیر، شکنجه و به 20 سال زندان محکوم شده است. 

به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از گاردین، جان فیلیپ واکر لیند که در همان سال ها به جرم جنگ در کنار طالبان علیه آمریکا اعتراف کرده بود، به حبس ابد محکوم شد اما در پی یک توافق ناگهانی و اعتراف وی، زندان ابدش به 20 سال زندان تقلیل یافت. 

پدر جان می گوید پسرش با مذهب کاتولیک بزرگ شد اما زمانی که 16 ساله بود به دین اسلام روی آورد. وی که از سوی دولت آمریکا به عنوان "زندانی 001" در "جنگ با ترور" شناخته شده در اول دسامبر سال 2001 درست سه ماه پس از حمله تروریستی 11 سپتامبر دستگیر و زندانی شد. 

فرانک می گوید: «جان از هر گونه دخالت و مشارکت در حملات تروریستی مبرا است و علیرغم تاریخ دموکراسی که آمریکا به آن افتخار می کند، باید گفت این کشور طی 10 سال اخیر گرفتار شوک وارده پس از وقایع 11 سپتامبر است. هیچ توضیح دیگری برای رفتار وحشیانه آنها و با پسری مانند جان وجود ندارد.» 

این در حالی است که جان در دادگاه سال 2002 خود با محکوم کردن شدید تروریسم گفته بود: «من به افغانستان رفتم تا با تروریسم مبارزه کنم، من خارج از وظایف مذهبی اقدام کردم و تروریسم را که کاملا در مقابل اسلام قرار دارد محکوم می کنم.» 

پدر جان می گوید: « بن لادن کشته شده و پسرم که حالا 30 سال دارد هنوز در زندان به سر می برد. در تمام این سال ها به جز وکیل جان، تنها بستگان درجه یک اجازه ملاقات با وی را داشتند. ما نمی توانیم با او تماس فیزیکی داشته باشیم، از طریق تلفن با او صحبت می کنیم و تمام مکالمات ما ضبط می شود.»

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین