bato-adv
کد خبر: ۸۹۴۵۷

خرس خاکستری، شکارچی را کشت

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰


فرارو- شکارچی 39 ساله ای که در تلاش برای نجات جان دوست شکارچی خود از حمله خرس خاکستری آمریکایی، داد و فریاد به راه انداخته بود تا توجه این خرس 400 پوندی زخمی را از دوست خود منحرف کند، توسط خرس کشته شد.

به گزارش سرویس بین المللی فرارو به نقل از واشنگتن پست، استیو استیونسون که در مرزهای ادایو-مونتانا مورد حمله این خرس قرار گرفت، دستکم سومین نفری است که از ماه جولای تاکنون توسط خرس های خاکستری در آمریکا کشته می شود.

براساس گزارش دفتر کلانتری مونتانا، استیو و تی بل 20 ساله جزء گروه چهار نفره شکارچیانی از نوادا بودند که رد خرس های سیاه را در کوه ها دنبال می کردند.

بل به سمت خرسی که گمان می کرد از نوع خرس سیاه است شلیک و آن را زخمی کرد و دو مرد این خرس را تا مرز منطقه تعقیب کردند. آنها منتظر ماندند تا مطمئن شوند که خرس مرده و پس از آن برای یافتنش به جلو رفتند اما خرس زخمی نمرده بود.

مادر استیو در این خصوص گفت: «هر دوی آنها به خرس شلیک کردند، استیو به سمت خرس فریاد زد تا حواسش را پرت کند و خرس چرخید و او را به زمین زد. پسرم این کار را برای هر کس دیگری هم انجام می داد.»

بل توانست بارها و بارها به خرس شلیک کند و پس از آن با استفاده از تلفن همراه خود، تقاضای کمک کرد اما استیو به دلیل وخامت جراحات وارده، جان باخت. گفته می شود این خرس 400 پوندی، 6 تا 8 ساله به نظر می رسیده است.

تحقیقات در مورد این حمله در حال انجام است؛ کشتن خرس خاکستری آمریکایی که در 48 ایالت در لیست گونه های تهدید شده فدرال قرار دارد، غیرقانونی محسوب می شود اما هنوز مشخص نشده که بل متهم می شود یا خیر.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین