bato-adv
کد خبر: ۹۴۱۵۳

"متاسفانه طوفان درخت های باغ قلهک را قطع کرد!"

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰

در پی طرح شکایت شهرداری تهران از سفارت انگلیس به دلیل قطع درختان در باغ قلهک سفارت انگلیس در تهران بیانیه ای منتشر کرد و مدعی شد قطع درختان به خاطر طوفان بوده است!

متن بیانیه سفارت انگلیس درباره قطع درختان باغ قلهک که منجر به شکایت شهرداری تهران از سفارت انگلیس شده به این شرح است:

سفارت بریتانیا در تهران مایل است به گزارش اخیر رسانه‌های درباره مجموعه قلهک و درخت‌های آن پاسخ دهد. این گزارش‌ها به هیچ وجه صحت نداشته و سفارت بریتانیا اقدام به قطع درختان [باغ قلهک] نکرده است. حدود سه سال پیش، منبع آب باغ قلهک به دلیل توسعه متروی تهران قطع شد. این قطع آب به نحوی جدی سلامت درختان این مجموعه را تحت تاثیر قرار داد. متأسفانه به همین دلیل ٣١ اصله درخت خشک شده یا تا حدی ضعیف شدند که طوفان موجب افتادن آن‌ها شد.

سفارت بریتانیا، اتصال مجدد به منبع آب قلهک را مسأله‌ای فوری و ضروری برای پایین نگه داشتن صدمات وارده به محیط زیست می‌داند و در همین رابطه همکاری نزدیکی با مقامات مربوطه ایرانی، از جمله شهرداری تهران داشته و دارد. سفارت بریتانیا مسئولیت‌های محیط زیستی خود را در قبال دو مجموعه [قلهک و فردوسی] با نهایت جدیت دنبال می‌کند و ظرف سه سال گذشته سرمایه گذاری قابل توجهی برای این دو مجموعه اختصاص داده تا اطمینان حاصل کند که از این فضاهای سبز و بسیار مهم در تهران به درستی مراقبت می‌شود.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین