bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۹۵۸۹۱

سفير آمريکا در يمن انتقال آرام قدرت را در اين کشور خواستار شد

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۸ آبان ۱۳۹۰


سفیر آمریکا در صنعا طرف های یمنی را به تلاش برای انتقال آرام قدرت در این کشور دعوت کرد.

به نوشته روزنامه الخلیج چاپ امارات، جرالد فایراستاین، سفیر آمریکا در صنعا، با دعوت از همه طرف های معادله سیاسی در یمن به تلاش برای انتقال امن و آرام قدرت در این کشور گفت..

علت تاخیر در اجرای قطعنامه دو هزار و چهارده شورای امنیت که علی عبدالله صالح را به امضای طرح کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ملزم می کرد این بود که وی، بازگشت رهبران مخالفان از خارج را شرط امضای این طرح قرار داده بود.

فایر استاین در دیدار با شیخ صادق الاحمر رییس قبیله حاشد گفت: واشنگتن از گزینه های مردم یمن حمایت می‌کند و جوانان و رهبران مخالفان باید برای انتقال آرام قدرت در یمن همکاری کنند و ما نیز باید چشم اندازهای آینده را برای مردم یمن باز کنیم ضمن انکه تضمین های مشروط در حوزه اختیار مردم یمن است که باید در خصوص آنها به راه حلی دست یابیم.

الاحمر نیز تاکید کرد باقی ماندن علی عبدالله صالح در سمت ریاست جمهوری در دوره انتقالی قابل قبول نخواهد بود و اگر طرح کشورهای خلیج فارس این مسئله (ریاست جمهوری صالح در دوره انتقالی) را تایید کند، همگان با آن مخالفت خواهند کرد.

وی خواسته جوانان انقلابی یمن را مبنی بر ندادن تضمین به صالح و ارکان نظام او در خصوص پیگردهای قانونی تایید کرد و گفت ما خواستار راه حلی برای یمن هستیم نه برای علی عبدالله صالح و طرح کشورهای عربی را نیز به همین شکل که هست و بدون اصلاحات اضافی قبول می‌کنیم.
 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین