bato-adv
کد خبر: ۱۱۳۶۰۲
ارجاع قانون بودجه به شورای عالی حل اختلاف؟!

احمدی نژاد قانون بودجه را قبول ندارد

رییس جمهور زیر بار قانون بودجه سال 91 نمی رود. گفته می شود احمدی نژاد قانون بودجه مصوب مجلس را به هیئت حل اختلاف قوا ارجاع داده است!
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۱
فرارو- رییس جمهور زیر بار قانون بودجه سال 91 نمی رود. گفته می شود احمدی نژاد قانون بودجه مصوب مجلس را به هیئت حل اختلاف قوا ارجاع داده است!

به گزارش فرارو، روزنامه تهران امروز در گزارش اصلی شماره روز چهارشنبه،سوم خرداد ماه از ارجاع قانون بودجه توسط احمدی  نژاد به شورای عالی حل اختلاف خبر داد. براساس این گزارش دولت از قانون بودجه مصوب مجلس نارضایتی دارد. 

سال گذشته مقام معظم رهبری طی حكمی، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی را به ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا منصوب كردند. در این نامه خطاب به شاهرودی تاكیده شده بود كه «در اجرای بند 7 اصل 110 قانون اساسی هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه به منظور بررسی و ارایه نظرات مشورتی در موارد حل اختلاف و تنظیم روابط سه قوه تشكیل می گردد و جنابعالی و آقایان حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، سیدمرتضی نبوی، عباسعلی كدخدایی و سید صمد موسوی خوشدل به عنوان اعضای آن هیات عالی برای یک دوره پنج ساله انتخاب می شوید.»

پس از تشکیل هیئت حل اختلاف محمود احمدی نژاد موضوعات مختلفی را برای رسیدگی به این هیئت ارجاع داده است.

بنا به نوشته تهران امروز، با خودداری رئیس جمهور از ابلاغ بودجه سال 91 کشور سرنوشت این قانون که در آن مجوز اجرای فاز دوم قانون یارانه ها هم گنجانده شده است، در هاله ا‌ی از ابهام قرار گرفته است.

مجلس شورای اسلامی قانون بودجه سال جاری را روز 31 اردیبهشت ماه پس از تایید شورای نگهبان برای اجرا به دولت ابلاغ کرد اما 3 روز از ابلاغ بودجه گذشته است اما رئیس جمهور حاضر به ابلاغ آن به دستگاههای اجرایی نشده است. 

در همین حال مجوز استفاده دولت از تنخواه دو ماهه نیز باطل شده است. دولت فقط تا پایان اردیبهشت ماه اجازه استفاده از تنخواه بودجه را داشت و سه روز است که تمام خرج و دخل های دولت در مسیری غیر قانونی صورت می پذیرد. 

تصویب بودجه سال 91 با حاشیه های فراوانی همراه بود مهمترین حاشیه آن نیز در خواست درآمد 135هزار میلیاردی دولت بود که توسط مجلس رد شد و درآمدی که مجلس در بودجه پیش بینی کرد 66 هزار میلیارد بود. 

علی لاریجانی روز گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد که پیش بینی درآمد 135 هزار میلیاردی در قانون بودجه به این معنا بود که قیمت بنزین باید به 2000هزار تومان می رسد. به همین دلیل مجلس با این درآمد پیشنهادی دولت مخالفت نمود. در همان زمان تصویب قانون احمد توکلی در نطقی مهم به شدت از درخواست دولت برای کسب درامد 135 هزار میلیاردی در بودجه  انتقاد نمود.

با این حال تلاش های فراوانی از سوی نمایندگان حامی دولت و اعضای دولت برای به کرسی نشاندن پیشنهاد دولت صورت گرفت، اما این تلاش ها با شکست مواجه شد اما مجلس پیشنهاد توکلی که  پیش بینی درآمد 54 هزار میلیاردی بود را هم کنار گذاشت و درآمد 66 هزار میلیاردی را تصویب کرد.

روزنامه تهران امروز  اعلام کرد که ظاهرا رئیس جمهور از روند تصویب قانون بودجه ناراضی است و این نارضایتی را صریحا در دیدار روز شنبه با تعدادی از منتخبان مجلس نهم بیان داشته است.

بنا به نوشته این روزنامه،  احمدی نژاد رسیدگی مجلس به لایحه بودجه را شتابزده ارزیابی کرده و گفته که آنگونه که انتظار می رفت مجلس روی موضوع بودجه وقت و دقت لازم را نگذاشته است و تا 40 مورد در اصل لایحه ا‌ی که دولت ارائه داده است،دستکاری شده است. 

تهران امروز نوشت: «بررسی ها نشان می دهد مجموعه دولت و در راس آن رئیس جمهور از بخشهایی از قانون بودجه بخصوص در بخش درآمد یارانه ایی ناراضی است و بهمین دلیل حاضر به ابلاغ آن نشده است.»

صبح امروز خبرگزاری مهر نیز گزارشی منتشر کرد و از احتمال ابلااغ قانون بودجه 91 توسط علی لاریجانی خبر داد. بنا به گزارش این خبرگزاری تا کنون، بودجه 91 به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ نشده است. درصورتی که تاخیر رئیس جمهور در ابلاغ قانون بودجه سال 91 کل کشور 10 روزه شود، رئیس مجلس شورای اسلامی بنا بر اختیارات خود می‌تواند آن را برای اجرا ابلاغ کند.



احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
سلام. مگه احمدی نژاد به غیر از خودش و .... کس دیگری رو هم قبول داره!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
آقای احمدی نژاد اشکالی نداره ادامه سال را شوخی کن یا به قول خودت صفا کن! بیچاره مردم که کمرشان زیر بار تورم شکست. باز رئیس دولت یک آب باریکه ای برای بعد ( چند میلیون حقوق هیات علمی دانشگاه) داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
دیکتاتوری یعنی عدم تمکین به قانون و قبول نداشتن مجلس و خود رایی حا ل بگویید چه کسی قانون مدار ولایت مدار حق جو است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
این قبول داشتن و نداشتن که مسئله جدیدی نیست....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
دوست عزيز اون سال اول بود نه حالا كه مملكت رو احمدي نژاد 100 سال عقب برده
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
خدایا خادمان این مملکت را بیش از پیش مورد نوازش قرار ده...آمیین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
حالا وقت است 65 روز از سال گذشته مونده300 روز ديگه چه عجله اي ؟ دوره هم جمع شديم خوش بگذرونيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
چه عجله اي داريد يك ذره هم صبر كنيد امسال تمام مي شودوما يك الگوي جديدرا پايه گذاري مي كنيم يعني انجام امور يك كشور بدون برنامه مالي!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
قدیم ها افرادی بنام گردن کلفت و .... در محله ها پیدا می شدند که حتی پلیس هم جرات نزدیک شدن به آنها را نداشت . متاسفانه احساس می شود از حربه خلافکاران قدیمی در دولت خدمتگزار ؟؟؟؟ استفاده بهینه می شود . کسی هم جرات اعتراض را ندارد . خدا وکیلی یعنی دولت این روش را الگوی خود قرار داده و مانند شعبان بی مخ های زمان شاه فقط حرف خود را می زند؟ ویا اینکه چرا این دولت فقط خود را محق می داند و هر چه غیر از عقاید خود را نمی پذیرد و این رفتار و منش منم گویی را الگوی حکومتی خود قرار داده ؟ من حیرانم که یک مجموعه نمی تواند بپذیرد که ممکن است اشتباه کند؟ و واقعا نمی دانم مردم ایران باید به کجا پناه ببرند از دست این تصمیمات اشتباه که حتی مجلس هم روی آن سرپوش می گذارد ؟ به چه قیمتی باید تا سال بعد تحمل کرد؟ نابودی اقتصاد ملی ؟ازبین رفتن تولد داخلی و بیکار شدن عده ای زیادتر؟ چرا کسی عکس العملی نشان نمی دهد ؟آیا دولت از همه مقامات غیر دولتی مدارکی دارد که با آنها مانع عکس العمل در برابر قانون شکنی آنها می شود ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
این هم جواب تعامل مجلس با دولت ک ه خا عاقبت کشور و ملت را به خیر نماید ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
با این وصف چه نیازی به تصویب لایحه بودجه در مجلس بود؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
خوب ایشان که بلد هستند،قهر کنند و خانه نشینی پیشه کنند و دورکاری؟همه چیز بحمدا... درست میشه،ملت هم که بیخیالش هر فشاری میتوانند تحمل کنند آن از فشار خارجی و این هم از فشار یارانه ای داخلی
a
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
آقای لاریجانی لطفا بودجه را با عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کنندتااحمدی نژاد حسابی جوش آورد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
كار مجلس غلط است لج و لجبازي كار درستي نيست اين همان دولتي است كه سالهاي اول بودجه اش را چشم بسته تائيد مي كرديد حالا چي شده
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
اصرار و لجبازی های بچگانه فقط یک دلیل می تواند داشته باشد و آنهم برهم زدن قاعده بازی و فرار از پاسخگویی است.. همه ناچارند تا سال آینده تحملش کنند پس ابزار نظارت و اصلاح از مردم و نمایندگان صلب شده پس چه بهتر که با لجبازی بگوید میخواستم درست کار کنم نگذاشتند دیگر نیازی به پاسخگویی درباره درآمدهای 700 میلیارد دلاری نفت و وضع فعلی تولید و بیکاری و فساد دولتی در مملکت نیست