bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۴۳۳۸

نظر آیت‌الله مکارم درباره بوسیدن ضریح جدید امام حسین(ع)

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱
آیت الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان این که کسانی که به کاروان "سفینةالنجاة" ضریح امام حسین(ع) خرده می گیرند، اشتباه می کنند، افزودند: برخی افراد از بردن ضریح امام حسین(ع) به شهر های مختلف ایراد می گیرند و می گویند چه فرقی بین طلا و نقره های ضریح و دیگر طلاها و نقره ها وجود دارد؛ باید به آنها بگوییم این بوسیدن مردم به خاطر انتصاب به امام حسین (ع) است و خرافی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اشخاصی که این مسئله را خرافه می دانند، اشتباه می کنند؛ چرا که مسائلی در بین همه مسلمانان و عقلای جهان وجود دارد که همه پذیرفته اند، مانند بوسیدن پرچم یک کشور و یا نگهداری اشیای گذشتگان در موزه ها به خاطر انتصابشان به هویت یک ملت.

ایشان با بیان این که دو چیز بدون استثنا دربین همه مسلمانان مشترک است، اظهارداشتند: در میان مسلمین بوسیدن قرآن و حجرالاسود بین شیعه و سنی و وهابی و غیر وهابی مشترک است.

معظم له یادآور شدند: در رابطه با بوسیدن حجرالاسود می پرسیم که چرا آن را می بوسید؟ می گویند سنت است، این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: استقبال گسترده ای مردم از ضریح سیدالشهدا نشان داد به کوری چشم دشمنان که فکر می کردند: عشق حسین(ع) از پویایی و جاودانگی برخوردار است، لذا کسانی که فکر می کنند مردم ضریح را می پرستند، حرفهای مضحکی می زنند.

ایشان افزودند: دشمنان می خواهند عشق به اهل بیت(ع) را کمرنگ جلوه دهند؛ در حالی که مردم ایران اسلامی با عشق به امام حسین و اهل بیت (ع) در امر ساخت ضریح سیدالشهدا(ع) شرکت کردند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: همان طوری که اعلام شده است ضریح هیچ گونه نیاز مالی ندارد و اگر کسانی می خواهند کمک کنند، باید به حرم سید الشهدا(ع) کمک کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
چرا فقط میشه به کامنتها مثبت و منفی داد و نمی شه به خبرها مثبت و منفی داد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
ائمه ع نيازي به اين بقعه طلا و نقره ندارند. بلكه ملت فقير ايران به اينها بيشتر نياز مندند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
كاملا موافق سخنان اين بزرگوار هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
آقای محترم. این قیاس مع الفارق است. این عمل از نظر شرعی ایراد دار بود. فقط تعجب بنده از مراجع تقلید بود که تقریبا از صدر تا ذیل رفتن به زیارت طلا ها. اون وقت یه خانمی از طلبه ای می پرسید حاج آقا من تو یک حالت مرسوم برای خانم ها هستم. می تونم برم زیارت؟. شما رو به امام زمان رعایت کنید.
عبدالله جاسکی
United States of America
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
هیچ کس نیست بگوید که روح بزرگ ومطهر امام حسین راضی نیست که این همه طلا را در ضریح بی جان! ایشان بگذارند ویک خانم بیوه شیعه مسلمان
برای خرج عمل دختر 14 ساله خویش مجبورشود صیغه پرستار مرد فلان بیمارستان مشهد شود .اف بر این غیرت ماها که اهداف عالیه امام حسین را زیر پایمان گذاشته ایم ولی مدام داد میزنیم که طلا کاری ضریح چه شد؟؟؟
انتشار یافته: ۵