bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۴۶۵

ترقی: عسکر اولادی نظر امام را کشف کرده است

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۴ دی ۱۳۸۷


فرارو
- «آقای عسکر اولادی در مورد برخورد نظامی موتلفه با خائنین به اسلام نظر کلی امام را کشف کرده اند و فقط فتوای ترورحسنعلی منصور منظور ایشان نبوده است. در مورد ترور منصور بحث موتلفه این است که فتوا و نظر موافق مرجعیت پشت قضیه بوده وتاکیدی بر اینکه از چه کسی این حکم شرعی را گرفته ندارد». این را حمید رضا ترقی رئیس دفتر سیاسی موتلفه در پاسخ به خبر نگار فرارو می گوید.

عضو ارشد حزب موتلف اسلامی با تایید صحبت های عسکر اولادی در رابطه با ترورحسنعلی منصور گفت: «موتلفه بر این موضوع تاکید دارد که در مورد پاک کردن مملکت از افراد خائن به اسلام حکم شرعی از مراجع داشته اما تاکیدی بر اینکه این حکم را از چه کسی گرفته نداشته و ندارد.»

جندی پیش حبیب ا... عسکر اولادی دبیر کل پیشین موتلفه در جمع اعضای شاخه جوانان این حزب ترور حسن علی منصور را با تمسک به حکم شرعی «فتک» که توسط امام خمینی صادر شده دانسته بود. 

حمید رضا ترقی افزود: «در زمان ترور منصور حضرت امام در ایران نبودند که موتلفه بخواهد حکم آن را را از ایشان بگیرد بنا بر این دو راه وجود داشت. یا باید از نظرات نمایندگان امام در موتلفه استفاده می شد یا از نظر مراجع همراه و همفکر ایشان که در این مورد مشخصا به آیت ا.. میلانی رجوع و حکم ترور منصور از ایشان گرفته شد.» نمایندگان امام در موتلفه آیت ا.. بهشتی و مطهری بودند.

وی با اعلام اینکه «صحبت های آقای عسکر اولادی کاملا مورد تایید موتلفه است» افزود: «موتلفه بر این باور تاکید دارد که مرجعیت و شخص حضرت امام برخورد نظامی با این گونه عناصر خائن به اسلام را تایید کرده اند.» 

عبد خدایی ادعای عسکر اولادی را تکذیب کرد
"امام خمینی مجوز ترور صادر نکرده بود"


وی با رد این مسئله که امام با خط مشی ترور موافق نبوده اند افزود: «این مسئله قابل بحث است اما وقتی امام در مورد سلمان رشدی حکم اعدام می دهند نشان می دهد که ایشان با بر خورد نظامی با خائنین به اسلام موافق بوده اند و آقای عسکر اولادی که حافظه تاریخی بسیار خوبی هم دارند این موضوع را از فر مایشات امام استنباط کرده اند.» 

هادی غفاری: امام اعتقاد به نافرمانی مدنی داشت 

ترقی در ادامه افزود: «امام شهدای موتلفه از جمله شهدای مربوط به ترور منصور را ستاره های در خشان انقلاب می دانستند و اگر عمل آنها مورد تایید امام نبود قطعا از آنها تقدیر نمی کردند».

ترقی در رابطه با مسئله «فتک»نیز گفت: «این موضوع الان موضوعیت دارد نه آن موقع چرا که در زمان ترور منصور حکومتی نبوده که ولایتی باشد در نتیجه موتلفه به فتوای مراجع عمل کرده که مسوو لیت آن فتوا ها هم به عهده آن مراجع است.»

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین