bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۴۹۷

احضار کاردار کانادا به وزارت خارجه

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۸۷

فرارو- جیمز كریك، كاردار كانادا در تهران صبح سه‌شنبه به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به مواضع آن كشور در حمایت از رژیم جنایتكار و اشغالگر صهیونیستی برای انعكاس به دولت كانادا به وی اعلام شد.

به دنبال وقوع فجایع خونین غزه و طرح موضوع محكومیت جنایات ضدانسانی رژیم اشغالگر قدس در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و اقدامات متعدد كانادا در حمایت از رژیم صهیونیستی از جمله در نشست ویژه شورای حقوق بشر، طی این احضار مراتب اعتراض شدید وزارت امور خارجه كشورمان نسبت به رای منفی كانادا به قطعنامه محكومیت رژیم صهیونیستی در نشست مزبور به كاردار این كشور در تهران اعلام شد.

هم‌چنین به وی تاكید شد رای منفی كانادا به این قطعنامه به مفهوم نادیده انگاشتن فجایع انسانی غزه از جمله جنایات اسراییل در كشتار كودكان و زنان بی‌گناه فلسطینی، چشم‌پوشی و زیر پا گذاشته شدن بدیهی‌ترین اصول و موازین حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه از جمله حق دسترسی به آب، غذا،‌ دارو و بهداشت بوده و سبب تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی می‌شود.

در این دیدار هم‌چنین اثرات سوء محاصره طولانی مدت در برخورداری مردم بی‌گناه غزه از حقوق اولیه انسانی خود و نیز برخورد دوگانه و گزینشی كانادا در مسائل حقوق بشری به كاردار آن كشور گوشزد شد.

در این جلسه كاردار كانادا اعلام كرد مراتب اعتراض كشورمان را به كشور متبوعش منعكس خواهد كرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین