bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۶۴۳

شیرین عبادی: این دو اتاق را هم به مسوولان می بخشم

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۷


فرارو- «اگر این دو اتاق ساختمان کانون مدافعان حقوق بشر به اضافه پول نفت می تواند مشکلات دولت را حل کند من این را به آن ها می بخشم.» این را شیرین عبادی در واکنش به ادامه پلمب کانون مدافعان حقوق بشر می گوید. 

رو شنبه تعدادی از روزنامه نگاران بادکتر شیرین عبادی دبیر کانون مدافعان حقوق بشر ایران دیدار کردند. در این دیدار که در منزل شیرین عبادی برگزار شد علاوه بر او نرگس محمدی و دکتر سیف زاده از دیگر اعضای کانون نیزحضور داشتند.

شیرین عبادی با انتقاد از ادامه پلمب دفتر کانون مدافعان حقوق بشر می گوید: «موجودیت کانون به یک ساختمان دو اتاقه نیست که با پلمب غیر قانونی آن، فعالیت هایش متوقف شود. اگر این دو اتاق به اضافه پول نفت می تواند مشکلات دولت را حل کند من این را به آن ها می بخشم.»

برنده جایزه صلح نوبل با اعلام اینکه «دفتر ما پلمب شده اما زبان و قلم ما که توقیف نشده و نخواهد شد» بر ادامه فعالیت های کانون مدافعان حقوق بشر تاکید داشت.

او می گوید: «بعد از پلمب غیر قانونی دفتر کانون مدافعان حقوق بشر طبق روال معمول تا کنون به بیش از40 پرونده خدمات رایگان ارائه داده و مانند 6000 پرونده گذشته به آن ها رسیدگی کرده ایم و خللی در کار ما پیش نیامده است.» 

عبادی با بیان اینکه «روزنامه نگاران را دوستان راستین مدافعان حقوق بشر می دانم که اگر نباشند صدای ما به جایی نمی رسد» از اینکه روزنامه نگاران نسبت به پی گیری اخبار کانون حساس هستند تشکر کرد. 

دبیر کانون مدافعان حقوق بشرضمن بیان اینکه «الان دفاع از حقوق بشر به یک ارزش تبدیل شده است»می گوید: «اوایل انقلاب وقتی می خواستند به من فحش بدهند می گفتند فمینیست طرفدار حقوق بشر اما الان به جایی رسیده ایم که برای چگونگی پاسداشت حقوق بشر سمینار بر گزار می کنند و این یعنی پیروزی تمام مدافعان حقوق انسان.»

او معتقد است «زمان به عقب بر نمی گردد و تلاش های مدافعان حقوق بشر نتیجه می دهد.» 

شیرین عبادی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت منشی کانون مدافعان حقوق بشر که چند روز پیش بازداشت شده است می گوید: «خانم سبحانی از شش ماه پیش به عنوان منشی در دفتر کانون مشغول کار شدند اما 15 روز پس از پلمب دفتر، ایشان را منزلشان بازداشت می کنند.»

او با بیان «ما برای استخدام کسی از او نمی پرسیم که دین ومسلک او چیست واز خانم سبحانی هم چنین سوالی نکردیم و از بهایی بودن یا نبودن او هم اطلاعی نداریم» می افزاید: «ایشان الان در بند209 اوین بازداشت هستند و کانون به در خواست خانواده خانم سبحانی  6 نفر را برای وکالت ایشان معرفی کرده اما متاسفانه تا کنون درخواست وکلا از سوی قاضی رد شده است.» 


تلاش برای رفع پلمپ

«ما به بعضی از مقامات نامه نوشته ایم ونسبت به پلمب غیر قانونی دفتر اعتراض کرده ایم اما هنوز جوابی داده نشده است.» این را دکتر سلطانی دررابطه با آخرین پی گیری های حقوقی برای فک پلمب دفتر کانون مدافعان حقوق بشر می گوید.

این عضو کانون مدافعان حقوق بشر همچنین از «شکایت علیه مقاماتی که دستور خلاف قانون پلمب دفتر کانون را داده اند» خبر می دهد. 

او پلمب دفتر را غیر قانونی می داند چرا که معتقد است «اگر کمیسیون ماده 10 احزاب مخالف عملکرد جریانی باشدو اگر آن جریان از کمیسیون مجوز داشته باشد کمیسیون یا می تواند مجوز او را به صورت موقت لغو کند یا اینکه برای تعیین تکلیف به دادگاه شکایت کند.»

او می گوید: «از طریق دادسرا نمی توان دفتری را پلمب کرد و از زمان پلمب دفتر تا کنون هیچ حکمی به ما یا نیروی انتظامی داده نشده است.»

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین