bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۸۷۳۰
یک خواننده، یک تصنیف

حسین علیشاپور؛ کنسرت گروه مهربانی(فیلم)

از میان صداهای تازه در موسیقی ایرانی که سعی می کنند خود را از زیر سایه بلند محمدرضا شجریان بیرون بکشد یکی صدای حسین علیشاپور است. این شاید به آن دلیل باشد که استادان او در آواز به جز محسن کرامتی همگی از شیوه آوازی منحصر به فردی برخوردار بودند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
فرارو- از میان صداهای تازه در موسیقی ایرانی که سعی می کنند خود را از زیر سایه بلند محمدرضا شجریان بیرون بکشد یکی صدای حسین علیشاپور است. این شاید به آن دلیل باشد که استادان او در آواز به جز محسن کرامتی همگی از شیوه آوازی منحصر به فردی برخوردار بودند.

علیشاپور از سال 71 تاکنون محضر مدرسانی چون صدیق تعریف، رضوی سروستانی، حسین عمومی و منوچهر همایون پور را درک کرده است که همگی به سبکی غیر از شجریان خوانده اند.
صدای منحصر به فردش در آثار طلیعه دشتی، بادبان شکسته، آوای تو، طغیان، وصل پروانه، سر به نی، تنها، نگارینه، خیام، مینیمال، ترنگاترنگ و حکایت او را بر سر زبانها انداخت و موجب همکاریش با هنرمندان به نامی چون بهزاد عبدی، کیهان کلهر و مسعود شعاری شد. 

او در اپرای مولانا به کارگردانی بهزاد غریب پور و آهنگسازی بهزاد عبدی حضور داشت و در نقش پدر مولانا آواز خواند. یان همان اپرایی است که همایون شجریان و محمد معتمدی به ترتیب نقش مولانا و شمس را ایفا کرده بودند.

علیشاپور در سال 2011 در تور اروپایی کیهان کلهر به همراه مجید خلج و علی بهرامی فرد، در کشورهای انگلیس، فرانسه، بلژیک و مجارستان به اجرای برنامه پرداخته است. او در سال 93 به گروه همساز به سرپرستی مسعود شعاری پیوسته و در اردیبهشت ماه گذشته در اهواز بر روی صحنه رفته است. قرار است در مرداد ماه نیز با این گروه به کرمانشاه برود.

همچنین او با گروه‌های موسیقی نیریز به سرپرستی و‌آهنگسازی ملیحه سعیدی،غوغا به سرپرستی و‌آهنگسازی محسن نفر، و گروه مهربانی به سرپرستی سلمان سالک برنامه‌هایی را در تهران و خارج از ایران اجرا کرده  که اجرای زیر بخشی از کنسرت وی با گروه مهربانی است.

از اینجا دریافت کنید
مجله خواندنی ها
مجله فرارو