bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۳۰۱۰۳

مشکل معلمان چیست؟

حدود دو ماه پیش بود که موجی اعتراضی از جانب معلمان برخاست. شبکه‌های ارتباطیِ مجازی و واقعیِ معلم‌ها از اخبار و دلنوشته و گِله‌مندی پر شد. تا اینکه پس از چند روز معلمان پس از مدت زمان زیادی، در 10 اسفندماه 1393 اعتراض خود را مدنی کردند. دهم اسفند تعداد زیادی از معلمان در تهران و شهرهای دیگر، جلوی مجلس شورای اسلامی و ادارات آموزش و پروزش تجمع کردند. چند روز پیش، یعنی 27 فرودین‌ماه نیز معلمان مجددا در حرکتی اعتراضی، تجمعی در سکوت را ترتیب دادند.

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
فرارو- حدود دو ماه پیش بود که موجی اعتراضی از جانب معلمان برخاست. شبکه‌های ارتباطیِ و رسانه‌ی اجتماعی از اخبار و دلنوشته و گِله‌مندی معلم ها پر شد. تا اینکه پس از چند روز معلمان پس از مدت زمان زیادی، در 10 اسفندماه 1393 اعتراض خود را مدنی کردند. دهم اسفند تعداد زیادی از معلمان در تهران و شهرهای دیگر، جلوی مجلس شورای اسلامی و ادارات آموزش و پروزش تجمع کردند. چند روز پیش، یعنی 27 فرودین‌ماه نیز معلمان مجددا در حرکتی اعتراضی، تجمعی در سکوت را ترتیب دادند.

دلیل اعتراض معلم‌ها برای همه مشخص بود؛ حقوق پایین این شغل و عدم‌رسیدگی مسئولان به معیشت این قشر. بنابر تحقیق و تفحص‌ها از معلم‌ها، بزرگترین مطالبه معلمان در سال‌های اخیر اصلاح سیستم حقوقی آن‌ها است.

تجربه معلمان و نگاهی به آنچه در سال‌های گذشته در سیستم آموزش و پروش  اتفاق افتاده، از ازیاد تعداد معلمان در سال‌های اخیر سخن می‌گوید. در پی افزایش تعداد معلمان، ساعات کاری و به تبع‌ حقوق آن‌ها نیز کاهش پیدا کرد. به دلیل جمعیت زیاد این قشر درصد افزایش حقوق آن‌ها به نسبت دیگر شغل‌ها کمتر بود. البته نمی‌توان همه‌چیز را به افزایش تعداد معلمان مرتبط کرد، چرا که به‌طورکلی دستمزد این شغل در مقایسه با شغل‌های دیگر دولتی پایین‌تر است. علاوه بر دستمزد مشکلات بیمه تکمیلی، نداشتن مزایایی برابر با سایر شغل‌های دولتی و مسائلی از این دست همواره معلمان را ناراضی نگه داشته است.

پس از اعتراض‌های اسفندماه معلمان، هیات دولت با طرحی که قرار بود معلمان رتبه‌بندی شوند موافقت کرد. همچنین وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته گفت: براساس احکام جدید مطابق رتبه‌بندی، حقوق دریافتی معلمان از ۱۶۰ تا۶۰۰‌هزار تومان افزایش خواهد یافت و ۱۴‌درصد افزایش حقوق کارکنان در ‌سال ۹۴ نیز به آن اضافه می‌شود. شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان تا شهریورماه مشخص می‌شود و به تصویب دولت خواهد رسید و در مهرماه ‌سال ۹۴ عملیاتی می‌شود.»

اما معلمان معتدند این روند و به‌خصوص طرح رتبه‌بندی بار دیگر موجب عمیق‌شدن تبعیض‌ها خواهد شد. نگرانی این قشر از این اتفاق پنجشنبه گذشته، 27 فروردین، آن‌ها را بار دیگر به خیابان‌ها کشاند. هزاران معلمان در اقصا نقاط کشور تظاهرات سکوت برگزار کردند.

کمبود حقوق انگیزه آموزش را از بین می‌برد

یکی از معلمان خانم در مدارس دولتی در گفتگو با فرارو درباره خوسته های معلمان می‌گوید: وضعیت معیشت ما را هنگامی‌ می‌توان به‌خوبی درک کرد که در حال حاضر من با 30 سال سابقه بازنشست شده‌ام و فیش حقوقی‌ام یک میلیون و 300 هزار تومان است. این درحالی است که همین حالا یک جوان با سه سال سابقه کار در یک اداره دولتی دیگر در کمترین حالت 2 میلیون تومان حقوق دریافتی دارد. هرسال همه مشاغل دولتی دست‌کم 300 هزارتومان به حقوقشان اضافه می‌شود، درحالی که این افزایش حقوق برای ما معلم‌ها 150 هزار تومان است. متاسفانه کمبود حقوق انگیزه را از بین می‌برد. این را باید در نظر گرفت که ما با آموزش به نسلی سخت روبرو هستیم، حقوقِ پایین نیز در سختی کار تاثیرگذار است. بسیاری از معلم‌های رشته‌هایی مانند فیزیک، زبان انگلیسی و غیره می‌توانند کلاس خصوصی داشته باشند و درآمدشان را افزایش دهند، اما دیگر معلم‌ها حتی این‌کار را نیز نمی‌توانند بکنند. همچنین این را نیز باید اضافه کنم که زمانی افراد نخبه و با علاقه به شغل معلمی می‌آمدند و این شغل منزلت و جایگاه بالایی داشت، اما متاسفانه امروز آن جایگاه را از دست داده است، که یکی از دلایل آن زیادشدن تعداد معلمان به‌دلیل بیکاری بود.

از معلمی تنها فرسودگی می‌ماند!

معلم خانم دیگری که به مدت چندسال در مدارس تهران و مدرسه‌ای در زنجان تدریس کرده و حالا بازنشست شده‌است، در گفتگو با فرارو می‌گوید: من با 22 سال سابقه بازنشست شدم. فیش حقوقی من 870 هزار تومان است که با سابقه‌ کار من، حقوقی ناعادلانه است. معلمی شغل سختی است و مایه گذاشتن از جسم و روح می‌خواهد. میزان کاری که معلم‌ها و کارمندان ادارات دولتی می‌کنند، اصلا قابل مقایسه نیست؛ در حالی که حقوق آن‌ها حالت معکوس دارد. حقوق معلمی کفاف زندگی را نمی‌دهد. اگر در یک خانواده مرد خانواده تنها کار کند و شغلش معلمی باشد، امکان ندارد بتواند زندگی را بچرخاند. به همین‌دلیل است که همسر خیلی از مردهای معلم نیز به شغل معلمی مشغولند.

معلمان احساسِ بی‌توجهی می‌کنند

معلم آقای دیگری که در استان شیراز تدریس می‌کند، در گفتگو با فرارو با ابراز ناخرسندی از ناعدالتی در حقوق‌های دولتی می‌گوید: من به عنوان یک مرد نمی‌توانم به تنهایی با حقوق معلمی هزینه خانواده‌ام را تامین کنم. همکار بودن من و همسرم و اینکه هر دو به این شغل اشتغال داریم، تا حدودی این کمبودها را جبران کرده است. حقوق من چیزی در حدود 800 هزار تومان است. بدون هیچ مزایا، بُن، تشویقی و... . افرادی مانند من تعدادشان بسیار زیاد است. اکثر معلمان به دلیل حقوق پایین، احساس می‌کنند که شان کاری پایینی دارند و نسبت به آن‌ها بی‌توجهی می‌شود. به همین دلیل نیز تلاش برای آموزش در بین آن‌ها در حال کاهش است.

از حقوقِ کم تا مشکلات بزرگتر
حقوقِ کم معلم‌ها و اعتراض‌ها آن‌ها می‎‌تواند ما را به تامل در آسیب‌های دیگری نظام آموزش و پرورش نیز وا دارد. علاوه‌براینکه این‌که کم‌بودن حقوق و دستمزد معلم‌ها می‌تواند بر روی آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان نیز اثرگذار باشد، آیا تنها اقتصاد نقشی کلیدی در پایین آمدن سطح آموزش و پرورش شده‌است؟

زینب عیسی‌لو پژوهشگر و فعال اجتماعی در این رابطه، ضمن اشاره به نارضایتی معلم‌ها نسبت به وضع اقتصادی‌اشان در گفتگو با فرارو می‌گوید: معلم‌ها در طی این سال‌ها همواره از حقوق مالی و دستمزدشان ناراضی بوده‌اند. اما به طور کلی، اقتصاد یکی از ایرادات نظام آموزش‌وپرورش ماست.

وی گفت: بنا بر تجربه و بررسی‌های انجام شده، مردانی که شغل‌اشان معلمی است، عموما نارضایتی مالی بیشتری دارند. ما مردان زیادی را می‌بینیم که علاوه بر شغل معلمی یک شغل دیگر نیز دارند تا بتوانند از نظر مالی راضی شوند، که همین امر ما را با پدیده دوشغله شدن مردان معلم روبرو کرده است. اما تبعات این دوشغله شدن، تنها فشار بر افراد نیست، بلکه به‌شدت می‌تواند روی آموزش تاثیر بگذارد، چرا که آن زمانی که فرد باید برای تدریس و معلمی قرار دهد، به کار دیگری اختصاص خواهد داد. این اعتراض هرچند در بین همه معلم‌ها وجود دارد، اما در میان زنان کمتر دیده می‌شود.

عیسی‌لو همچنین گفت: همچنین ما زوج‌هایی را می بینیم که به دلیل حقوق پایین معلمی، هر دونفر، یعنی هم زن و هم مرد کار می‌کنند تا بتوانند هزینه زندگی را تامین کنند.

این پژوهشگر اجتماعی با تاکید بر اینکه اقتصاد تنها یکی از مشکلات نظام آموزش و پرورش ماست، گفت: معلم‌ها می‌توانند با اعتراض این خلاء را به مرور پر کنند و به حقوقی برابر دست پیدا کنند، اما ما باید به مسائل مهم‌تری نیز اشاره کنیم. در سال‌های اخیز تعداد زیادی از معلمان بدون تحصیل و کارآموزی در رشته تربیت معلم به مدارس جذب شدند. این درحالی است که در گذشته برای معلم‌شدن نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی بود. همین امر سبب شده که آموزش و پرورش ما به نهادی راکد بدل شود. کتاب‌های درسی در طی این سال‌ها چندین‌بار تغییر کردند، اما معلم‌ها نتوانستند با این تغییر هماهنگ شوند.

زینب عیسی در پاسخ به این سئوال که "آیا حقوق و مزایای کم معلم‌ها بر روی پایین آمدن سطح آموزش و پرورش موثر بوده است؟" تصریح کرد: مشکلاتِ پیرامون مدارس، از سیاست‌های آموزش و پرورش و اهمیت ندادن به این نهاد آغاز شده است. در حالی که این نهاد یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی است. در همین راستا بسیاری از معلمان از تغییر نسل و تفاوت دانش‌آموزان فعلی با دانش‌آموزان گذشته گله‌مندند، در حالی که این معلم‌ها هستند که باید خود را با شرایط تغییر دهند. و تغییر هر نوع شرایطی همگی به آموزش و پرورش بازمی‌گردد.

از فرد تا سیستم
این فعال اجتماعی همچنین اظهار کرد: ما باید برای تغییر وضعیت نظام آموزشی مدارس به صورت سیستماتیک عمل کنیم، نه فردی. کمااینکه تلاش‌های فردی زیادی وجود دارند که به دلیل آسیب‌های سیستم نمی‌توانند به نتیجه برسند. برای مثال خوب است که به سایت اینترنتی "افروز" اشاره کنم. در این سایت شیوه‌های جدید آموزشی و کلاس‌های مجازی آموزشی برای تدریس برگزار می‌شود. بسیاری از معلمان آموزش و پرورش نیز به‌صورت خودجوش و برای تغییر و اصلاح نحوه تدریس در این سایت عضو شده‌اند، اما متاسفانه تلاش آن‌ها به دلیل فردی بودن پاسخِ درخور را نخواهد گرفت.

عیسی‌لو در انتها گفت: بنابراین ما باید به این نکته توجه کنیم که اگر هر مشکلی حول محور یک نهاد شکل می‌گیرد، ما باید آن را نتیجه مجموعه‌ای از عوامل اجتماعی بدانیم. از نظر من اگر مشکل اقتصاد معلمان نیز حل و فصل گردد، ما با مشکلات دیگری باید دسته و پنجه نرم کنیم. بنابراین باید در نظام و آموزش و پرورش، از شکل تدریس گرفته تا مسائل اقتصادی بازبینی صورت گیرد. به گمان من مشکل آموزش و پرورش ما، تنها مشکلی اقتصادی نیست، بلکه باید به همه وجوه توجه شود.
جوابیه کارمند اداری گمرک در
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
عزیز کسی نخو است که از دریافتی شما کم کنند و به معلمها بدهند ! معلومه که شما خیلی تازه واردید ، والا از کارمندان گمرک کسی را به یاد ندارم که ماشین خارجی و .... نداشته یاشد!!!!!!!!!!!!!!!
siam
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
با عرض سلام ÷پدر بنده سال 93 از معلمی بازنشست شدن قبل از بازنشستگی 1450000 تومن حقوقش بود .میگفت شغلم بد نیس خدارو شکر .بعد از اینکه بازنشست شد حقوقش شد 1000000 تومن اونوقت فهمیدبعد از سی سال چه خاکی بر سرش اومده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
متاسفانه معلمان هیچ زحمتی برای ارتقای فرهنگ جامعه انجام نمیدهند و بر خلاف کشورهای دیگر به شغل خود اهمیتی نمیدهند ،من یک نیروی آزاد آموزش و پرورش هستم ،کافی است کیفیت کار معلمان ارزیابی واقعی شود تا مشخص شود که زیاده خواهند . حقوق خود را با فوق لیسانس و دکترای ادارات دیگر مقایسه میکنند ،در حالی که لیسانس و رتبه های حکم هایشان را هم با کلاس و دوره های ضکن خدمت و حین کار گرفته اند ،در کلاس درس وقت تلف میکنند تاخیر و تعطیلات ۱۵روزه عید و تعطیلات دوره های امتحانی و سه ماه تابستان را دارند در حالی که شغلهای دیگر کارت حضور و غیاب دارند ،واقعا جای تاسف است که نیروهای مازاد و دفتر نشین هم جزو معترضین سکوت بودند !!!!من که کلی از دیدنشان خندیدم.
ملت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ضمن احترام به نظر همه معلمای عزیز و تایید حقوق بسیار پایین آنها
تعداد زیادی از کارکنان دولت حقوق و دستمزد پایینی دارن باید مشکل اساسی حل بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
معلمی شغل انبیاست.به حرف اری ولی در عمل نه.
انتشار یافته: ۱۴۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
معلمان زیاده خواهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
زیاده خواه شمایید. مهمترین نیاز جامعه معلمان سالم و با سواد هستند که حقوق انها نباید کمتر از پزشکان باشد چون افرادی را تربیت می کنند که اینده جامعه را می سازند. البته متاسفانه اغلب معلمان خوب بازنشسته شده اند و معلمان فعلی نه سواد درستی دارند و نه...
mohammadreza
United States of America
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
نمیدونم کی هستی ولی واقعا متاسفم برات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
بفرمایید خودتون چه کاره هستید تا معلوم شود زیاده خواه کیست
ناشناس
Finland
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
فقط باید حقوق معلمان ابتدایی افزایش پیدا کند. بقیه مقاطع این پولی را که می گیرن هم اضافه هست.
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
دوست عزيز بر اساس تحقيقات انجام شده به ازاي هر واحد هزينه در آموزش و پرورش 9 واحد برگشت سرمايه خواهيم داشت . بنابراين هر هزينه در آموزش و پرورش يك سرمايه گذاري است . در كشوري كه معلم ارزشمند باشد سخنانش خريدار خواهد داشت و آينده مملكت ساخته خواهد شد پس معلمان زياده خواه نيستند .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
فرارو پخش کن ببینم معلمان زیاده خواه هستند یا نه : من سیکل دارم ودر شرکت گاز آبدارچی هستم هشت ساعته حقوق ماهی 1300000 ولی برادرم فوق لیسانس دارد ودوازده سال سابقه ماهی 1100000 آیا این زیاده خواهی است . هرکدام از شما باور ندارید شماره بدهید تا خودم را معرفی کنم . تا باور کنید راست میگویم . فرارو پخش کن تا همه بدانند فوق لیسانس معلم اجاره نشین است .
ناشناس
United States of America
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
این جمله شما نشان از تفکرات خودخواهانه شما دارد. معلم ها زیاده خواه نیستند و حق خودشان را می خواهند. شاید شما و کسانی که مثبت داده اند به این جمله حق معلمان را می خورید. چرا که وقتی حقی پایمال می شود کسانی که تعداد کمی هم هستند آن خق را می خورند. قانع بودن یک حرف است و این که از حقت دفاع کنی و نگذاری حق و حقوقت را دیگران بخورند حرفی دیگر، که شما نمی فهمی.
یک کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
فرق
=
فقر
یک کلام حقوق کم و بدون هیچ مزایایی

کارمند تر ها حقوق شان دوبرابر معلم است اما اما صد نوع مزایا و عیدانه دارند وام آنچنانی مسکن و...
مگر زن و بچه معلم ها آدم نیستند یا خود معلم دل ندارد

چرا 99 درصد معلمان حداکثر ماشینی که می توانند بخرند یا پراید است یا نهایتا نهایتا بعد 20 سال آن هم نه از شغل معلمی پژو

خانه دار شدن که آرزو محال است.

چرا باقی کارکنان رسمی دولت به راحتی اینها را می خرند و بهترینش را هم می خرند
حسین
United Arab Emirates
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
کدوم معلم به خاطر چیزی کوچک فرزندان این ملت را زیر کتک سرخ و کبود میکنید 3 ماه تعطیل برف میاد تعطیل باران میاد تعطیل سرما میخوری تعطیل گردش میری تعطیل پایان امتحانات دو هفته تعطیل شروع امتحانات دو هفته تعطیل دیگه چی میخوایید ووووو این حقوق را هم میگیرید خدا را شکر کنید
محمود
Finland
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
یعنی واقعا این کار سخته مالیات از پزشکان و سرمایه داران بگیرن و حقوق و مزایای معلمان و امثال معلمان رو زیاد کنن.........!!!!! معلمین محترم نباید کوتاه بیان.....تعطیل کنید مدارس رو برای چند روز.....
طیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
به نظر من معلمها زیاده خواند. در سال مجموعا پنج ماه کار می کنند و 12 ماه حقوق می گیرند. تصور کنید سه ماه تابستان، روزهای برفی، روزهای عید، پنج شنبه ها و جمعه های کل سال، روزهای گرد و غباری ، روزهای آلودگی هوا و ... تا ساعت 12 ظهر بخواب بعد هم سرماه پیامک حقوق مفت برات واریز شه. واقعا معلمها پر توقعند.
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
سلام
راستش من معلم نیستم ولی برادرم معلم(دبیر دبیرستان) است و تا حدودی از وضعیت حقوقی معلمان باخبرم.دوستان خیلی بی انصافی کرده اند و بعضی از کامنت ها چنان بی منطق است که آدم می ماند چه بگوید!!!
مثلا" کامنت این دوستمان که می گوید معلم ها کل پنچشنبه ها و جمعه ها تعطیلند ،پس همین حقوق هم برایشان زیاد است!!!!!
یعنی انتظار دارد معلمان جمعه ها هم سرکار بروند!!!!
همان طور که حقوق پزشکان فوق العاده زیاد است و با حقوق مابقی اقشار تناسب ندارد ،حقوق معلمان هم بسیار پائین است.توجه داشته باشید که هر معلم در طول خدمتش هزاران دانش آموز را تربیت می کند و وقتی که در گیر و دار حقوق ناچیزش باشد، مسلما" نخواهد توانست دانش آموزانی باسواد و با فرهنگ تحویل جامعه دهد.منزلت قشر معلم را پائین آورده اید و انتظار دارید مابقی جامعه که شاگرد اینها هستند ،جامعه ای بامنزلت بسازند؟؟!!!
کدام زیاده خواهی؟!
یک پزشک با یک ساعت کار فقط (تازه اگر واقعا" متخصص و کاربلد باشد) می تواند درد یک نفر را تسکین داده یا برطرف نماید اما یک معلم در یک ساعت کارش می تواند با هنر خود شکوفایی نبوغ ها و استعدادها را به همراه داشته باشد و سرنوشت یک جامعه را عوض کند که در این صورت کل جامعه بهره آن را خواهد برد.به اعتقاد من بالاترین حقوق باید برای معلمان باشد چون باارزش ترین کار جامعه را انجام می دهند.
معلم دردمند
-
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
تحلیل خوبی بود ولی کو گوش شنوا. ما زیادی هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
معلم ها باید تعطیلات طولانی تابستان و عید را هم در نظر بگیرند و بعد در خصوص حقوق دریافتی خود شکایت کنند
یک فرهنگی
United States of America
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
تعطیلات تابستان پیشکش به شما. با جیب خالی در خانه بشین و سریالهای بی مزه ی صدا و سیما را تماشا کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
تعطیلی برای معلم یعنی خانه نشینی نه تفریح چون پول تفریح نیست در ثانی با این حساب چرا اساتید دانشگاه حقوق های بالای 4 تومن می گیرند. در حالیکه تعطیلی آنها بسیار بیشتر از معلمان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
اگر در نظر بگیرید که معلم در هر لحظه از کارش بطور همزمان با چند ارباب رجوع مواجهه، اونوقت می فهمید که چرا باید بغضی وقتها تعطیل باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
اخوی امروز یکی از روزهای گرم شمال بود بعد از ورزش کردن با بچه ها تحمل نشستن در کلاس رو نداشتیم . حالا با این تفاسیر کدوم آدم عاقلی میتونه توی تابستون درس بده یا بخونه .
واله به خدا عقلم چیز خوبیه .
حبیب
United Arab Emirates
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
ما معلمان حاضریم تابستان هم کار کنیم با حقوق کافی
هنرآموزهنرستان( مهندس برق)
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
اخه یکی به این بیسواد و مشابه اوناییکه در مورد کم بودن ساعته کاری حرف میزنن بگه که بابا ....تو تمام دنیا معلمان همین حدود ساعته کاری رو دارن ولی مقایسه حقوق معلمان دیگر کشورها البته با تمام شغلاشون نسبت به معلمای کشور ما و الباقیه شغلها با همون تخصص کجاًٌٍ؟... .جالبه ها ... .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
معلم ها هم مشکلی ندارند که تابستان هم مدرسه باز باشد و کار کنند تا شما که فرزندت را نمی توانی 1-2 ساعت در روز تحمل کنی، او بیشتر در مدرسه باشد و به استراحت بیشتری بپردازی. می دانی چرا تحمل فرزندت را نداری چون او را درست تربیت نکرده ای که تحملش را نداری.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
مگه نماینده های مجلس کم تعطیلی دارن چرا حقوق اونا پایین نیست ثانیا مگه بقیه تو ارگانای دیگه چکار میکنن اکثرا 1 سا عت کار مفید هم نمی کنن. مگر برخی بخشهاد تو برخی ادارات تو برخی از زمانهای سال . پس خواهشا اینقدر تعطیلی معلما رو به رخ نکشین.حداقل اگه یه معلم هفتهای 24 ساعت درس میده کل 24 ساعتش مفیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
هنر آموز هنرستان خودت و قاطی مهندسان برق نکن
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
وجود تعطیلی عید و تابستان از لحاظ استراحت روحی برای معلمان ضروری است هر چند دانش آموزان نیز توان بیش از این ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
کاش من مسئول جمع و جور کردن تجمعات شما بودم میدادم چنان کتکی بهتون بزننکه بفهمید چه فرزندانی برای این مرز و بوم تربیت کردید و چه گلی به سر این مملکت زدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
کاملا موافقم.معلم ها به طور میانگین 6 ماه از سال رو تعطیلن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
اینجانب با 10 سال سابقه کار در یک اداره دولتی ، و با ردیف کارشناس حقوق سال 94 ام فقط یک میلیون و دویست می باشد
امین
Finland
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
ناشناس با10سال سابقه 1200میگیری ازصبح تا آخر وقت هم ممکنه چشمت به یک نفر هم نیفتد اما معلم بیچاره از صبح تا 12/30 بعدازظهر بابیش از 60نفر باید سروکله بزند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
تفاوت عمده دریافتی معلمان و دیگر کارکنان در مزایای دریافتی است نه حقوق
لطفا میزان دریافتی، نوع بیمه، انواع وام ها، ماموریت ها و سایر امکاناتی رفاهی خود را هم بفرمایید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
اگر واقعا شرایط کار شما هم مثل معلمها باشه شما هم باید اعتراض کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
سلام. من نظامی ام . کارم با قاچاق مواد است و خطرات سلاح و خطرات جانی و غیره هم از مسائل طبیعیه شغلم است . حقوق ماهانه ام با درجه ستوان دومی یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان است. اگه شما از صبح تا شب با بچه های مردم سر و کله می زنی من با معتاد سر و کله می زنم . تمام دوازده ماه سال رو هم کار می کنم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
خب تو هم عرضه داری اعتراض کن
از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
چرا 35 درصد(ویژه) به کارمندان ستادی اضافه شد ولی به کارکنان ادارات کل اضافه نشد این امر خیلی در روحیه کارمندان اعم از معلم و غیر معلم تاثیر منفی داشته
همكار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
از اين خبرا نيست. به ستادي ها هم چيزي اضافه نشده. به اين ميگن خودزني!!!تادي ها هم 44 ساعت در هفته كار مي كنند مثل ساير كارمندان دولت ولي با همين حقوق اندك كه مي دانيد. براي ارتقاي حقوق و بهبود معيشت تلاش كنيد نه تخريب همكاران اون هم با شايعات بي اساس.
hasan
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
معلمی شغل انبیاس !!!!!
حقوق را ولش
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
تا کی سر معلم جماعت کلاه بگذاریم! درست است که شغل انبیاست امااین چه جور شغل انبیایی است که خورد وخوراک خود را درنمی آورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
برای ضایع کردن حق سر هر کس از همین حرفها براش میزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
والا. چون انبیاء تمام رایگان خداشناسی و احکام و آموزش میدادند. چرا نمیگن روحانی شغل انبیاست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
سلام دوست عزیز
در جواب شما باید بگم مگه مهندس های عسلویه 14 روز کاری و 14 روز تعطیلی ندارند که میشود 6 ماه کار 6 ماه تعطیلی ...مگه برخی از نیروهای نظامی 1 کار و 2روز تعطیلی رو ندارن که نیشه 9 ماه تعطیلی و 3 ماه کار ...دوستان دیگه ماهانه چیزی معادل 80 ساعت اضافه کاری میگیرن بدون هیچ کاری که معادل 10 روز کاری (روزی 8 ساعت کار)هست پس 12*10=120 یعنی 120 روز بیکاری ولی به عنوان اضافه تدریس پول میگیرن یک ماهم مرخصی دارن پس میشه 5 ماه ....خیلی از کارمندان دیگه هم به همین صورت هستن من دبیر ریاضی هستم تا 25 خرداد حوزه امتحان نهایی بعدش تا اواسط تیر حوزه تصحیح جهت تصحیح اوراق امتحانی و از ابتدای شهریور هم باید سوال طرح کنیم برای تجدیدی ها و سپس تصحیح ...
حالا شما اگه انصاف دارید بگید ما چقد از سال رو بیکاریم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
البته 14روز روی دریا شب و روز با اون همه گرما و آلودگی و خطرش خیلی فرق فوکوله تا نشستن تو کلاس. بقیه هم 14 روز کار و یک هفته بیکار. البته از 7 صبح تا 7 روز کار. یا 7 شب تا 7 صبح شب کار. خواستم بگم مقایسه بیجا نکنی نه اینکه زحمات معلم ها نادیده گرفته شه
هومن
Germany
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ببین برادر من . پدر و مادر من معلم بودن و من زندگی کارمندی و تجربه کردم و دقیقا با همه دردهاش آشنا هستم میدونم با حقوق کارمندی وقتی دخل و خرج نمیخونه چقدر سخت میشه زندگی . همه عرایض شما راجع به معلمان درسته و پدر مادر من هم یکی از قزبانیان این سیستم غلط هستن و شاید اگر پدر مادر ما شغل دیگه ای داشتن سرنوشت زندگی ما طور دیگه ای بود ! ولی ! من خودم مهندس بودم و تو عسلویه کار میکردم ...
شما که میفرمایی 14 روز کار 14 روز تعطیل اینم در نظر داشته باش که من در اون 14 روز ( البته من 20 روز باید میموندم ) باید از 7 صبح تا 8 شب سر کارم باشم و بعضا کارمون تا 12-1 شب هم طولانی میشد و حتی در مواقع امرجنسی 3 شب هم میومدن دنبالمون تا مشکلی و بر طرف کنیم . این از ساعت کاریمون . محیط زندگی در عسلویه هم وسط بیابون و فکر نکنم نیاز به توضیح داشته باشه . در آخر هم به آلودگی شیمیایی عسلویه باید اشاره کنم که هیچ کدوم از شماها نمیتونین درک کنین که 14 روز پشت هم گازهای مختلف سولفور و نیتروژن با بوی همیشگی گاز تنفس کردن یعنی چی و چه بلایی سر بدن میاره من که الان با آلرژی شدید تنفسی در خدمتتون هستم و سرفه شدید امونم و بریده. دوست عزیز مهندسای عسلویه پول خونشون و دارن میگیرن و تازه خیلی کم هم میگیرن محض خاطرتون عرض کنم که قبل از تحریمها شرکتهای فرانسوی تو عسلویه مشغول به کار بودن و کارمنداشون در صورت موندن 5-6 سال در منطقه مشمول مزایای خیلی بیشتری میشدن ! اگر هم بفرمایین که انتخاب خودته و مجبور نیستی بری باید بگم خدمتتون که متاسفانه بعد تحریمها استانداردهای زندگی گرون تر شده و و برای داشتن یک زندگی نرمال و نه خیلی تجملی باید یک حقوق کف 3 تومن داشت ! و در جریان هم باشید که در حال حاضر خط فقر در میهن عزیزمون 1.6 میلیون هست .
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
اضاف بر موارد یاد شده از طرف شما آن دل مشغولی و طرح سوال و تصحیح و مطالعه جهت حضور در کلاس که همه اینها در محیط خانه اتفاق می افتد را هم می توان ذکر کرد
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
سلام
آخه اگر یه روز تابستون عسلویه رو این معلمان عزیز اتو کشیده تجربه می کردن هم یه چیزی.
عزیزان مگه کم کلاس تقویتی و کنکوری و ....براتون فراهمه ؛ ماشاالله خروجی چند سال اخیرتون سیل دانش آموزان بی سوادیست که یه دیکته ساده رو هم بلد نیستن.برید خدا رو شکر کنید آخه شما کجا و رفتن رو برج های 200 متری تقطیر در گرمای وحشتناک جنوب کجا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ناشناس 20:50 و هومن باهاتون موافقم.من یه خانمم.مهندس در ماهشهر از ساعت 7:30 تا 7 عصر سرکارم همه سال.اونوقت یه خانم معلم انتظار داره با روزی 506 ساعت کار و دو سه روز تعطیلی در هفته و چند ماه تعطیلی تابستون و ... حقوقش مثل من باشه!!!!!
کارمند آموزش و پرورش
-
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
در مقایسه با 3 ماه تعطیلات تابستانی و 20 روز تعطیلات عیدی و تعطیلات ناشی از بارش برف و باران و آلودگی هوا و ... و دو روز تعطیل اخر هفته می شه گفت که یک معلم بیش از 4 ماه از سال کلاس نمی رود. بخصوص که بعد از 20 سال بجای 24 ساعت 20 ساعت کلاس می روند. پس حقوقی که می گیرند باید ضرب در 3 بشود. یعنی معلمی که یک میلیون سیصد می گیرد مثل اینکه حدود 4 میلیون تومان می گیرد. البته کیفیت آموزشی هم که تعریفی ندارد و همه به خوبی نتیجه را در بچه هایشان می بینند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
همین تحلیل های آبکی شما نظام آموزشی رو به قهقرا برده
یک فرهنگی
United States of America
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
شما یا کارمند آموزش و پرورش نیستید یا از نظر اخلاقی به صلاح نبوده که در کلاس باشید و با بچه های مردم سر و کار داشته باشید به زور بردنت قسمت اداری؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
همین طرز فکرهاست که کشور را اینقدر عقب نگه داشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
وقتی شما با این افکار کارمند آموزش و پرورش باشی خدا به فریاد معلم بیچاره برسد که تو بر او ریاست می کنی. من یک زمانی کارمند آموزش و پرورش بودم و از فرط بیکاری و ... دوباره به مدرسه برگشتم چون با تمام وجودم جقوقی را که دریافت می کردم می دانستم که حلال نیست. کار در ادارات آموزش و پرورش تعطیل است و کارمندان ادارات آموزش و پرورش تمام برنامه کاری را برای اجرا به صورت روتین به مدارس جهت اجرا ارسال می کنند. 80 درصد بجشنامه ها هم کپی بخشنامه های سال های گذشته است، که در حقیقت شما فقط در ارسال بخشنامه های تکراری بسیار ماهر هستید. وقتی کار در مدارس اجرا شد برای خود شیرینی کار معلمان را تا رده های بالایی وزارت آموزش و پرورش ارسال کرده و امتیاز آن را می گیرید و فکر می کنید که کار انجام می دهید. شما حتی گاهی برای انجام یک کار حاضر نیستید از روی صندلیتان بلند شوید و چند قدم راه بروید و با صندلی های چرخدار، خود را به سمت کمد یا میز کار حرکت می دهید. حرف برای زدن بسیار است.........
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
مقایسه کار و تعطیلی معلمان با سایر کارمندان دولت: شما همکارفرهنگی تاکنون این نیش و کنایه را از افرادی ناآگاه یا مغرض شنیده باشید که”معلمان۴ماه تعطیلند و حقوق مفت می گیرند”! اما معلمان هم برابردیگر کارمندان دولت تعطیلی دارند:
به گزارش پایگاه خبری ندای فرهنگی، مطلب ذیل یادداشتی است از یک کاربر و خواننده سخن معلم که مقایسه آماری ارائه دادند از میزان تعطیلات کارمندان دولت با معلمان.
به طوری که همه کارمندان دولت هر سال یک ماه مرخصی دارند . در پایان هرماه به کارمندان حداقل ۸۰ ساعت اضافه کار می دهند یعنی در ماه حداقل ده روز پول کاری که اصلا انجام نشده است دریافت می کنند
در طول سال می شود حداقل ۱۲۰ روز . یعنی ۴ ماه . پس تمامی کارکنان دولت در سال حداقل ۵ ماه بیکارند و حقوق شان هم حداقل دو برابر معلمان ! ضمناً کارمندان ، هر سال ۲ ماه حقوق کامل را پاداش می گیرند ، غیر از عیدی ، حق ایاب ذهاب ، حق مسکن و دیگر مزایا …
این شد ۷ ماه حقوق دریافتی بدون کار برای کارمندان محترم ! این ها را حساب کنید ! در مقابل سه ماه تعطیلی...ا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
از همون اولم کسایی میرفتن دنبال معلمی که زیاد دنبال جنب و جوشو فعالیت نبودن و یه کار دولتی و نهایتا یه کار آزادم کنارش میخواستن!
از معلمی چیزی بیش از این همیشه انتظار نمیره
تا وقتی نظام آموزشی با این طرز تفکر باشه انسانهای پویا و با قابلیت وارد نظام آموزشی نمیشن و همین یکی از بزرگترین معظلات کشوره! نظام آموزشی و تربیت انسانهای پویا و کوشا!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
میانگین تحصیلات معلمان از بسیاری از ادارات دیگه بیشتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
معلمان عزیییییییییییییییییییز
همین حقوقی که میگیرید از سرتون هم زیاده
برید دنبال کارتون
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
من خود یک معلم هستم این فردی که بعنوان کارمند اموزش و....نوشته کاملا ذرست است .تازه علاوه براین همه تعطیلی درسال هم هفته ای سه روز بیشتر نمی روند بعداز بیست سال خدمت هفته ای دو روز می روند . ایا باز هم درامدشان با توجه به کار شان کم است .ازطرفی سرکلاس هم درست درس نمی دهند اگر شاگردی سوال کرد میگن بیا کلاس خصوصی .
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
آقا! شما دروغ می گویی معلم نیستی. برو خودت را سیاه کن. از ادبیاتت معلوم است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
با سی چهل نفر برو سر کلاس درس بده تا بفهمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
لعنت بر کسی که دروغ بگه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
حامد جان دفاع الکی نکن.اون تدریس خصوصیشون که دیگه فقط خدا میدونه چقدره
معلم واقعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
« معلم دروغین»، تمام کلمات و عبارات شما از روی ناآگاهی و بغض است، «هفته ای سه روز؟!!!، بعد از بیست سال هفته ای دو روز ؟!!!» ؛ البته هرچند دروغ پراکنی امثال جناب عالی، را هیچ عقل سلیمی باور ندارد. خدا همه ما را به راه راست و انصاف هدایت فرماید.








ن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
من براي دخترم مي خواستم كلاس رياضي خصوصي بزارم ساعتي 90هزار تومن معلم محترم پيشنهاد داد اونم در مقطع ابتدايي من نمي دانم معلمان از چي گله دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
مشکل از بچه شماست که مطالب ریاضی ابتدایی رو متوجه نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
برادر این رقمی که شما میگی برای همه ی معلم ها و در تمام ایران صدق می کنه ؟
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
ناشناس محترم،همه رو با یک چوب نزن.
منگنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
والا بخدا من تو یکی از وزارتخانه ها کار میکنم از صبح زود تا غروب سر کاریم ماهی یک و سیصد میگیرم.معلمان عزیز در طول هفته یه روز و نیم تو مدرسه ان و 4 ماه در سال تعطیلی مطلق دارن.خداوکیلی به نسبت ماها خیلی زیادتر حقوق میگیرن همیشه هم معترضن
خانم خانه دار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
من همسر یه معلم هستم کاش اونو ببینید ۴۲سالشه ولی یه مرد۵۵ساله نشان میده چون درطول روز بابچهای مختلف وازخانوادهای مختلف سروکار داره،خداوکیلی این حقوق درقبال این همه زجری که میکشن؟حالا حقوق روولش شأن ومقام واحترام معلم هم نمونده من ازهمینجا به همشون میگم دست مریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
اخوی معلمی که با 35تا دانش آموز پسر سر می کنه فکر می کنی کل سال رو میتونه مدرسه بیاد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
شغل و تحصیلات شما چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
کاش شماها به عنوان معلم یک روز به مدرسه بیایید و به جای معلمها سر کلاس بروید. هرگز نمی توانید بچه های خود را از ساعت هفت ونیم تا دوازده تحمل کنید.
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
شاید معلمی نکرده اید!اما دانش آموز هم نبوده اید!؟6 ساعت تدریس معادل 20ساعت کار یدی هست(حداقل) اگر تعطیلاتی هم هست بر طبق اصول های یادگیری وتوان آدمی در امر فرا گیریست! کسی به معلم لطف نمیکند تعطیلات برای بازیابی ذهنی وجسمی است!خوش انصاف ها!بروید تحقیق کنید معلمین پس از با زنشستگی چقدر عمر میکنند وچرا!!!!!!جاهلانه فکر نکنیم رمز پیشرفت کشور مدرسه است بروید ببینید جایگاه معلم در آلمان انگلیس وژاپن کجاست!خلاصه ما خادمان ملت وفرزندان شماییم واگر ناله ایی میشنوین بخدا دیگر کارد به استخوان رسیده!85 درصد پرداختی دولت را تقدیم بانکهای دولتی میکنم و......با انصاف باشین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
معلمی نکرده اید یعنی چی؟ بگو معلم نبوده اید. نیستید
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
احسنت بر درد دل جالبتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
قابل توجه کسانی که همچین دیدگاهی نسبت به معلم دارند پس نظام آموزشی کنونی در شأن و لیاقت شما میباشد.
معلم نیستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
مركز پژوهش‌هاي مجلس اعلام كرد كه در خوشبينانه‌ترين حالت ساعات كار مفيد در ايران در هر روز حداکثر 2 ساعت است كه ميزان هفتگي آن به بيشتر از 11 ساعت نمي‌رسد.
با این حساب بی شک معلمان پرکارترین کارکنان دولت به حساب می آیند چرا که در کلاسهای 40 نفره باید بچه هایی را با فرهنگ های خانوادگی مختلف مدیریت کرده و به تدریس نیز بپردازند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
جامعه ای که احترام به معلم وتلاش برای بهبود معیشت آن را فراموش کرده باشد نباید ونمی تواند پیشرفت کند مثل جامعه الان ایران که د رجا میزند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
زیاده خواه شمایید. مهمترین نیاز جامعه معلمان سالم و با سواد هستند که حقوق انها نباید کمتر از پزشکان باشد چون افرادی را تربیت می کنند که اینده جامعه را می سازند. البته متاسفانه اغلب معلمان خوب بازنشسته شده اند و معلمان فعلی نه سواد درستی دارند و نه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
نه بابا حقوقشون باید بیشتر هم باشه آخه کتابهایی که پاس می کنند همه 800 صفحه اییه در طول ترم تنها شب امتحان نمی خونند بلکه از اول ترم گرفتارن در طول ترم حقوق هم نمی گیرن هیچیشونم رایگان نیست سربازیم میرن تمام هفته هم تدریس می کنند از صبح تا شب. تو کلاس هم همش دانش آموز رو دوششونه. پزشکان چی شب امتحان چندتا جزوه پاس میکنند سربازیم نمیرن دو سه روز در هفته چند ساعت بیشتر کار نمی کنند تابستونم و تعطیلاتم بیکارن راحت میشینن پشت میز معاینه میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
2104 اشتباه گفتی البته با نظرت مخالفم
mohammadreza
United States of America
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
بهتره معلمین چند روز نرن سر کار و بچه ها تو خونه بمونن تا این اولیا که میگن معلمین پر توقع هستن و ...متوجه بشن معلمین دارن چه زحمتی میکشن و ۳ برابر اینی که میگیرن هم کمه
سراج
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
من با مدرک لیسانس و 26 سال زحمت کشیدن و بیماری لاعلاج با 700 تومان بازنشسته پیش از موعد شدم. سال 91. خیلی ناراحتم. هیچکس حتی به خدمات من با این همه رتبه. چندین بار معلم نمونه استان و ناحیه و پژوهشگر برتر و دهها مقاله و... توجهی نکرد. ما معلم ها اعتراض داریم هر چند امثال بنده را دیگر کسی حتی معلم هم نمی داند!
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
معلمان عزيز همه اش از دولت طلب كار نباشيد كمي هم خودتان درامد زايى كنيد من خودم معادل حقوقي كه دريافت ميكنم درامدي دارم خدا را شكر از مادرم هم حمايت ميكنم
نادری
Finland
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
انباشت مطالبات معلمان مطلب مهمی است که نادیده گرفته میشود
پیشنهاد می شود وزیر محترم آموزش و پرورش بصورت اتفاقی ( رندوم ) چند فیش حقوقی معلمان را بازدید فرمايند
معلمان بخاطر مشکلات مالی ، و تامین نبودن و خرید لوازم اولیه زندگی ، که ماحصل سالها بی توجهی به قشر فرهنگی است ، بیشتر از نصف دريافتيش را در بند کسورات و وام ها و کسر فروشگاه فرهنگیان و .... نمی بیند
با نصفه نیمه حقوقش هم باید اجاره خانه و وام بانکهای بیرون را ادا کند
اینجانب با بیست سال سابقه در آموزش و پرورش ، از نه ماه قبل صاحب خانه ( مسکن مههههر ) شده ام که علاوه بر وام های کلان بانکی ، باید هر ماه سیصد هزار تومان را تا پانزده سال بابت تملیک مسکن مهر بپردازم که مطمئن هستم با وضع کیفی مسکن دولت مهرورزان ،در پایان پانزده سال ، صاحب هیچ چیز نیستم
افرادی که اظهار نظر ميفرمايند لطفا واقع بین باشند کافیست
نادری
Finland
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
بحث کلاس خصوصی و مبالغ هنگفت آن به موسسات تدریس خصوصی و جمع اندکی از معلمان بر میگردد و در مورد اکثر معلمان زحمتکش سندیت ندارد
نادری
Finland
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
به نظر میرسد ، افکار پوسیده و نخ نمای ( در رفاه بودن معلمان ) در لایه هایی از جامعه مورد باور قرار گرفته است ، بطوریکه برخی از کاربران سایت وزین فرارو هم القائات اینچنین را صحیح دانسته و یک طرفه به قاضی رفته اند . من حاضرم سنوات بیست ساله خودم را در دستگاه آموزش و پرورش با یک نفر کم سواد در رسانه میلی صدا و سيما ( که خروجيش را بزرگ و کوچک این مردم دیده اند ) عوض کنم
از نفس افتاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
درودبرشرفتان معلمان آزاده.همه باشمائیم تاپیروزی فقط چند اعتصاب باقیست.خدایارتان پیام آوران حق وعدالت.مبادا کاررانیمه کاره رها کنید.
lugl lsjutd
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
معلمان زیاده خواه نیستند بلکه زیادی اند ! باید تمامشون رو حذف کرد و کنار گذاشت تا شمای جناب برید بچه هاتون رو درس بدید و در علوم مختلف آموزش بدید! بچه هایی که پدر و مادر یک ساعت هم نمیتونه با اونا کلنجار بره و مطلب یادشون بده و آخرش هم سرسام میگیره ! تازه این یه بچه هست و وای به اینکه سی چهل تا تو یک کلاس باشه اونم روزی متوسط 6 ساعت و هفته ای 4 یا 5 روز و ماهی به طور متوسط 20 روز و سالی 180 تا 200 روز و......بله آقا یا خانم جناب !
محمدرضامرادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
بزرگترین دغدغه معلمان , آینده نظام آموزشی کشور و بی سوادی مدیران و مسولان آینده کشور است که حاصل بی تدبیری مدیران و سیاست گذاران نظام آموزشی امروز خواهد بود
صادقانه بگویم من عنوان یک معلم دو شغله کلاس برایم اهمیت خود را از دست داده است . وقت طرح سوال و برگزاری امتحان ندارم . دانش آموزان من از مطالعه خارج کلاس من سهمی ندارند . هر چیزی را که سالهای قبل آموخته باشم و یادم مانده باشد به آنها یاد میدهم.
دوست داشتم بعداظهرها مطالعه میکردم .شب ها طرح درس مینوشتم و خود را آماده کلاس میکردم . اما متاسفانه از خستگی کار دوم زود خوابم میبرد و این داستان هر روز ماست .
برخیذاز همکاران من از سر غروب تا صبح روز بعد مسافر کشی می کنند یا راننده اتوبوس شده اند .
دولت محترم . مسول دلسوز اگر به آینده کشور و ارتقا جامعه می اندیشی . امروز رادریابید که فردا خیلی دیر است
یک نسل سالها طول خواهد کشید دوباره احیا شود .
شما آینده ایران را نابود خواهید کرد اگر امروز بیدار نشوید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
شما می دونید ارزش معادن و یا چاههای نفت و گاز و یا مراکز هسته ای ما ویا .... چقدر است ارزش تمام اینها فقط به این است که نسل آینده ما بتواند از آنها استفاده درست بکند و حالا این نسل آینده یعنی بچه هایمان( به ویژه بجه های مدارس دولتی) برای دولتمردان ارزشی ذارد؟ به نگهبان شرکت نفت با شش کلاس سواد 2 میلیون حقوق میدهند اما به امانت دار بجه هایمان و آینده کشورمان حقوقی ناچیز. بیخود نیت که در آمریکا و ژاپن معلما حقوق شان بیشترین است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
امسال حقوق من 170 توم اضافه شد که صد تومن بابت انواع بیمه های بیخود ( طلایی - سلامت ....و ) و صندوق بازنشستگی و مالیات دود میشه میره و فقط 70 تومن میمونه خدایش حق بدید 70 هزار تومن پوله . همین الان رفیقم تو بیممارستان کار می کنه بعد از چهار ماه که رفته سر کار حقوق منو می گیره .
مجتبی
United Arab Emirates
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
معلمهایی رو‌ سراغ دارم‌ که ماهی یه تومن دریافتیشونه و فقط هفته ای دو روز میرن مدرسه و دفتر نشینن و عملا تدریسی ندارن ....
معلمهای عزیز و زحمتکش برید خداروشکر کنید که همین حقوقتون هم از سر ۹۹ درصدتون زیاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
با تشکر از سایت فرارو بخاطر پرداختن به ابن موضوع لازم است مطالبی را بیان نمایم
به نظر بنده که یک فرهنگی هستم ! دولت هزینه های مستحبی زیادی دارد که دستگاههای عریض و طویلی سرگرم حیف و میل کردن بودجه ها هستند!
کار کم نیست که اون دستگاهها را معرفی کنم اما نهاد های زیادی وچود دارند که اگر آنها را منحل کنند هیچ اتفاقی نمی افتد اما روز به روز فربه تر می شوند ! ایم کار کسانی است که وظیفه شان همینه ! اما چه کنیم که اونها یر گرم راضی کردن حامیان خودشانند
حالا این وسط چگونه انتظار اینو داشته باشم که نگذارند مریض در حال احتضار تعلیم و تربیت دوباره یر پا بایستد !
با هر انتقادی کسی نباید انگ ضدیت با نظام و یا وصل شدن به خارج از کشور را به ما بزند اما هزینه سی چهل میلیونی راهیان نور مدرسه ما یک طرف که انجام پذیرفت و حساب خالی مدرسه و کلاس و راهرو و دفتر و حیاط زوار در رفته و گریه آور مدرسه هم طرف دیگر فکر مرا اشغال کرده !
هبچ برنامه ای برای آموزش و پرورش وجود ندارد و همه روی کاغذ جا خوش کرده ! وقتی اهداف آموزشی و تربیتی دوره متوسطه را نظری بیاندازی متوجه می شوی که هیچ اندیشه نابی پشت این شعار ها وجود ندارد !

به همه دست اندرکاران اخطار که بهبود وضعیت اجتماعی و علمی و اخلاقی جامعه در گرو آموزش و پرورش غیر سیاسی و قابل اخترام است ، چیزی که حق مسلم همه خانواده ها و فرزندان این آب و خاک است و در ارتقاء تعلیم و تربیت حفظ و ارتقاء شان معلم گام اصلی است !

اما سخن دیگر رسانه ملی است که کتاسفانه بخاطر ندارم حرکتی سنجیده و در شان معلمان تا به حال انجام داده باشد ! سوق افکار عمومی به مقابله با معلم و ذلیل کردن آنها با اخبار و گزارش های کذایی و جهت دار هیچ کمکی به نظام و ترقی آن نمی کند آما حیف ....

اگر نمایند گان و دولت و ... با معلمان مشکل دارند حداقل بخاطر آینده این کشور و فرزندان این آب و خاک می بایست به فکر تعلیم و تربیت باشند که اگر بی توجهی نمایند کارشان در حد خیانت بزرگ قابل تصور است !

فرصت خوبی برای وزیر و مسئولان آموزش و پرورش است تا اگر بودنشان نتوانست کمکی به بهبود اوضاع تعلیم و تربیت بکند ! حداقل با رفتن شان این خدمت را انجام دهند!

به نظرم در این اوضاع که معلمان فریاد شرمندگی سر داده اند خانواده ها هم به جای انگ زدن به معلم و .... در کنار معلمان حقوق فرزندان خود را هم از دولت و هم از معلمان مطالبه نمایند!

سایت فرارو آیا نظر من غیر قابل انتشار است ؟
سید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
درود معلم،واقعا کار سختی دارند،ناهنجاریهای جامعه ما بخاطر نرسیدن به معلمان شریف ومظلوم است.جوامع پیشرفته اول معلم بعد پلیس خوبی دارند.
پزشک عمومی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
من یک پزشک عمومی هستم. 19 سال درس خوانده ام. در یک سازمان دولتی استخدام هستم. حقوقم یک میلیون و هفتصد هزار تومان است.
می دانید که کار پزشکان تعطیل و غیر تعطیل ندارد. از 25 اسفند تا 15 فروردین که معلمها به تفریح و مسافرت می روند ما باید آماده باش باشیم و خانواده ما زندانی!! سه ماه تابستان که دانش آموزان تعطیلند بچه های من بخاطر شغل مزخرف من باید در خانه زندانی باشند . هیچوقت نمی توانم مرخصی استحقاقیم را استفاده کنم. تابستان، زمستان، بهار و پاییز باید کار کنیم.
همیشه آرزو داشتم معلم بودم تا لااقل یک سال عید نوروز چند روزی به مسافرت می رفتیم و حسرت مسافرت عید نوروز به دل بچه هایم نمی ماند. اما افسوس که گول اسم پزشکی را خوردیم و حالا تاوان شهرت برخی پزشکان را باید پس بدهیم که پزشک یعنی کسی که پولش از پارو بالا می رود، مرفه است و از خوشی نمی داند چکار کند!! اما معلم یعنی کسی که فقیر و بیچاره و بدبخت است!!
فرهنگیان عزیز! قدر حلاوت زندگی خود را بدانید و اینقدر ناشکری نکنید...
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
با جیب خالی مسافرت چی برو بابا دلت خوشه اصلا تمام سال تعطیل باش کجا میتونی بری .چپت پر باشه سه روزم بری مسافرت بهت خوش میگذره
پزشک عمومی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
دکتر چرا واقعیت رو نمیگید کارانه ما پزشکان 8 تا 10 میلیون تومان است بله حقوق معلمان بسیار ناچیز است
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
برو روستا ماهی 10میلیون میگیری
ناشناس
Finland
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
هموطنان عزیز بیایید با حمایت از یکدیگر دولت مردان کشورمان را وادار به کار و فعالیت بیشتر کنیم نه اینکه تا کسی اعتراض کردی افردای جبهه بگیرند و خودمان خودمان را نابود کنیم بیاید با اتحاد همه با هم به رفاه و آسایش برسیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
چرا وزیر پاسخگو نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
از نیروی انتظامی استدعا دارم با معلمان برخورد کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
در دانشگاه یک درس دو واحدی پاس کردیم بنام مسایل آموزش و پرورش 15 جلسه دو ساعتی بحث شد و همه مسایل آموزش وپرورش ایران بررسی نشد .اونوقت چی مینوسید چی میفرمایید اصلا مردم عادی و کارمندان ادارات از تعلیم و تربیت هیچ نمیدانند و هیچ نمیفهمند قیاس ساعت و تعطیلی میکنن اما متاسفانه بدون علم اظهار نظر می کنند.تربیت یک انسان به معنی انسان واقعی چقدر ارزش دارد یک میلیون صد میلیون یک میلیارد ......من نمیدانم ولی میفهمم که دیگران ارزش آنها را می دانند چرا روزنامه های امروز تیتر زده بودند سالانه 150هزار نفر تحصیلکرده از کشور خارج میشوند؟
حاصل و مفید ترین نیروهای تربیت شده آموزش و پرورش و آموزش عالی از کشور اینگونه خارج می شوند و ما به فکر چی هستیم ؟معلم بیشتر کار میکنه یا کارگر کارخانه؟و هزاران مقایسه نامربوط دیگر
باید و باید حرمت شان و جایگاه معلم را حفظ کرد بصورت یک عزم ملی نه آنها را تحقیر کردو...........
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
من حاضرم در تمام طول سال و حتی روزهایي تعطیل هم سر کار باشم با دو شرط:
1- خانواده‌ها هم در تمام طول سال فرزندان خود را به کلاس بفرستند
2- حقوق همترتز و مزایای همسان با سایر ادارات داشته باشم
کسانی که حرف از تعطیلی زیاد کار آموزشی میزنند نشانه ناآگاهی ایشان از کار آموزش است که هیچ مطالعه ای درباره کار آموزشی سایر کشورهای جهان هم نداشته اند و زمان مفید کار آموزشی را با کار مفید سایر مشاغل مقایسه نکرده‌اند
بچه معلم وباباش
United Arab Emirates
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
رفتن و خوابیدن تو کلاسهای کثیف تفریحه ؟ بچه ها ترجیح میدن تو عید تابستون تو خانه باشند تا ته کلاسها سرگردون و اسمشو بگذارند تفریح! کجای کارید ! تمام عمرت بیکار باش نه فقط3ماه ،ولی بی پول اون عمر را میخوای چه کار؟
خانم مدیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
آقای پزشک بیاید شما هم عید نوروز بروید مسافرت بعد تو اسکان کلاس های کثیف استراحت کنید که عمرا خانم بچه ها نمی پذیرند اونوقت به شان ومنزلت ما می رسید!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
اونایی که میخوان راحتی معلم رو تجربه کنن کاری نداره که یک روز حدود 20 30 تا از بپه های فامیل از شر و بی ادب و با ادب رو جمع کنه تو یک مکانی از صبح تا ساعت 2 با اینا باشه اصلا درس یا چیزی هم نده ببینه چچقدر خوش میگذره بهش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
در کنار این اعتراض های معلمان که به حق هم هست نباید از نظر دور داشت که دولت افای روحانی هم تحت فشار است و دستش زیر سنگ هشت سال بی قانونی و قانون گریزی و دزدی و اختلاس و محدودیت ازادی های سیاسی وتخریب روابط بین الملل و تحریم ها و دخالت بی حد نظامیان در سیاست و اقتصاد است باید مواظب باشیم که در دام شکست خوردگان از رای و اراده مردم نیفتیم و دولت هم با انتخاب وزیری قوی و پر تحرک و فعال به اعتراضات رسیدگی کرده و در جهت رسیدگی به مشکلات و خواسته های بحق فرهنگیان فعالانه اقدام کند
فرامرز
Finland
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
من خودم 24 سال درس دادم این دوستان غیر معلم همش بیراه میگن ضمن احترام به همه نظرات باید بگم فشار درس دادن به دانش اموزان امروزی واقعا کار شاقیه طر ف حوصله بچه خودشم نداره اما یه معلم باید ناز 40تا دانش اموزمبکشه تا رضایت همه رو تامین کنه روح وروان یه معلم درطول سالها تدریس ازرده میشه حقوقش کمه ولی نوش جونش با این حقوق کار خاصی نمیشه کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
مملکتی که اموزش و پرورش توسعه یافته دارد قطعا مردمانش و اولیای دانش اموزانش هم توسعه یافته و با شعور اجتماعی بالا هستند. انهای که دم از مخالفت با تحصن و اعتراض معلمان می زنند بدون شک و تردید شعور اجتماعی ندارند در غیر این صورت باید از معلم فرزندان خود حمایت می کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بنده با حرف معلم ها موافقم ولی اکثر معلم ها کلاس خصوصی هم دارند البته فقط معلم ها نیستند بلکه قشر پائین جامعه حتی ماهی 700 هزار تومان هم درآمد ندارند .
باران
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بعضی ها انگار حسودی شون میشه کمی به معلما برسن آخه از شما چی کم میشه که منفی میدین
سیدمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
اي‌ برادران‌ و خواهرانم‌! به‌ علم‌ و آموزش‌ و پرورش‌ بيش‌ از هر چيز ديگر اهميت‌ بدهيد.به فکر فرداي‌ جامعه ‌اسلامي‌ باشيد، دشمن‌ خط‌ و فکرمان‌، نقشه‌ دهها سال‌ بعد را برايمان‌ کشيده‌ است‌. شهيد محمود رحيمي
اوجان
-
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
تعطیلات بدون داشتن پول سه سال هم باشه به درد نمیخوره حاضرم تمام سال را 23 ساعت در شبانه روز کارم اما بتونم 5 روز به تعطیلات درست و حسابی برم نه اینکه برای بیتوته کردن در یک کلاس یا حیاط مدرسه منت اسکان فرهنگیان را بکشم و پیش خانواده ام از خجالت آب بشم تازه اونم اگه بتونم به مسافرت برم ...
اوجان
-
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
تعطیلات بدون داشتن پول سه سال هم باشه به درد نمیخوره حاضرم تمام سال را 23 ساعت در شبانه روز کارم اما بتونم 5 روز به تعطیلات درست و حسابی برم نه اینکه برای بیتوته کردن در یک کلاس یا حیاط مدرسه منت اسکان فرهنگیان را بکشم و پیش خانواده ام از خجالت آب بشم تازه اونم اگه بتونم به مسافرت برم ...
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
درجواب دوستاني كه تعطيلات تابستاني و نوروز را بر معلمان ايراد مي گيرند اولا بايد گفت كه كمي كوته فكرند چراكه اين تعطيلات از تاسيس آموزش و پرورش بوده و خواهد و هنگام استخدام ازما تعهدي مبني بر كسر حقوق تعطيلات نگرفته شده است ثانيا همه معلمان به نوعي در تعطيلات هم درگير كار معلمي اند نتنها در تعطيلات بلكه گاها تا ساعات نيمه شب به اصلاح اوراق يا ثبت و محاسبه نمرات مي ژردازند و از وقت خانواد ه اشان مي زنند تازه مگر براي آنانيكه در ادارات يا مدارس كار ميكنند توجه مي شود؟به نظر بنده اينگونه نگرشها نياز به اصلاح و بازنگري دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ای کاش من معلم بود به خدا حاضرم با نصف همین حقوقی که به معلمان می دهند معلم باشم نه این که از 7صبح تا 6عصر بیرون باشم قدر عافیت را ..........
دوستدار همتون
United Arab Emirates
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بنده مخلص کلیه معلمین عزیز هستم بخاطر اینکه عزیزانمان را به آنها می سپاریم برای تعلیم وتربیت ... من مقطعی بعنوان سرباز معلم انجام وظیفه نموده وهمسرم هم معلم می باشد تا حدودزیادی از کم و کیف مسائلشان اطلاع دارم به هر حال درزمان تدریس کاملا مشغول ودر واقع زمان مفید کارشان می باشد درمنزل هم طرح سوال و تصحیح اوراق و...دوستان عزیز کارمند هم که که تعطیلات عید و تابستان و.. چوب کرده به سر معلیمن می زنند باید عرض کنم که طبق آمار اعلام شده بیشتر کارمندان عزیز البته نه همه 1 ساعت کار مفید در روز رادارند!!! دعوای شما عزیزان بخاطر کمی حقوق است به هرحال کم یا زیاد به قول معروف آب باریکه را دارید،امنیت شغلی دارید،برای زندگی تان با همین حداقل دریافتی می توانید برنامه ای داشته باشید و......... اما تکلیف ما شاغلین بخش خصوص که نمی توانیم هیچ دل خوشی حتی نسبت به شغل فردایمان داشته باشیم چیه؟؟؟ تاحالا شاغلین محترم دولتی صبح سرکار رفتین چند نفر منتظرتون باشند وبهتون بگن تاحالا زحمت کشیدی ممنون دیگه نمی تونیم خدمتتون باشیم!!! آن هم نه به خاطر دزدی،غیبت، مسائل انضباطی و...... خیلی سخته خیلی امیدوارم که هیچ وقت تجربه نکنید پس بهتراست با امید به فردایی بهتر دست دردست هم ایرانی آبادو آزادبسازیم اگر برای خودمان باشد که چه خوب واگر میراث دار آن بچه هایمان شدند بذار حالشو ببرن. موفق پیروز باشید
معلم خسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
خسته شدم از بی پولی
معلم
Finland
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
من حاضرم حقوقم دو برابر شود ساعات کاری ام دبابر شود چون دیگر مجبور نیستم دنبال مسافرکشی، دلالی،بقالی یا قاچاق کالا بروم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
با خواندن نظرات کاربران به راحتی می توان با تفکر یک ایرانی آشنا شد . وقتی می بینم بچه ای از شیشه ماشین آشغال می اندازد به خود می گویم یعنی یک نسل دیگر هم نخواهد فهمید که نظافت یک اصل است . الان کاملا متقاعد شده ام که چرا روی کالایی که made in germany حک شده است آدم بدان مطمئن می شود و در عمل هم واقعا خوب از کار در می آید چرا کارگان آلمانی پیچ و مهره ها را درست می بندند . حدود 150 سال قبل بیسمارک در آلمان با 29 برابر شدن حقوق معلمان موافقت نکرد و گفت کمتر از 30 برابر امکان ندارد . زیرا می دانست که معلم باید آدم تربیت کند این آدم هرکجا برود کارش را درست انجام دهد دروغ نگوید احساس مسولیت کند و خلاصه یک عنصر مفید برای جامعه باشد و حاصل آن تربیت شدگان این شد که بعد از جنگ جهانی دوم که زیرساختهای آلمان که با خاک یکسان شد آن جوهره آلمانی که در دل تربیت شدگان بود دوباره آلمان را به قدرت اقتصادی اروپا تبدیل کرد در حالیکه یونان و امثال آن در رنج اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند . خیلی دوست دارم این نکته برای مسولین قابل فهم باشد که لازم نیست سرمایه گذاری بیفایده برای محیط زیست نمایید بلکه می توانید روی دانش آموزان سرمایه گذاری کنید تا آدم شوند و محیط زیست را آلوده نکنند و آن را درست نگه دارند این تنها یک مثال بود و قس علی هذا . شما آدم تربیت کنید و این یعنی سرمایه گذاری در هر بخش . البته اگر این نکته را همه بفهمند می شود ژاپن یا آلمان و البته این نکته دور از دسترس فهم خیلی هاست انشاالله به این فهم برسد روزی ایران.
هادی فرهنگی باز نشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
اقای پزشک عزیز و امثالهم تشریف بیاورید رو در رو بیشینیم خدایی دریافتیهایمان را بررسی کنیم کدامیک واقعییت دارد شما رضای خدا را هم در نظر بگیرید.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
وقتی قداست شغل معلمی شکست واعتبار آن بعد از انقلاب نابود شد و این قشر که مشکلات آن فقط حقوق وانمود وآن در رسانه ها بزرگنمایی شد دیگر معلمی شغل انبیا نبود .......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
بابا مشکل کم حقوقی پرسنل سازمان محیط زیست چی پس .
ناشناس
-
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
باسلام بنده بعداز30سال خدمت درآموزش وپرورش هنوز مستاجرم آیاانصاف است
محمود
United Arab Emirates
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
کسانی که نظر منفی نسبت به معلما میدن کسانی هستند که به دلایلی از معلما عقده دارند!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
من فوق لیسانس دارم

با بیست سال سابقه کار

کارم در ارتباط با سدسازی و اجرای کانالهای انتقال آب و....میباشد


حکم کارگزینی ام 1750000 تومان است که از آن کسورات هم کم میشود

ماهیانه200000 تومان هم اضافه کار و ماموریت میدهند

دهها صورت وضعیت را باید بررسی کنم

با چندین پیمانکار و عوامل کارگاه باید سروکله بزنم

نه تابستان داریم نه زمستان

هر سال چند جفت کفش در بیابان پاره میکنم

عید 4 روز تعطیلم

بعضی مواقع 3 شبانه روز در بیابانم


حاضرم جایم را با یک معلم همپایه خودم عوض کنم
یک فرهنگی
United Arab Emirates
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
من حاضرم با شما عوض کنم البته قبلش توصیه میکنم یک روز شما برو سر کلاس های من کلاسهایی که دانش آموزان ایرانی و افغانی کنار هم نشسته اند و اصلا درس گوش نمیدهند فقط باید باهاشون سرو کله بزنی و کلنجار بری حق بیرون اومدن از کلاس هم نداری فکر میکنی در سال چند روز میتونی اینجوری بری سر کلاس؟؟؟؟؟؟؟
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
با سلام خدمت تمام کسانی که به عنوان موافق یا مخالف صحبت کردن چه عادلانه چه ناعادلانه
ذکر چند نکته خالی از لطف نیست
1- در تمام کشور ها به معلم به عنوان یک کارخانه انسان سازی نگاه میکند و با این دیدگاه معلم جزو شریفتریت مشاغل به حساب میاید تا انجا که ارزوی خیلی از دانش امزان نخبه تدریس میباشد نه به قول یکی از کامنتها برای فرار از کار زیاد و رخوت بیش از حد
2- در مورد تعطیلات ظاهرا زیاد من به عنوان یک معلم که تمام تابستان هم کلاس میروم حاضرم تعطیلات خود را واگذار کنم اما در طول سال تحصیلی برای رفتن برای انجام یک کار اداری ساده مجبور به رو زدن به رییس مدرسه و قرار دادن یک نفر به عنوان جایگزین جای خودم نباشم از طرفی در ادارات دیگر پول مرخصی نرفته را در پایان محاسبه و پرداخت میکنند که شامل حال ما نمیشود
3-در مورد دستمزد ما خودمان را با هیچ ادارهای مقایسه نمیکنمیم مشکل ما مزایای است که دیگران دارند و ما نداریم از جمله در تمام ادارات دیگر حق سرویس حق مسکن حق لباس و.... که ما از آن محروم هستیم


در پایان کشوری که به 3 گروه
قضات
نظامیان
معلمان
خود رسیدگی نکند دچار انحطاط خواهد شد در تحت هر شرایطی
زیرا قضات عدالیت را در جامعه ایجاد میکنن
نظامیان امنیت را
معلمان فرهنگ را
و هر کشوری که از این سه شاخصه تهی شود محکوم به فنا خواهد بود
رفعتی
Saudi Arabia
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
استادان دانشگاه که تعطیلاتشون به واسطه دانشجویانی که یک یا دو هفته قبل از عید نوروز و یک هفته بعد از تعطیلات عید نمیان به علاوه تابستون بیشتره ضمن اینکه 12 ساعت موظفی دارن و بابت هر کاری که میکن از چندصد هزار تا چند میلیون به حسابشون واریز میشه . مثل استاد داور بودن یا استاد راهنما یا مشاور بودن!!! ولی معلم ها چی؟؟؟
کارمند اداری گمرک در نقاط صفر مرزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
لطفا میزان حقوق و مزایای دریافتی و ساعات کاری و محل جغرافیایی خدمت یک کارمند گمرک که در نقاط صفر مرزی و محروم و بد آب و هوا خدمت میکنه را با مدرک تحصیلی و سابقه کاری برابر با یک معلم بطور مستند و واقعی مقایسه کنین تا همه ملت بفهمن که در حق چه کسانی ظلم میشه .
ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
درود بر معلمین فداکار باید حقوق معلمین و بازنشسته دست کم خالص ماهیانه 3/5 میلیون تومان باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
معلمي كار سخت وطاقت فرسايي است مخصوصاٌ اگر در مدارس درجه دو وسه و... باشد .بچه درس را متوجه نمي شود علاقه اي به درس خواندن وآموزش اين درس ها ندارد به زور سر كلاس نشسته مرتب سوك به هم كلاسي مي زند دعوا راه مي اندازد حالا اين معلم حاضر است همانند بقيه كارمندان پشت ميز بنشييند در تمام طول سال ارباب رجوع پاسخ بدهد اما يك روز سر چنين كلاسي نرود.به قيافه معلمان نگاه كنيد اكثراٌ به خاطر سر وكله زدن با اين بچه ها شكسته شده اند تازه معلمان اگر تعطيلات را نخواهند وحقوق برابر با ديگر كاركنان دولت را بخواهند چه بايد بكنند. مشكرم
محمد
-
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
شغل معلمی ، شغل بسیار شریف و قابل احترام است.اگر معلم نباشد دنیا تاریک تر وحشی تر و پست تر از این ها می شود. بیایید با تکریم معلمان جامعه بشری را نجات دهیم.من همه ی معلمانم را دوست دارم حتی آنهایی را که با من رفتار خوبی نداشتند.چون انسانیت را از ایشان آموختم.پیشاپیش روز معلم را خدمت تمامی معلمان عزیزم تبریک می گویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
آقا معلمها زیاده خواه اند. اگه حقوقشون رو نسبت به تحصیلات و تعطیلات و سختی شغل این قشر مقایسه کنید می بینید اعتراضشون بی مورده. نصف روز میرن سرکار نصف روز آزادند ؛سه ماه تابستون+یه ماه عید+پنجشنبه و جمعه ها+آلودگی هوا+سرما +بین التعطیلین و...تعطیل اند.تازه کمترین زحمت هم نمی کشند فوقش میخوان یه سری مطالب پیش پا افتاده تکراری را واسه بچه ها بازگو کنند و اگه کسی بخواد واقعا دروسش قوی بشه اونها را به کلاسهای خصوصی وموسسات آزاد راهنمایی می کنند.به خدا من تحصیلات دکترای دانشگاه تهران دارم آرزومه معلم بشم.استرس و زحمت کار معلمی را با پرستاران مقایسه کنید ببینید کار پرستاری که هر ماه 10 شب شیفت داره و بقیه ایام هم یا صبح یا عصر بیمارستان باید شیفت باشه کارش شب و روز نمیشناسه و شب عید و سال تحویل هم باید بیمارستا باشه و سیستم خواب و زندگیش بهم میریزه و بعد از چند سال دچار انواع بیماری و اختلالات ناشی از این شغل میشه و بخاطر حساسیت و مسئولیت سراسر زندگیش پر از استرسه را با شغل معلمان عزیز مقایسه کنید.
اما سختی کار معلمان عزیز:
دیکته بچه ها و کار کردن با بچه را میسپارن به مادرشون.
دیگه دست به گچ و تخته سیاه نمی زنند و بچه ها رو مجبور می کنن پول بیارن واسه کلاس تخته هوشمند بخرند و...
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
حقوق معلمان در مقايسه با ساير کارکنان دولت کم است دولت بايد به نحوي جبران کند بنده کارمند دولت هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
خوشی زده زیر دلشون! می خواهین ما کارمندهایی که هر روز(پنجشنبه ها تعطیل نیستیم) 8 ساعت جز جمعه ها سرکاریم حقوقمون رو بدیم به شماها؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یک فرهنگی
United Arab Emirates
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
کسانی که میگن معلمها همیشه تعطیلند حق دارند چون سر کلاس نرفتند وطعم تدریس در کلاسهای شلوغ و پرسروصدا و دانش آموزان با سطح اخلاقی و علمی متفاوت را نمیدانند چون تجربه اش نکرده اند

وگرنه اینگونه قضاوت نمیکردند البته من قبول دارم همه مشاغل سختی های خاص خودش را دارد اما سختی تدریس کجا و سختی های دیگر کجا.
اگر شما در اثر تدریس زیاد در کلاسهای شلوغ و دانش آموزان اغلب بی ادب دچار ناراحتی اعصاب و انواع بیماریهای روانی بشید که اغلب معلمان اینگونه اند تعطیلات زیاد به چه درد میخوره درحالی که شما آرامش روحی و جسمی ندارید آن هم با جیب خالی لطفا بیشتر بیندیشید و مغرضانه نظر ندهید . با تشکر