bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۶۶۵۴

محبوب‌ترین و نامحبوب‌ترین برند‌های ایرانی کدامند؟

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
محتوای تولید شده در اولین سری #ساخت_ایران نشان میدهد 44 درصد از شرکت کنندگان را زنان و 56 درصد را مردان تشکیل دادند.

 در این دورکه اطلاعات آن گردآوری شده است جمعا 1045 نظر در خصوص بیش از 300 برند از محصولات و خدمات ایرانی ذکر شده است. 57 درصد نظرات مثبت و 43 درصد نظرات از تجربیات منفی تشکیل شده است.

تعداد برندها در هر گروه
بیشترین برندهایی به ترتیب تعداد در گروه های: «خوراکی و آشامیدنی»، «لوازم خانگی»، «بهداشت و زیبایی»، «پوشاک»، «وسایل و خدمات حمل و نقل»، «سایر»، «کالا و خدمات دیجیتال»، «خدمات بانکی» و «کالا و خدمات فرهنگی» قرار گرفتند.

گروه

درصد

خوراکی و آشامیدنی

30.5

لوازم خانگی

18.2

بهداشت و زیبایی

14.6

پوشاک

11

وسایل و خدمات حمل و نقل

6.8

کالا و خدمات دیجیتال

6.5

بانک

3.9

کالا و خدمات فرهنگی

1.6

سایر

6.8

جمع

100


درصد رضایت و عدم رضایت در هر یک از گروه ها
در گروه «خوراکی و آشامیدنی» 68 درصد نظرات مثبت و 32 درصد نظرات منفی بودند. در گروه «وسایل منزل» 77 درصد نظرات مثبت و 23 درصد نظرات منفی ذکر شده است. در گروه «بهداشت و زیبایی» 54 درصد نظرات مثبت و 46 درصد نظرات منفی بوده است. در گروه «پوشاک» 88 درصد مجموع نظرات مثبت و 12 درصد نظرات منفی بوده است.

در گروه « وسایل و خدمات حمل و نقل » که «خودرو» را نیز در خود جای داده است، 16 درصد نظرات مثبت و 84 درصد نظرات منفی بوده است. در گروه « کالا و خدمات دیجیتال » 31 درصد نظرات مثبت و 69 درصد نظرات منفی ذکر شده است. در گروه «خدمات بانکی» 53 درصد نظرات مثبت و 47 درصد نظرات منفی ذکر شده اند. در گروه « کالا و خدمات فرهنگی » 46 درصد نظرات مثبت و 54 درصد نظرات منفی بودند. در نهایت در گروه «سایر محصولات و خدمات» 71 درصد نظرات مثبت و 29 درصد نظرات منفی بودند.  بر این اساس در مجموع 57 درصد نظرات مثبت و 43 درصد نظرات نسبت به کالا و خدمات ایرانی منفی بوده است.

بیشترین نظرات مثبت در مورد محصولات مینو، محصولات کاله، محصولات پارس خزر، چرم مشهد، محصولات آرایشی بهداشتی سینره، وب سایت دیجی کالا، آبمیوه های سن ایچ، محصولات شیرین عسل، محصولات میهن، محصولات آیدین، هاکوپیان، سافتلن، چرم درسا، لاستیک بارز، بانک سامان، محصولات سحرخیز، شیرآلات قهرمان، آبسال، پاپکو، سیگار بهمن، ایستک، فرمند، چیتوز، گلستان(محصولات غذایی)، مهرام، یک و یک، گلبافت، اوه، تاژ، نادر(کفش) و ماهان(هواپیمایی) ثبت شده است.

همچنین بیشترین نظرات منفی در مورد برندهای: سایپا، ایران خودرو، ایرانسل، زمزم، همراه اول، مبین نت، صحت، جی ال ایکس، شرکت مخابرات، پرژک، گلرنگ، مینو، گلی(مایع ظرفشویی)، پاک (لبنیات)، کفش ملی، بانک ملی، تکدانه، آدامس شیک، تاژ، پگاه، شاتل، مزمز، رایتل، گروه انتخاب، مای(آرایشی)، ساویز، خمیردندان نسیم، خمیردندان پونه و هما ذکر شده است.

گفتنی است تمامی اطلاعات ذکر شده در این گزارش بر اساس...

محتوای تولید شده در اولین سری #ساخت_ایران نشان میدهد 44 درصد از شرکت کنندگان را زنان و 56 درصد را مردان تشکیل دادند. در این دورکه اطلاعات آن گردآوری شده است جمعا 1045 نظر در خصوص بیش از 300 برند از محصولات و خدمات ایرانی ذکر شده است. 57 درصد نظرات مثبت و 43 درصد نظرات از تجربیات منفی تشکیل شده است.

تعداد برندها در هر گروه
بیشترین برندهایی به ترتیب تعداد در گروه های: «خوراکی و آشامیدنی»، «لوازم خانگی»، «بهداشت و زیبایی»، «پوشاک»، «وسایل و خدمات حمل و نقل»، «سایر»، «کالا و خدمات دیجیتال»، «خدمات بانکی» و «کالا و خدمات فرهنگی» قرار گرفتند.

گروه

درصد

خوراکی و آشامیدنی

30.5

لوازم خانگی

18.2

بهداشت و زیبایی

14.6

پوشاک

11

وسایل و خدمات حمل و نقل

6.8

کالا و خدمات دیجیتال

6.5

بانک

3.9

کالا و خدمات فرهنگی

1.6

سایر

6.8

جمع

100


درصد رضایت و عدم رضایت در هر یک از گروه ها
در گروه «خوراکی و آشامیدنی» 68 درصد نظرات مثبت و 32 درصد نظرات منفی بودند. در گروه «وسایل منزل» 77 درصد نظرات مثبت و 23 درصد نظرات منفی ذکر شده است. در گروه «بهداشت و زیبایی» 54 درصد نظرات مثبت و 46 درصد نظرات منفی بوده است. در گروه «پوشاک» 88 درصد مجموع نظرات مثبت و 12 درصد نظرات منفی بوده است.

در گروه « وسایل و خدمات حمل و نقل » که «خودرو» را نیز در خود جای داده است، 16 درصد نظرات مثبت و 84 درصد نظرات منفی بوده است. در گروه « کالا و خدمات دیجیتال » 31 درصد نظرات مثبت و 69 درصد نظرات منفی ذکر شده است. در گروه «خدمات بانکی» 53 درصد نظرات مثبت و 47 درصد نظرات منفی ذکر شده اند. در گروه « کالا و خدمات فرهنگی » 46 درصد نظرات مثبت و 54 درصد نظرات منفی بودند. در نهایت در گروه «سایر محصولات و خدمات» 71 درصد نظرات مثبت و 29 درصد نظرات منفی بودند.  بر این اساس در مجموع 57 درصد نظرات مثبت و 43 درصد نظرات نسبت به کالا و خدمات ایرانی منفی بوده است.

بیشترین نظرات مثبت در مورد محصولات مینو، محصولات کاله، محصولات پارس خزر، چرم مشهد، محصولات آرایشی بهداشتی سینره، وب سایت دیجی کالا، آبمیوه های سن ایچ، محصولات شیرین عسل، محصولات میهن، محصولات آیدین، هاکوپیان، سافتلن، چرم درسا، لاستیک بارز، بانک سامان، محصولات سحرخیز، شیرآلات قهرمان، آبسال، پاپکو، سیگار بهمن، ایستک، فرمند، چیتوز، گلستان(محصولات غذایی)، مهرام، یک و یک، گلبافت، اوه، تاژ، نادر(کفش) و ماهان(هواپیمایی) ثبت شده است.

همچنین بیشترین نظرات منفی در مورد برندهای: سایپا، ایران خودرو، ایرانسل، زمزم، همراه اول، مبین نت، صحت، جی ال ایکس، شرکت مخابرات، پرژک، گلرنگ، مینو، گلی(مایع ظرفشویی)، پاک (لبنیات)، کفش ملی، بانک ملی، تکدانه، آدامس شیک، تاژ، پگاه، شاتل، مزمز، رایتل، گروه انتخاب، مای(آرایشی)، ساویز، خمیردندان نسیم، خمیردندان پونه و هما ذکر شده است.

گفتنی است تمامی اطلاعات ذکر شده در این گزارش بر اساس محتوای تولید شده توسط شرکت کنندگان در کمپین #ساخت_ایران که به اطلاع این وب سایت رسیده است اخذ شده و برندهایی که از آنها نام برده شده است میتوانند اطلاعات نویسنده مطالب را  جهت تقدیر و یا پاسخگویی به مصرف کنندگان دریافت کنند.

متن کامل مطلب و جداول مرتبط را اینجا بخوانید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
بهمن رو قبول دارم. بقيش به درد جرز لاي ديوار هم نميخوره
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
ایران خودرو و سایپا فراموش نشه
ناشناس
Germany
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
شرگگکت های خصوصی عملکرد بهتریدر حوزه رصایتمندی مشتریان نسبت به شرکت های دولتی و نیمه دولتی داشتند. در ضمن اگر میزان محبوبیت یک برند در گروه خودش هم سنجیده بشه خیلی خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
وقتی منبع خبر یک وبلاگ باشه، انتظار بیشتری نمیشه داشت که مینو هم محبوب باشه و هم نامحبوب!
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
به نظر من بدترین برند ایرانی یخچال الکترواستیل است . من خودم نظر سنجی کردم از 20 مشتری 19 تاشون ناراضی بودند یعنی درصد رضایت میشه 5 درصد. مستندات موجود است.
انتشار یافته: ۲۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
مینو هم در بین بیشترین نظرات مثبت و هم در بین بیشترین نظرات منفی؟ اونوقت چه ارزشی داشت این نظرسنجی؟
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
ایرانسل با اینترنت آشغال و گرانش قطعا از منفور ترین برندها است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
واو! چقدر برند!!!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
مینو هم جرو محبوب ترین هاست هم جزو منفور ترین ها
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
آخه این چه وضعشه
مینو هم تو نارضایتی ها هست هم تو راضی ها
حالتون خوبه؟؟؟!!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
آخه این چه وضعشه
مینو هم تو نارضایتی ها هست هم تو راضی ها
حالتون خوبه؟؟؟!!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
درباره شاتل و تکدانه قبول ندارم
خودم نتم شاتله و فوق العاده راضیم
تکدانه هم تنها شرکتیه که آبمیوه صد در صد طبیعی و بدون اسانس و بدون مواد نگهدارنده میزنه
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
ملت کلن رو این مود رفتن که ؟؟؟ به هرچی محصوله ایرانیه ، کلن خوب جوگیر میشیم .. البته یه جاهایی هم درست میگن ، آدم باید انتقاد پذیر باشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات کلاهش را بالاتر بگذارد چراکه نظارتش باید قوی تر باشد ضمن اینکه مخابرات خصولتی شده نشان داده که خصولتی سازی به جای خصوصی سازی هنوز مشکل اساسی دارد و نتوانسته خواسته مردم و اهداف این طرح را برآورده کند و بایستی برایش فکر اساسی کنند
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
مینو هم بهترین بوده هم بدترین؟
مهدی صفوت
Canada
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
این کمپین رو امیرهادی انواری راه انداخته و تحلیل ش هم فکر کنم کار خودشه . بهتر بود به نامش اشاره ای میکردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
متاسفانه اكثر قريب به اتفاق نظرات منفي به شركتهاي دولتي است و اين يعني سوء مديريت و اتلاف پول در بخش دولتي.
ساره
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
تاژ هم توی نظرات مثبت هست هم توی منفی
pooya
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
تنها کشوری هستیم که دقیقترین آمار مرتبط با حقوق مصرف کننده را با کیفیت فرا جهانی ارائه میدهیم
مثلا شرکت مینو هم منفی و هم مثبت است
آیا شرکت برق و توانیر با معیار متوسط مصرف برای محاسبه که هرکاری کنید باید جریمه تصاعدی بدهید و با قطع وقت و بی وقت برق و اختلاف ولتاژ موجبات خرابی و سوختن وسایل را فراهم میکنند جایی در این آمار گیری ندارد
ناشناس
Japan
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
مینو در هر دو گروه رضایتمندی و عدم رضایت وجود دارد.
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
کار جالب سینره به اونایی که بهش رای داده بودن هدیه فرستاده :)
ارزياب غذايي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
جالبتر اينه كه كاله كه كلي روغن پالم و ..... تو محصولاتش هست جزو رضايت ه ، ولي شركت پاك كه ارزيابي و محصولات مطمين تري داره جزو نمره منفي ه!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
تاژ در هر دو نظرخواهی مثبت و منفی بالاترین است ! این هم عیار نظرسنجی های داخلی ،
مثل آن فوتبالیستی است که مدعی بود در زمین 14 نفر را دریبل می زد ، وقتی گفتند کل بازیکنهای حریف 11 نفرند ! جواب داد پس بازیکنهای تیم خودمان را حساب نمی کنی ؟!
مهرداد
United Arab Emirates
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
ببخشید نظر سنجی فقط 1045 نفر !!!!!!!!!
ناشناس
Germany
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
من که تا جایی که می تونم جنس ایرانی نمی خرم.هفته پیش یک دست میز صندلی ایرانی از یک کارخانه بزرگ خریدم،تا نشستم روش صندلیش شکست.کارخانه می گه 60 هزار تومن بیار ،خودتم صندلی را بیار تا برات تعویضش کنیم.در جواب اعتراض من هم می گه" یا همین کار رو بکن یا برو هر غلطی دلت می خواد بکن" دقیقا عین جمله بود