رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تابستان امسال قرارداد همکاری مشترک خود با یکدیگر را امضا کردند و بنا بود با آغاز سال ۲۰۱۸، طرفین وارد فاز اجرایی شوند.
به گزارش دنیای اقتصاد، سال ۲۰۱۸ هم فرا رسید، با این حال باز هم خبری از آغاز دور جدید فعالیتهای رنو در ایران نشد تا حضور مستقل و متفاوت این خودروساز اروپایی در کشور همچنان درهالهای از ابهام قرار داشته باشد.
رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تابستان امسال قرارداد همکاری مشترک خود با یکدیگر را امضا کردند و بنا بود با آغاز سال ۲۰۱۸، طرفین وارد فاز اجرایی شوند.
این در شرایطی است که در حال حاضر هیچ خبر رسمی مبنیبر آغاز دور جدید فعالیتهای رنو در ایران منتشر نشده و مشخص نیست این خودروساز چه زمانی وارد فاز اجرایی در کشور خواهد شد. بر این اساس چندی پیش اعلام شد رنو و ایدرو بهزودی شرکت مشترک خود را به ثبت خواهند رساند، با این حال این اتفاق نیز هنوز رخ نداده است. این وسط موضوعی که عجیب بهنظر میرسد، سکوت سنگین درباره قرارداد رنو است؛ بهنحویکه نه مسوولان این خودروساز فرانسوی صحبتی درباره پیشرفت فعالیتهای خود در ایران میکنند و نه مسوولان ایدرو حرفی در این مورد بر زبان میآورند.
با این حال بهنظر میرسد دو طرف همچنان پیگیر یافتن سایتی برای تولید محصولات مشترک خود هستند و این موضوع در حال حاضر اصلیترین چالش میان آنهاست. آنطور که از شواهد و قرائن پیداست، واگذاری «بنرو» (سایت متعلق به سایپا در شهرستان ساوه) منتفی شده و رنو و ایدرو در حال حاضر بهدنبال یافتن جایگزینی مناسب برای آن هستند. ابتدا قرار بود بنرو میزبان محصولات مشترک رنو و ایدرو در قرارداد جدید باشد، با این حال مجموعه اتفاقات رخ داده سبب شد آنها قید این سایت را بزنند. گفته میشود در نهایت یکی از سایتهای شهرستانی (به احتمال زیاد سایت گرمسار) بهعنوان محل تولید خودروهای جدید رنو انتخاب خواهد شد، هرچند البته پای گزینههای دیگری نیز در میان است.