bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۵۷۰۰

"مایلیم خاتمی و هاشمی ریس جمهور باشند"

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۵ آذر ۱۳۸۸


یک عضو شورای مشورتی عربستان تاکید کرد ریاض مایل است که هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بر ایران حکومت کنند و در مقابل تمایل ندارد احمدی نژاد بر این کشور حاکم باشد.

کیهان نوشت:

زهیر الحارثی عضو شورای مشورتی عربستان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: برای آنکه در منطقه آرامش و گفتگو برقرار باشد لازم است که ایران و عربستان با یکدیگر به توافق برسند. به این منظور ریاض مایل است که هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بر این کشور حکومت کنند.

این اظهارات البته از چندین سو قابل تأمل است. ابراز تمایل ریاض به حضور مجدد اصلاح طلبان در ایران هر چند با ژست ضدعربی این گروه قابل جمع نیست اما با توجه به مراجعات متعدد سران جریان اصلاح طلب به برخی مقامات سعودی در پیش از انتخابات اخیر ریاست جمهوری، به نظر می رسد ابعاد پنهان این ماجرا قابل درک خواهد شد.

الحارثی همچنین با اشاره به مواضع تهران در قبال نسل کشی آشکار عربستان در یمن تصریح می کند: ایرانی ها پیش از موسم هر سال برخی اظهارات و تحریک آفرینی ها می کنند و در اماکن مقدس نیز برخی رفتارهای تحریک آمیز دارند اما اظهارات امسال ایرانی ها و حوادث یمن به موسم امسال رنگ و بوی دیگری داده است و دولت عربستان و نهادهای امنیتی این مسائل را جدی می گیرند.

برچسب ها: ریاض ریس جمهور
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین