" یکی از دبیران این مدرسه به علت عدم توجه سه تن از دانش آموزان به درس، آنها را به طور موقت به بیرون از کلاس هدایت میکند و البته به خاطر اینکه از درس استفاده کنند، پس از دقایقی تقاضای ورود مجدد به کلاس را مینمایند که دو دانش آموز وارد کلاس میشوند اما یکی از آنها امتناع مینماید که در نتیجه دبیر دست دانش آموز را گرفته و به کلاس میآورد که در این حین دانشآموز به زمین میخورد و انگشت شست او آسیب می بیند."
طی روزهای اخیر خبری در فضای مجازی و رسانههای استان همدان مبنی بر تنبیه بدنی یک دانشآموز ۱۳ ساله در یکی از مدارس شهر همدان توسط معلم آن مدرسه و در پی آن شکستگی انگشت دست دانشآموز به سرعت منتشر شد.
به گزارش ایسنا، خبری دردناک که متأسفانه طی چند ماه اخیر برای دومین بار در همدان تکرار میشود. آذرماه امسال بود که در مدرسه دیگری در همدان معلم دانشآموزی را تنبیه کرده بود و از سایر دانشآموزان نیز خواسته بود او را کتک بزنند و متأسفانه مسئولین مدرسه از آن به عنوان شوخی دست جمعی یاد کردند که با بازتابهای گستردهای همراه بود.
تکرار این موضوع نشان از عدم رسیدگی قاطع به اینگونه برخوردهاست که از بازدارندگی لازم برخوردار نبوده و به یک اتفاق عادی بدل شده است، به حدی که برخی مسئولین میگویند مگر خودتان در زمان دانشآموزی تنبیه نشدهاید؟ و این موضوع را امری عادی جلوه میدهند.
بنا بر حساسیت موضوع، خبرنگاران پیگیر آن شده و فیلمی از این کودک تهیه شد که در آن علت شکستگی انگشت دست اصابت ضربه پای معلم به انگشت دست این دانشآموز بیان میشود.
به فاصله اندکی از این موضوع جمعی از مسئولین آموزش و پرورش به منظور دلجویی از خانواده این دانشآموز به منزل آنها رفته و از اتفاق پیش آمده عذرخواهی کردند.
اما کار از جایی جالب شد که هیچیک از مسئولین آموزش و پرورش حاضر به مصاحبه در این خصوص نشده و با بهانههای پی در پی از زیر بار مصاحبه شانه خالی کردند و کار تا جایی پیش رفت که مدیرکل آموزش و پرورش پس از اینکه به خبرنگار ایسنا گفت: "۱۰ دقیقه دیگه برای مصاحبه زنگ بزن" اما بعد دیگر به شماره خبرنگار ایسنا پاسخ نداد.
پس از این پاسخ ندادنها، خبری در پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش همدان از قول مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان منتشر شده که به این شرح ذیل است:
" یکی از دبیران این مدرسه به علت عدم توجه سه تن از دانش آموزان به درس، آنها را به طور موقت به بیرون از کلاس هدایت میکند و البته به خاطر اینکه از درس استفاده کنند، پس از دقایقی تقاضای ورود مجدد به کلاس را مینمایند که دو دانش آموز وارد کلاس میشوند اما یکی از آنها امتناع مینماید که در نتیجه دبیر دست دانش آموز را گرفته و به کلاس میآورد که در این حین دانشآموز به زمین میخورد و انگشت شست او آسیب می بیند."
این خبر قویاً از سوی خانواده دانشآموز تکذیب شده و همچنان علت شکستگی انگشت دست فرزند خود را اصابت ضربه پای معلم به دست او میدانند.
امروز علی به همراه مادرش به دفتر ایسنا آمدند و در خصوص این اتفاق توضیحاتی دادند که بسیار متفاوت از مطالب مندرج در پایگاه اطلاع رسانی ادارهکل آموزش و پرورش است.
علی میگوید در روز سه شنبه و در کلاس درس مطالعات به دلیل صحبت با یکی از همکلاسیان خود توسط معلم از کلاس اخراج میشود و در دقایق پایانی ساعت معلم خطاب به آنها میگوید برای برداشتن وسایل خود وارد کلاس شوید و در همین ابتدا به علی پسگردنی زده و سپس ضربهای با پا به او میزند که منجر به جراحت دست او میشود و صحبتهایی مبنی بر کشیدن دستش توسط معلم و به زمین خوردن را تکذیب میکند.