bato-adv
bato-adv
مخالفان و موافقان افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی چه می‌گویند؟

اعتراض جامعه پزشکی به طرح جنجالی نمایندگان

در این طرح با تاکید بر اینکه جمعیت کشور افزایش یافته و نیاز به ارائه خدمات پزشکی در مناطق مختلف کشور وجود دارد، سازمان سنجش کشور موظف شده است که ظرفیت پذیرش رشته‌های علوم پزشکی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ و بعد از آن به دو برابر افزایش یابد. این طرح همچنین خواستار انتقال دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی واجد شرایط به داخل کشور است.

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
اعتراض جامعه پزشکی به طرح جنجالی نمایندگان
جامعه پزشکی متهم به "انحصار طلبی" شده است
فرارو- سه روز پیش طرح دو فوریتی افزایش پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. طرحی که ۸۶ امضا دارد و طراحان آن امیدوارند در مجلس به تصویب برسد. اما جامعه پزشکی کشور از منتنقدان جدی این طرح است.

به گزارش فرارو، این طرح با استناد به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر این که سرانه پزشک در ایران نسبت به کشور‌هایی مانند قطر، یونان و حتی یمن پایین‌تر است، تنظیم شده است. این گزارش می‌گوید که شاخص سرانه پزشک در دنیا بیش از ۲ پزشک برای هر هزار نفر است، در حالیکه این عدد در ایران ۱.۶ است.

در طرح نمایندگان به این موضوع اشاره شده است که ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و رشته علوم پزشکی مهمترین عامل در تعیین نرخ سرانه پزشک در دراز مدت است و ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و علوم پزشکی در ایران نسبت به اغلب کشور‌ها کمتر است.

در ادامه این طرح با تاکید بر اینکه جمعیت کشور افزایش یافته و نیاز به ارائه خدمات پزشکی در مناطق مختلف کشور وجود دارد، سازمان سنجش کشور موظف شده است که ظرفیت پذیرش رشته‌های علوم پزشکی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ و بعد از آن به دو برابر افزایش یابد. این طرح همچنین خواستار انتقال دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی واجد شرایط به داخل کشور است.

طراح اصلی این طرح یوسف داوودی نماینده سراب در مجلس است. این نماینده در روز‌های اخیر طی مصاحبه‌های مختلف به دفاع از طرح مزبور پرداخته است.
 
اعتراض جامعه پزشکی به طرح جنجالی نمایندگانداوودی نماینده سراب طراح اصلی این طرح است
او اخیرا در یک جمعی دانشگاهی ضمن بیان استدلال‌های مطرح شده در طرح، گفته است: «در سال ۹۶ جمعیت سالمندی بیش از ۴ میلیون در کشور بوده و این رقم در حال افزایش است که افزایش تعداد تحصیلکردگان در رشته‌های مرتبط با سلامت را ضروری کرده است.»

نماینده سراب از خروج تعدادی جوانان از کشور به خاطر تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی به دلیل عدم موفقیت در کنکور خبر داد و یادآور شد: "در صورت تصویب طرح این دانشجویان به کشور بازگشته و به تحصیل ادامه خواهند داد."

این نماینده مجلس همچنین در گفت و گویی با خبرگزاری تسنیم درباره جزییات طرح گفته است: «برای جزئیات آن نیز مورد دقیقی مطرح نشده و فقط لزوم افزایش ظرفیت مطرح شده است.» او افزود: «این طرح در کمیسیون بهداشت بررسی و در مورد اینکه این افزایش چگونه باشد، تصمیم‌گیری خواهد شد و اینکه چه تصمیمی گرفته شود، بستگی به نظر نمایندگان دارد.»

مدافعان این طرح استدلال‌های مشابه دیگری نیز مطرح می‌کنند، خبرگزاری تسنیم در این باره در گزارش نوشته است: «در حال حاضر "سرانه پزشک و دندانپزشک در ایران" در مقایسه با کشور‌های پیشرو و حتی کشور‌های منطقه، بسیار پایین‌تر است؛ طبق آمار جهانی و رسمی کشور، سرانه پزشک در ایران حتی از کشورهایی، چون مالت و تاجیکستان کمتر است؛ در صورتی که اگر در کشور تعداد پزشکان افزایش یابد، می‌توانند به مناطق محروم بروند تا در این مناطق مشکل کمبود پزشک وجود نداشته باشد.»
 
مخالفان چه می گویند؟
با این حال این طرح منتقدان مهمی دارد. تقریبا تمام جامعه پزشکی در طیف مخالف آن هستند. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس منتقد آن است و می‌گوید این طرح باید در این کمیسیون بررسی کارشناسی شود.

سازمان نظام پزشکی نیز طی نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس از این طرح انتقاد کرده و آن را مایه نگرانی دانسته است. محمدرضا ظفرقندی رییس کل این سازمان در نامه به لاریجانی نوشته است: «یقینا طرح مساله کاملا تخصصی و فنی ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی بدون توجه به زیرساخت‌های لازم برای آموزش پزشکی از جمله تعداد اساتید و تعداد تخت‌های بیمارستان‌های آموزشی و تجهیزات بالینی مورد نیاز، موجب خسارت‌های جبران ناپذیر به این رشته خطیر خواهد شد.»

او ابراز امیدواری کرد با تدبیر و توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نگرش علمی و کارشناسی در این مقوله مهم مسیر صلاح و سداد برای آینده سلامت مردم مدنظر و عمل قرار گیرد.

در کنار ظفرقندی عباس آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی طرح نمایندگان را "عجولانه" تفسیر کرده است.

وزارت بهداشت نیز به مخالفت جدی با این طرح پرداخته است. کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، معتقد است این طرح در محافل "غیرتخصصی" مطرح شده و"نوعی فضاسازی تبلیغاتی و یکسویه" حول آن شکل گرفته است. به عقیده این مقام وزارت بهداشت "ازین رویه خیر و برکتی برای مردم، نظام سلامت و آموزش عالی در علوم پزشکی بر نخواهد خواست."

جهانپور گفت: «متاسفانه رویکرد ژورنالیستی افراد ناآشنا به موضوع و گردانندگان بازار کاذب کنکور، هزار و یک مشکل بی ربط را به ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تقلیل داده است.»
 
اعتراض جامعه پزشکی به طرح جنجالی نمایندگان
منتقدان می گویند افزایش ظرفیت رشته های پزشکی احتمال کاهش کیفیت آموزش پزشکی را افزایش می دهد
وزیر بهداشت نیز امروز با این طرح به مخالفت پرداخت. سعید نمکی در این باره گفت: «معتقدیم افزایش ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، برای نظام سیاسی و نظام اجتماعی کشور مشکل آفرین خواهد بود.»

به عقیده او مسئله کمبود پزشک عمدتا ناشی از توزیع نامناسب فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در سراسر کشور است و در حال حاضر هم تعداد زیادی پزشک داریم که از کار طبابت خارج شده اند.

نمکی درباره راه حل مشکل کمبود پزشک درمناطق محروم گفت: «ما باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم انجام دهیم و برنامه‌های انگیزشی بهتری را در کشور اجرا کنیم و صرفا با افزایش کمی به این هدف نمی‌رسیم.»

به این ترتیب جامعه پزشکی تمام قد به مخالفت با طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی و علوم پزشکی پرداخته است.  استدلال‌های دیگری نیز مطرح می‌شود که کمتر از زبان مقامات رسمی بیان می‌شود. منتقدان این طرح می‌گویند افزایش ظرفیت باعث تربیت پزشکان بی سواد، می‌شود که آن هم تبعات سنگین دیگری برای جامعه در پی خواهد داشت.

با وجود این همه استدلال در مخالفت با افزایش ظرفیت، اما موافقان طرح جامعه پزشکی را متهم به "انحصارگرایی" و "منفعت طلبی" می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم در این باره نوشته است: «برخلاف رویه معمول در دنیا، سیاستگذاری و اجرا در حوزه آموزش پزشکی در کشورمان به وزارت بهداشت و خود پزشکان واگذار شده است! تعارض بین منافع صنفی پزشکان با مصالح عمومی جامعه باعث شده است تا پزشکان با کنترل ورودی رشته‌های پزشکی سعی در حفظ بازار انحصاری خود داشته باشند.»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
طرح بسيار خوبيست كه چند سال پيش بايد اعمال مي شد، فضاي رقابتي در قشر پزشكي، كيفيت خدمات را بيشتر و عدالت شغلي و درامدي را نسبت به سايرين بهبود مي بخشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
نماینده ی مورد نظر فرزند خودش امسال کنکور داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
چرا یک دندانپزشک باید ماهی 100 میلیون درآمد داشته باشه ؟
چرا من باید حقوق یک ماهم را برای عصب کشی یک دندان بدهم ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
خیلی از پزشک ها هم مطبو جمع کردن بیزینششون شده برج سازی درآمدش بیشتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
جمع نکردن
خیلی اوقات که میبینین ملت در مطب منتظرن و ایشون هنوز تشریف نیاوردن ، در حال نظارت بر ساخت و سازهاشون هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
وقتی 60 درصد دانشجویان پذیرفته شده از طریق سهمیه جذب شدن، فکر نمیکنم کیفیت آموزشی و جذب نخبگان جامعه در بخش سلامت برای مسئولین مهم باشه، مهم اینه یه عده به یه شغل پر درآمد برسن، جان مردم هم کشک!!
انتشار یافته: ۱۳۸
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
نمايندگان مجلس اگه ميخوان مجدد رای بيارن بهتره اين طرح رو سريعتر تصويب کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
ما کیفیتی نمی بینیم که بخواد بیاد پایین.سریعا این طرح باید انجام شود.الان سرانه پزشک در ایران از بسیاری از کشورهای در حال توسعه و حتی عقب مانده هم پایین تر است.این در حالی هست که جمعیت کشور رو به پیری است.هر چند مطمئن هستم که مافیای پزشکی قطعا جلوی این طرح رو خواهد گرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مطمئن باشید باتعداد افزایش پزشکان هم اخلاق و رفتار آنها با بیماران بهتر میشود و هم سواد آنها.بلاخره در یک بازار رقابتی کسی موفق تر هست که خدمات بهتر و با قیمت ارزانتری ارائه دهد.بنابراین سواد جامعه پزشکی نیز افزایش میابد.ضمن اینکه ما این توان رو داریم که از مزیت نیروی انسانی برای تربیت پزشک و فرستادن تعداد مازاد به کشورهای دیگر و ارز آوری استفاده کنیم.
مهربان توسی
Italy
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
ما که تو بیشتر رشته ها اشباع شدیم حالا تو پزشکی دندان دارو و دامپزشکی هم اشباع بشیم مگه بد میشه؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
با افزایش موافقم ولی نه یک دفعه دوبرابر سالی 20درصد افزایش بدن تا امکانات هم متناسب رشد پیدا کنه. ضمنا حذف کلیه سهمیه ها از رشته های پزشکی ضامن سلامت کشوره.
انصاف زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
به نظر عموم مردم ايران امروز در جامعه ما:
پزشكي و دندانپزشكي يعني شغل پولساز و جيب مردم را خالي كردن ...
البته از حق نگذريم ؛ تعداد معدود و محدودي هم هستند كه براي رضاي خدا و معالجه بيمار طبابت مي كنند و تمام هم و غم آنان پول و ثروت اندوزي و سرمايه سالاري و حب دنيا و ... نيست
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
پس مافیا چکاره است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
کاملا با این طرح موافقم . اگه هم نگران هستن که نتونن دانشجو پرورش بدن ، مثل قدیم ، اجازه بدن دکترهای کشورهای دیگه به ایران برای کار بیان .
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
منم کاملا موافق هستم
یه سری پزشک ها که اقلیت هم نیستن بلکه اکثریت هستن مغازه و کسب و کار به جای طبابت باز کردن
اگر ما به ازای جمعیت ایران پزشک بیشتر داشتیم اولا اینقدر ملت خودشون رو نمیکشتن این رشته قبول بشن!
دوما هزینه ها خیلی پائین میومد
اینقدر پزشک از دماغ فیل افتاده هم نداشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
ویزیت یه پزشک عمومی تو عراق معادل ۱۰ دلاره چرا پزشک بقیه کشور ها باید بیان اینجا با ۲۷ هزار تومن ویزیت کار کنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
بله عجولانه چون بعد از 10 سال ديگه نميتونيد با ويزيت هاي آنجناي جيب را پركنبد و پول رو ببرييد كانادا و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
حدود هفتاد درصد جمعیت پزشک ایران عمومی اند و نهایت حقوقشون 7،8 میلیونه ، شما فقط نوک کوه یخ رو دیدی
ناشناس
Germany
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
ما تو شهستانیم یک پزشک عمومی از اقوام وجود دارن که 14 میل میگیرن
پدر نگران دو کنکوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
با سلام نیازی به افزایش سهمیه نیست سهمیه جدا گانه برای افراد خاص در نظر گرفته شود تا حق کسی تضییع نگردد.سخته تلاش کنی ونتیجه نگیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
با سهمیه باز همین بساط رانت و انحصار بوجود میاد.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
سهمیه همین افراد خاص سالیان سال هست که دارن همه جا بهشون میدن!
مردم عادی ازش بی بهره هستن
باید بساط سهیمه ای ها جمع بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
در حقیقت منتقدان معتقدند افزایش ظرفیت رشته های پزشکی احتمال کاهش درآمد سرشار پزشکان را افزایش می دهد.
مگر متوسط درآمد مردم چقدر است که مبالغ سنگینی بابت خدمات پزشکی و دندانپزشکی می پردازند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مگر الان پزشک باسواد هم داریم؟!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
تو خوبی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
نه تو خوبی بشین جلو بوق بزن
آرش
-
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
چه با سواد چه بی سواد ، اینا برترین دانش آموزان کشور بودن ، حالا فکر کن بقیه مشاغل کشور چطورن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
خیلی کم به ندرت پیدا میشه اکثرا بی سواد و پول پرست فکر میکنند هم که خاص هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
اينجا استثنائا حق با آرشه. خداييش من اگه مغزم كار ميكرد كه الان دكتر بودم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
در پاسخ به آرش:
تا جاییکه من ورودی 78 یادمه، باهوش ترین ها می رفتن ریاضی و مهندس میشدن، اینقدر رویا پردازی کردین که تا این حد از توهم هوش هم رسیدین؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
پزشكي در حال حاضر نه به عنوان يك حرفه وكار خدماتي محسوب مي شود بلكه يك دكان كاسبي است و با افزايش تعداد خواه ناخواه اين دكان مشتري كمتري خواهد داشت وعمده دليل همين است. يك سوال از اقايان دارم ايا پزشكان مي توانند مثل كشورهاي اروپايي وپيشرفته در بيمارستانها خدمت كنند وحقوق دولتي بگيرند ودكه هاي خياباني را جمع كنند ويا با اين هم مخالفند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
آیا واقعاً جامعه پزشکی مخالف با این طرح نگران سلامتی مردم اند یا نگران کم شدن در آمدشان! جایی که جوانان این کشور در به علم و دانش هسته ای دست یافته اند چطور نتوانند به علم پزشکی دست یابند؟ با افزایش پزشک در جامعه دکان بعضی ها تخته خواهد شد و نخواهند توانست به بیمار خود توصیه کنند قبل از عمل 15000000 به حسابشان واریز کند بعد عمل بشود! آقایان و خانمها نگران این هستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
زیر ساخت داره . شماها بازارتون بهم میخوره والا دلتون نمیسوزه / شما ظرفیت رو افزایش بدید بحث زیر ساخت هم اجبارا راه میافته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
زیر ساخت داریم ولی چون پزشکان بعد از ظهر ها بفکر مطب هایشان هستند از زیر ساختها استفاده نمی شود. در بیمارستانها دولتی پزشکان ساعت 10 به درمانگاه میایند و ساعت 1.5 درمانگاه تعطیل از ساعت 4 بعد از ظهر بازار مطب ها و آزمایشگاهها و کلینک های شخصی پر رونق!؟ چرا؟؟ حالا بماند ارجاع ها به مطب های شخصی و زیر میزی ها!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
حمله به امپراطوری و انحصار پزشکان!
رزمنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مخالفان به کیفیت وآبروداری میاندیشندوموافقان پشت کنکوری دارند شک نکنید
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
رزمنده!
من پشت کنکوری نیستم و ندارم
برنامه نویس و مهندس کامپیوتر هستم
سیستمی که پرورش داده پزشک های ایرانی رو از اساس اشتباه بوده یه انحصار و جاه طلبی برای پزشکها ایجاد کرده که مطمئنا جلوی این طرح رو هر طور شده میگیره
چون نون مفتی که در میارن آجر میشه
یک پرستار.
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
جامعه پزشکی تبدیل به یک جامعه طمع کار شد که سیر شدنی نیستند این قشر رو دیگه نباید دلسوز دونست واقعا اینهارو
انگار باقی درجامعه کسی درس نخوند وفقط این قشر انحصار گر که اتفاقا بیشترشون با رانت وسهمیه وپول به اینجا رسیدن درس خوندن و الانم از رنج و سختی مردم درآمد کسب میکنند
همین پزشکان بزرگترین مانع پیشرفت سایر زیر گروه ها در علوم پزشکی کشور هستند لازم هست دیگه به این انحصار و پزشک سالاری بی منطق برای همیشه پایان داده شودبعنوان مثال همین پزشکان هستندکه سالهاست مانع آورد ارشدهای خوبی مانند ارشد بیهوشی می شوند که بازار اقتصادیشان تخریب نگردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
پزشکان کارشان را تبدیل کرده اند به محلی برای در آمد زایی برای ساخت برجها و ویلاهای آنچنانی!! اینان درد مردم ندارند بلکه به فکر عیش و نوش و در آمد خودشان هستند! البته مخلص و قدردان خدمات معدود پزشکان متعهد و دلسوز واقعی هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
اینهمه هجمه علیه پزشکان واقعا جای بحث داره مگه وکلا یا مهندسان یا تجار کارشون را درست وبی چشمداشت مادی انجام میدند که یکروز پیگیر افزایش مالیات پزشکانند یکروز کارت خوان یکروز افزایش تعدادشان واقعا برای نایودی یه مملکت حمله به نخبه هاش به اینصورت کافیه
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
با سلام .اگر يك آمار سرانگشتي از استانهاي ديگر مثل زنجان بگيريد مي بينيد دكتر مخصوصا متخصص كم است و اكثرا بي سواد واقعا بايد فكري كر اين از انحصار دز آيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
پزشک متخصص به یک طرف. در بیمارستان ها پرستار بسیار کم است. کسانی هم که هستند بیشتر قشر پزشکان دلسوزی هستند که حاضرند با حقوق پرستاری جای پرستاران کار کنند و حتی بعضی از آن ها حقوق هم نمی گیرند. وضعیت پرستاران را یک طرف دیگر بگذارید متاسفانه در کشور ما مثلا متخصص چشم و ارتوپد و گوش و حلق و بینی فقط اعتبار دارد ولی اپتومتریست شنوایی سنج فیزیوتراپ از این دست افراد کمک یار پزشکان بسیار کم هستند. این هم به کنار. وضعیت مهندسان چه طور است؟ منظورم کسانی است که مهندسی پزشکی خوانده اند. تا قبل از سال 90 که دلار 1000 تومان بود اگر دستگاهی خراب می شد پزشکان آن را به خارج می فرستادند تا تعمیر شود بعد از آن دادند دست یکسری قوم خویش هایی که هیچ سر رشته ای از مهندسی نداشتندو قطعه را از خارج می آوردند جا می زدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
به همین دلیل است که برای ویزیت یک متخصص مغز و اعصاب در کوچه قلعه زنجان هر بار علاوه بر هزینه های سنگین آزمایش هایی که شامل بیمه نمی شود باید حدود 5 ساعت در نوبت بنشینید چون می فرمایند وقت های داده شده حدودی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مخالفت جامعه پزشکی با این طرح دلیلی جز منفعت طلبی ندارد. آیا به گفته وزیر دلیل کمبود پزشک صرفاً به دلیل توزیع نامناسب آن است! چرا تا حالا اقدامی در این زمینه صورت نگرفته! چرا حالا که راهکاری ارائه شده این مشکل بیادشان افتاده است! آیا آقای وزیر اطلاع دارند در شهرهای کوچک بعد از ظهرها در تنها بیمارستان و یا درمانگاههای این شهر ها فقط یک پزشک عمومی آنهم در حال استراحت در اتاق خود وجود دارد و مردم در صورت نیاز باید به مراکز استانها و سایر شهرها مراجعه کنند! دلیل دیگر و مشکل اصلی در این زمینه انباشته شدن و متراکم بودن مراکز بیمارستانی و درمانی در مراکز استانها میباشد در صورتی که میتوان با انتقال بعضی از این مراکز به شهرهای همجوار مرکز استان هم به توزیع مناسب مراکز بیمارستانی و هم به توزیع و وجود پزشکان در این شهرها اقدام نمود و از بار ترافیک و ازدحام مردم در مراکز بیمارستانی استان جلوگیری بعمل آورد.
ایران من
France
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
به نظر می رسد با اجرای این طرح، جامعه پزشکی نیز با سرنوشتی همانند سرنوشت رشته های علوم انسانی و ریاضی و فنی مواجه خواهد شد. بالا بردن ظرفیت این رشته در دوره احمدی نژاد باعث افزایش کمی تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته و کاهش محسوس سطح سواد دانشگاهی در این رشته ها شد که نتیجه آن را در پایان نامه های فاقد ارزش علمی که این روزها حتی در دانشگاه های درجه اول کشور دفاع می شوند، می توان مشاهده کرد. مشکل اینجاست که اگرچه پایین آمدن سطح علمی در رشته های غیر پزشکی نمود محسوسی در کوتاه مدت ندارد، اما این کاهش سطح علمی بلافاصله با افزایش اشتباهات در عرصه سلامت مردم و هرچه بیشتر پول محور شدن جامعه پزشکی، خود را نشان خواهد داد و امری بسیار خطرناک خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
سواد و ظرفیت هیچ ربطی به هم نداره. وقتی یه دکتر یا یه مهندس یا یه وکیل تصمیمی میگیره که نتایجش بعدا مشکل آفرین میشه ولی کسی یا نهادی شخص تصمیم گیرنده را توبیخ نمی کند نتیجه اش همین میشه. در خارج از ایران پزشکان هر 3 سال یکبار حتی با سابقه کار طولانی باید امتحان تخصص بدهند . پزشکانی که برخی دانش آموخته هاروارد یعنی بهترین دانشگاه پزشکی جهان هستند. در صورت اشتباه ابتدا تذکر داده می شود سپس درصورت تکرار مدرکشان ابطال می شود. در ایران چه طور؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
کسی نمیگه ظرفیت اضافی ایجاد کنن. بیان لااقل انقدر پزشک متخصص تربیت کنن که نسبت به جمعیتمون از ترکمنستان و سوریه کمتر دکتر نداشته باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
عدم جدیت در اموزش و بکارگیری قوانین چه ربطی به افزایش دارد؟ مشکل اینه که مجریان قوانین ما تخصص لازم را ندارند و برای جلوگیری از ایجاد تنش به اغماض و سهل انگاری روی آورده اند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
باید ظرفیت پذیرش رشته پزشکی نیز مانند سایر رشته ها افزایش یابد تا از انحصار خارج گردد پزشکان خون مردم را می مکند و پول چاپ می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مخالفان فقط نگران شکستن انحصارشان هستند، انحاصاری که برای آنان درآمدهای نجومی مانند 30، 40 و حتی 100 میلیون در ماه را به ارمغان آورده و گرنه بهانه پایین آمدن کیفیت پزشکی بسیار نخ نماست آنقدر که امروز بسیاری از بیماران ما زیردست همین پزشکان به اصطلاح با کیفیت با اشتباهات فاحش پزشکی می میرند، اما در مهندسی پروژه های بزرگی مانند سد سازی، کشتی سازی، کارخانه های فولاد و نیروگاه را همین جامعه مهندسی بی ادعا ساختند.... اگز افزایش ظرفیت مهندسی و علوم انسانی با کمک دانشگاه آزاد نبود امروز کشور رد همه حوزه ها فلج بود، اتفاقی که الان در پزشکی مشاهده می کنیم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
عزیز من ، تا سال 96 سرانه پزشک در ایران 3.5 بوده ، حدود 65 درصد پزشکان ایران هم پزشک عمومی و نه متخصص بودن ! درامد 10 میلیونی پیشکش ، 2 میلیون هم درامد نداشتن، شما فقط چند پولدار نوک کوه یخ رو دیدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مگر پزشکی ما کیفیت هم دارد که نگرانش هستید. هیچ کشوری در دنیا مدرک پزشکی ما را قبول ندارد. مثلا پزشک فارغ التحصیل در ایران باید برای کار در کانادا 3 نوع امتحان باید بدهد و دوره های خاصی را بگذراند. باز وضعیت رشته های مهندسی بهتر است حداقل دانشگاهها و شرکت های خارجی بدون امتحان می پذیرند. آقایان به تجارت و ثروت اندوزی خود در بازار سیاه کشور ادامه دهند چراکه مافیای پزشکی قابل تسخیر نیست.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
11:49
اونی که درآمدش 2 میلیون هست پزشک نیست!
باید ببوسه بزاره این کار رو کنار
خواهشا سفسته نکن
پزشک ها از دماغ فیل افتادن باید بساطشون جمع بشه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
طرح نماینده ها لازم ولی به شدت ناقص است.
باید با تکمیل آن و تخصیص بودجه و تدوین برنامه برای ایجاد ظرفیت آموزشی متناسب با دانشجوی اضافی پذیرش شده، نقیصه اصلی طرح را رفع کنند.
البته آن قسمت انتقال دانشجویان خارج به داخل بسیار محل فساد است و تصویبش اصلا به صلاح مردم نیست.
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
همین الان کیفیت جامعه پزشکی خیلی بالاست که دوستان به افزایش ظرفیت دارند اعتراض میکنند. لطفا از دوستان پزشکی که به خارج از کشور میروند بپرسید مدرک آنها را در خارج از کشور و در کشورهایی چون استرالیا و کانادا چقدر قبول دارند؟؟؟؟
پزشکان عزیز سوگند خودشونو فراموش کردند و یک شبکه مافیایی گسترده از واردات دارو و تجهیزات اتاق عمل تا برج سازی در کشور راه انداختند. قسمت جالب ماجرا اینه که حتی از شفافیت مالی به شدت میترسند و با نصب دستگاه کارت خوان مخالفند. دوست پزشک! اون سبزی فروش لب خیابون هم داره مالیات میده! نترس پزشک جان! اگه کارت درست باشه حتی اگه ظرفیت را 100 برابر بکنند مردم به خاطر حسن شهرت و علم شما، به مطب شما مراجعه میکنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
جالبه ، تا دو سه سال قبل که مهاجرت پزشک ها به این شدت نبود ، سرانه پزشک دارای کد نظام پزشکی 3.5 بود به ازای هزار نفر ، الان که مهاجرت زیاد شده میخوان پزشک بیشتر پرورش بدن، یعنی اونایی که رفتن هم دیگه برنگردن ! اقایون نماینده ، این تصمیم شما یه دلالی جدید واسه کنکوره نه مشکلات کمبود پزشک . همینطوریش درامد و به طبع کیفیت کار پزشکی ایران از همه دنیا پایین تره( حقوق متوسط جراح مغز و اعصاب در امریکا 250 هزار دلار در ساله) ، خود سجنش گفت 60 درصد دانشجو ها هم سهمیه داشتند و دارن درس میخونن، میخواین دوبرابرش کنید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
سرانه تعداد پزشک ما به ازای هر 1000 نفر جمعیت طبق آمار بانگ جهانی 0.9 نفره، درحالی که به عنوان مثال این عدد در ترکمنستان 4.5 نفره! از کدوم سرانه حرف میزنید؟ الان خیلی از بیمارستانهای شهرستانها، دستگاه دارن ولی متخصص رادیولوژی و چشم پزشکی ندارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
ناشناس عزیز ، یک بار متن رو دوباره بخون. سرانه پزشک تا چند سال قبل حدود 3.5 بوده و الان بدلیل مهاجرت اینهمه پایین اومده ، شما الان پزشک جدید پرورش بدی میشه مجموعش به علاوه اون قبلی ها که مهاجرت کردن. اینکار فقط دلالی برای کنکوره ، در حالی که میشه اونایی که رفتن رو برگردوند و در عوض میزان ورودی تخصص رو بالا برد که اونم با تعداد کم بیمارستان چند سال طول میکشه. نماینده ها فقط دارن طرح افزایش دانشجو و پزشک عمومی تصویب میکنن
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
دلیل مهاجرت پزشکان در سالهای اخیر، فقط و فقط افزایش بیرویه درآمد، آنهم از زمان روی کار آمدن دکتر قاضی زاده هاشمی بوده. دلایل مهاجرت پزشکان با دلایل مهاجرت سایر رشته ها مانند مهندسی کاملا متفاوت است. فارغ التحصیلان رشته مهندسی، بر اساس استعدادشان و نیاز کشور مقصد به تخصصشان مهاجرت کرده و سریعا جذب مراکز تحقیقاتی آن کشور میشوند. در صورتی که مهاجرت در پزشکان به دلیل نیاز به تخصصشان نبوده بلکه به واسطه سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و غیره در کشور مقصد می باشد. قریب به یقین پزشکان ایرانی در خارج از کشور یا بیکارند یا در شغلهای غیر حوزه سلامت مشغول می باشند. اکثریت آنها شش ماه در ایران مشغول پول در آوردن و شش ماه در خارج مشغول خرج کردن هستند. بسیاری از آنها در ایران مشغول به کار و خانواده مقیم خارج می باشند. بعضی از پزشکانی که اینجانب میشناسم به اروپا و کانادا مهاجرت کردند و پس از مدتی به دلیل عدم امکان اشتغال به ایران بازگشتند. ضمنا حقوق متوسط یک متخصص جراح درجه یک در آمریکا 250 هزار دلار در سال است ولی حقوق متوسط یک استاد دانشگاه نیز 180 هزار دلار و یک معلم نیز حدود 80 هزار می باشد. حقوق متوسط کارگر نیز 40 هزار دلار می باشد که بدین معنی است که متخصص جراح کمتر از 7 برابر یک کارگر حقوق میگیرد که بر اساس حقوق کارگر در ایران می شود حداکثر 15 میلیون تومان در ماه برای متخصص جراح!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
انها که یم روند در عرض مدت کوتاهی ثروت قارون را جمع کرده اند می روند خرجش کنند و گر نه پزشک بیسواد و بی وجدان نمی تواند در هیچ کشور دیگری بدون نظارت هر غلطی خواست بکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
این طرح جیب برخی پزشکان را به خطر می اندازد
البته باید ظرفیت دوره تخصص دو رابر شود
اگر خیلی نگران کیفیت پزشکان هستید باید کلیه سهمیه ها باید حذف شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مشکل اصلی پزشکان متخصص هستند وگرنه پزشک عمومی زیاد داریم
آرش
-
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
درسته ، اگه قرار کاری کنن باید ظرفیت تخصص رو بالا ببرن ، پزشک عمومی امروز درآمدش از یه تعویض روغنی هم کمتره
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مافیای انحصاری پزشکی و کنکور به هم رسیدند / خون مردم در شیشه و مسئولین در خواب زمستانی
برخی طرح شکست انحصار پذیرش دانشجویان علوم پزشکی را به مافیای کنکور نسبت می‌دهند؛ درحالی که حقیقت معکوس این ادعاست و درآمد مافیای کنکور از طریق انحصار در پذیرش دانشجو است تا تعداد زیادی پشت سد کنکور مانده و از آن‌ها درآمدزایی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
ما از نماینگان مجلس خواهش می کنیم حداقل تو عمرتون این یه برنامه را مصوب و اجرایی کنید حتی تعداد پذیرش را به 3 الی 4 برابر برسانید که دعای خیر مردم پشت سرتان خواهد بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
علاوه بر تربیت پزشک، نگه داشتن آن هم مهم است نه اینکه بعد از فارغ التحصیلی مهاجرت کنه یا بره مشکل کار ساخت و ساز و امثالهم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
کسی مدارک پزشکی ایران رو قبول نداره. مثل مهندسی نیست که فرصت تحصیلی و شغلی بگیرن برن. مگه به شرط گذراندن دوره و امتحان خاص اون کشور.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
ناشناس جان ، به خاطر همین مهاجرته که تو پنج سال اخیر سرانه پزشک ما نصف شده.مدارک رو هم قبول نداشته باشن میرن درس های مورد نظرشون رو اونجا پاس میکنن و میمونن. اگه ورودی رو زیاد کنی فقط دانشجو و دکتر عمومی رو زیاد کردی چون تعداد بیمارستان های ایران برای تخصص خیلی کمه که اونا هم دوباره مهاجرت میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
سرانه تعداد پزشک ما از سوریه جنگ زده کمتره. ضمنا توی کشورهای دیگه اکثریت پزشکها، متخصص هستن، اینجا برعکسه. بعد میگن کمبود پزشک نداریم! نه داریم شما میخواید کارانه های 50 و 100 میلیونی تون کم نشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مگه تربیت پزشک خم رنگرزی است که دستوری دو برابر بشه. همین الان هم دانشگاه ها بیشتر از ظرفیت دانشجو می گیرند. اول بیمارستان آموزشی را گسترش بدهید هیئت علمی را فراهم کنید و بعد دانشجو را بیشتر کنید. اینطوری بی سوادی پزشکان بیشتر هم می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
بهترین راه اوردن پزشک از خارج است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
پزشکان همین الان هم بیسوادند
NASER
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
افرین طرح خوبی است و اگر دقت شود مافیای پزشکی تنها مخالف ان است تا دکان انحصاری حفظ شود
نارمکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
همه رشته های دانشگاهی اضافه ظرفیت میگیرن اینم روش......... البته به نظرم کشور نیاز داره به این افزایش ظرفیت و مطمعنا برخلاف همه رشته های دیگه پزشکا بیکار نمیونن و فقط درآمد ماهی 300 میلیون تومانیشون میشه مثلا ماهی 100 میلیون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مشکل اصلی همین چیزیه که توی پاراگراف آخر اومده. در کشور ما وزارت بهداشت، نظام پزشکی، بیمه ها، بیمارستان و ... همه توسط پزشکهای متخصص اداره میشن، درحالی که توی کشورهای دیگه هیچکدوم از اینها حتی سازمان نظام پزشکی شون توسط پزشک اداره نمیشه بلکه کسایی هستن که مدارک مدیریت و اقتصاد و حقوق و جامعه شناسی و ... دارن تا بیمار رو توی اولویت قرار بدن. اینجا مدیریت، تعیین ظرفیت دانشگاه، تخصیص بودجه، نظارت و ... همه دست پزشکهاست و معلومه که این وضعیت ایجاد میشه. ظرفیت دانشگاه نباید توسط ذی نفع تعیین بشه. البته درست هم نیست مثل رشته های فنی و انسانی نابودشون کنیم، ولی نباید دیگه طوری باشه که مردم به خاطر یک ویزیت چند ساعت راه بیان تا به شهرهای بزرگ برسن. سرانه تعداد پزشک کشورهای مختلف کاملا مشخصه، کشور ما از فقیرترین کشورها هم کمتر پزشک داره و توی بعضی تخصصها وضعیت بحرانیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
من موافقم. امیدوارم با وجود هجمه های سنگین پزشکان در مجلس تصویب و ظرفیت پذیرش پزشک عمومی و متخصص زیاد بشه
اتفاقا هرجا عرضه زیاد بشه و بحث رقابت پیش بیاد کیفیت خدمات رسانی هم قطعا افزایش پیدا میکنه ولی هرجا رانت باشه و عرضه و تقاضا متناسب نباشه قطعا محل فساد خواهد بود
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
جامعه پزشکان و تمام کسانی که در این موضوع فقط بفکر جیب خود هستند مخالفت می کنند
حتما فردا جامعه مهندسان و... هم بیاد جلو افزایش را بگیره
واقعا چقدر به مردم ظلم می کنید
50000 ویزیت می دی دکتر 30ثانیه آزمایشات را فقط نگاه می کنه
بنظر شما یک روز دکترها نمی میرند و اصلا اینها اعتقاد به خدا دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مهندسان بی حامی بینوا. الان سالهاست تعداد مهندسین از تعداد مورچه های افریقا هم بیشتر شده. وقتی هر ده کوره ای فارغ تحصیل مهندسی داره . اونوقت برخی شهرای بزرگ هم دانشکده چزشکی ندارند. اجحاف در حق مهندسان سالهاست که رخ داده است.
انصاف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
حفظ پرستیژ در مقابل سلامتی ملت هیچ است . آنهایی که اعتراض میکنند بیشتر بخاطر حفط پرستژ رشته است نه به حال مردم توجهی دارند نه بیمار و حتی خود پزشک . آنهایی که اعتراض میکنند یه سر به اردبیل بزنند و ببینند مردم در مطب های پزشکان و بیمارستانها چه ها میکشند .
رزمنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
همیشه کیفیت مهمتردزکمیته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
آقای رزمنده ، یه راه بالا بردن کیفیت پزشکی حذف سهمیه هاست
اصغر افتخار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
اگر منظور این است یک عده آقازادههای بیسواد از طریق افزایش سهمیه و انتقال از دانشگاههای بی اعتبار خارج را وارد دانشگاه های کشور کنیم طریقه مناسبی است.
وگرنه دکتر زیاد است و اکثرا بیکار.روش توزیع غلط است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
به نظر من درورود به این رشته باید نهایت دقت وسختگیری بدون سهمیهباشد حتی سهمیه مناطق محروم هم نباید داشته باشیم اگر به پزشک خوب پول داده شود واز قبلش کار فرهنگی در روستاها انجام شود پزشک مدت بیشتری در همان مناطق محروم خواهد ماند پزشکی رشته ای سخت وطاقت فرسا است ومن معلم که سی سال کار کردهام در هر کلاس چند دانش اموز که حتی از تعداد انگشتان دست هم کمتر است را برای این رشتهمناسب نمی دانم وتعداد کمی هم برای رشته مهندسی وبقیه باید به شغلهای ازاد بعد از دوران راهنمایی وتعدادی هم برای رشتهای هنر وعلوم انسانیروی اورند هدف کشورمان است نه اینکه چه کسی پول در می اورد وچه کسی پول در نمی اورد هیچگاه به خاطر یک دستمال قیصریه را به اتش نکشید مردم عزیز هم باید کمی مواظب خودشان درورزش نحوه رانندگی ونحوه خوردن وبهداشت داشته باشند تا اینقدر نیاز به رفتن به پزشک نباشد یعنی پیشگیری بهتر از درمان است که بیشتر ان به خود فرد برمی گردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
تصور کنید پزشک متخصصی که روزی 120 نفر رو معاینه میکنه !!! و 6 میلیون نقد روزانه میره جیبش که میشه ماهی 180 میلیون تومن !!!! با تصویب این طرح باید هر روز بره دانشگاه و در قبال ماهی 6 میلیون حقوق استادی به دانشجو ها درس بگه !!!

مگر بلا نسبت پزشکان طمع کار دیوانه اند !!!!
نصف حکومت و دولت مجلس هم دست همین پزشکان هست و عمرا تصویب کنند

با توجه به این که تمامی این پزشکان قسم سقزاط رو برای رسیدن به درد مردم ادا کردند آیا از لحاظ قانونی شکستن این قسم خیانت نیست ؟

اگر هست چرا محاکمه نمیکنند و اگر نیست پس اون قسم سقراط رو کلا حذف کنند تا مردم بفهمند با یه عده قصاب کارچاق کن مفت خور تو کشور طرفند !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
جالبه که هر دو طرف هم در دل نیت خیر ندارن !
پزشکها باز هم با گردن کلفتی و پرروئی میخوان حرف خودشونو با رنگ و لعاب به ظاهر دلسوزانه به کرسی بنشونن که مبادا 2 تا پزشک زیاد بشه درآمدشون نیم میلیونیم درصد در ماه کم بشه !
نمایندگان هم احتمالا میخوان یکسری از نزدیکاشونو میخوان بچیپونن توی رشته پزشکی میخوان سر قیفو کشاد کنن تا اینابرن داخل و یا با توجه به نفرت مردم از پزشکان , میخوان یک شو برای انتخابات آینده اجرا کنن!
هر چند که به درک , بذار برای زجر کشیدن پزشکان کاسب هم شده این طرح تصویب بشه !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
جالبه که هر دو طرف هم در دل نیت خیر ندارن !
پزشکها باز هم با گردن کلفتی و پرروئی میخوان حرف خودشونو با رنگ و لعاب به ظاهر دلسوزانه به کرسی بنشونن که مبادا 2 تا پزشک زیاد بشه درآمدشون نیم میلیونیم درصد در ماه کم بشه !
نمایندگان هم احتمالا میخوان یکسری از نزدیکاشونو میخوان بچیپونن توی رشته پزشکی میخوان سر قیفو کشاد کنن تا اینابرن داخل و یا با توجه به نفرت مردم از پزشکان , میخوان یک شو برای انتخابات آینده اجرا کنن!
هر چند که به درک , بذار برای زجر کشیدن پزشکان کاسب هم شده این طرح تصویب بشه !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
من بعنوان یک شهروند کاملا با این طرح موافقم بویژه در پزشک متخصص و جراح کمبود شدید داریم حتی اگه دانشگاه ها و اساتیدشان ناز کردند دولت میتواند دانش اموزان تیزهوش و قوی را با آزمون برای بورسیه به کشورهایی که از نظر پزشکی قوی هستند برای تحصیل بفرستند
تا انحصار پزشکان بساز بفروش و پزشکان دلال زمین و مسکن‌و اپارتمان و پزشکان دلال خودروهای تصادفی شکسته شکد تا کم کم با افزایش تعداد پزشکان با ایجاد رقابت زیر میزی و ناز کردن پزشکان تمام شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
سلام پزشکان هم بچشند انچه مهندسان چشیدند. پر شده مملکت از مهندس بیکار بی کیفیت کک کسی هم نمی گزد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
موافقان و مخالفان فقط به دنبال حفظ منافع فردی و گروهی خود هستند نه منفعت ملی و کشور! لذا این طرح های خلق الساعه فقط در همین جهت است !
مثلا اصحاب وزارت بهداشت که تا دیروز سیستم تربیت پزشک ایران را بهترین در دنیا می دانستند و میلیاردها تومان خرج طرح مزخرف تحول آموزش پزشکی کردند شروع کردند به اظهار نگرانی از بیسوادی که خودشان عامل و باعث و بانی آن هستند!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
کاش لاقل این پزشک‌ها سیری داشتن. طرف ماشین آخرین مدل زیرپاشه، هشتاد میلیون ماهی درآمد داره باز میگه کمه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
کجایی؟ هشتاد میلیون رقمی نیست. فقط زیر میزی بعضیها در ماه 500 میلیون هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
65 درصد پزشکای ایران پزشک عمومی اند ، با حداکثر درامد زیر ده میلیون. تو 5 درصد بالاشون رو فقط دیدی
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
این طرح یکی از بهترین طرحهای مجلس بعداز انقلاب است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
چرا پول به آرایشگر می دید اونچنانی و براتون مهم نیست مالیات میده یا نه؟ چرا طلافروش کل سال 5 تومن مالیات براتون مهم نیست؟ من نمیگم پزشکا ندن. همه باید مالیات بدن. ولی این همه فرار مالیاتی تو همه اصناف هست. چرا فقط پزشکا رو روشون حساس شدید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
سفسطه ، همون آرایشگر و طلافروش و اصناف هم دستگاه پوز دارن. شما هم راه دیگه ای برای دور زدن مالیات پیدا کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
اون موقع درآمدهای نجومی پزشکان کم میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
انحصار در هر جا شکسته شود مثبت خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
ارزش مهندس رو که اوردید پایین تو رو خدا بیخیال پزشکی بشید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
بجاي اين طرحهاي احمقانه بگيرين سهميه رشته هايي مثل پزشكي و دندونپزشكي و داروسازي و مانند اينها كه با جون مردم بازي ميكنه رو حذف كنين..............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
اون کسی که سهمیه داره هم مثل سهمیه دار کنار هم میشینه ودرس می خونه بنابراین تفاوتی در اموزش ندارن ؛ ورودی دانشگاها هم در همه جای دنیا راحته خروجی مهمه که هر که توانایی داره مدرک می گیره تازه رشته های پزشکی هم مثل مهندسی نیستن رشته های راحتی هستن ودروس خوندنی فقط باید بیشتر تکرار کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
هر رشته سختی خودش رو داره اتفاقا مسائل مهندسی عمومی معمولا همیشه چندحالت ثابت دارند درحالی که تشخیص بیماری و درمان مناسب هزاران حالت داره
مشکل اینه شما میای مهندسای سرن و ناسا رو با بهیار بیمارستان مقایسه میکنی
۹۰ درصد بچه‌های مهندسی کارمندی میکنن و از تخصص خاصی برخوردار نیستند درحالی که ۹۰ درصد پزشکان حداقل از تخصصی که تحصیل کردند استفاده میکنن
سربندی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
در قدم اول لازم است مجلس به تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت بپردازد. توسعه ناعادلانه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی اولین نشان ظلم این وزارتخانه به برخی از شهرهاست، در حالی که شهرهای با کمتر از 50 هزار نفر صاحب دانشکده علوم پزشکی شدند شهری مثل بروجرد با 400 هزار نفر جمعیت با شبکه بهداشت و درمان اداره می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
متاسفانه بخش علوم پزشکی برای حفظ درامدها و ثروت اجازه به افزایش این رشته ها نمیده در حالی که هم ظرفیت و امکانات دانشگاهای علوم پزشکی از بقیه دانشگاها بسیار بالاتر است و هم در این حوزه اصلا بیکار نداریم ؛ اگر وضعیت ایجاد شده در یک کشور قانونمند بود قطعا دایره ضد کارتل و انحصارات مبارزه شدیدی می کرد؛ متاسفانه اینها اینقد قدرتمند هستند و حمایت دارن که حتی برای رشته ای مثل پرستاری که تا چند سال قبل افرادی با مدرک پنجم ابتدایی و یک دوره چند ماهه این کارو انجام می دادن و به بهتر از الان هم اجازه افزایش نمیدن و جوانهای مملکت راآوره فیلیپین هند اوکراین روسیه کردن
دکتر سعید سبزواری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
این موضوع سابقه دارد. در اوایل انقلاب ظرفیت ها افزایش یافت. نتیجه این شد که پزشکان خارجی به کشورشان بازگشتند. با ادغام وزارت بهداری و دانشگاه های پزشکی آموزش هم کیفیت بهتری پیدا کرد. و پژوهش هم ارتقا پیدا کرد. بیمارستان های وزارت بهداری هم ارتقای کیفیت پیدا کردند. امروزه با تکیه بر وسایل کمک آموزشی الکترونیک براحتی میتوان ظرفیت را تا دو یا سه برابر افزایش داد. در بحثی که با تنی چند از مسئولان ارشد بهداشت و درمان داشتم آنها هم معتقد بودند این طرح شدنی و لازم است و قطعا به شکسته شدن انحصار در این رشته و گسترش خدمات به بیماران مناطق محروم کمک خواهد کرد. از نویسندگان طرح سپاسگزاری میشود.
رضا.
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
با سلام همه سرکارید اگر ردیابی بکنید یه عده از ارایه دهندگان یا افراد پشت پرده بچهای مامانی وهمشمندشان را بارتبه بالای 20000 در کنکورشان شان را فرستادن روسیه واوکراین و.....دو سه سالی حال فرمودن حالا میخان با این طرح راحت تر برگردن وپیش کسی بشینن که با سختی در سخوانده رتبه زیر 1000 اورده
رزمنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مافیای کنکور درپی افزایش ظرفیت پزشکی..
بدیهی است که سلامت جامعه بایستی ازاولویتها باشدامامتاسفانه عده ای باسواستفاده ازموقعیتهایشان حتی سععی در متقاعد نمودن بقیه درقبول این موضوع نمایند تا شایدنوردیده شان به آرزوی دیرینه اش برسدلکن عقل سلیم حکم میکند تا منافع و مصالح ملی را بر مصالح شخصی ترجیح دهیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
کاملا برعکس ، منافع مافیای کنکور در کم بودن ظرفیت و رقابت شدیده... دقیقا مثل مافیای پزشکی
غلامرضا
Australia
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
یکی از راههایی که انحصار ودرامدهای انچنانی را در جامعه پزشکی محدود وشاید هم منطقی میکند در مقایسه با سایر مشاغل تصویب چنین طرحهایی اسن در ضمن زیر ساختها صرفن بهانه جامعه پزشکی است برای ادامه همین روند وفشار بر عامه مردم در هیچ کشوری اختلاف درامدپزشک باسایر مشاغل اینطوری که درایران است وجودندارد که علت انهم انحصار وکمبود عرضه در مقابل افزایش تقاضاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
الان 60% از قبولی این رشته ها سهمیه هستند، همین علت خودش کیفیت و عملکرد پزشکها در چند سال آینده و در ادامه اون سطح بهداشت کشورو پایین میاره. اگر ظرفیتی اضافه شد بهتره برای افراد لایق باشه (اونهایی هم که خارج هستن اغلبشون نتونستن اینجا قبول بشن و سواد کافی ندارن)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
اگر مجلس این طرح رو تصویب نکنه باید به توپ بسته بشه ، یعنی تو‌کشور زیر ساخت وجود داره که همه رانندگان اسنپ فوق لیسانس فنی و پایه دارند؟؟؟؟؟؟؟ مگه یه پزشک چند سال درس میخونه هفت سال یه فوق لیسانس هم با یه کنکور وحشتناک اضافی هفت سال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
با سلام
اگر وزارت بهداشت توانایی افزایش ظرفیت پزشکی را بخاط محدودیت تخت و ... ندارد. بهترین راه آوردن پزشک از کشورهایی نظیر هند است. بنده در هند بودم وضعیت پزشکی هند حداقل تجاری نیست. خیلی از پزشکان کشور تاجر هستند نه حکیم. البته تعداد انگشت شماری هم هستند که واقعا انسان شریف و پزشک متشخص و دلسوز می باشند.
بهر حال در کشور پزشک شدن نه برای خدمت به خلق بلکه برای ثروت اندوزی و پوز دادن و سو استفاده از نیاز مردم به سلامتی خلاصه شده است.
محمدتقی میرزاوند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
میدونید چرا این جامعه مفت خوران پزشک متخصص و دندانپزشک های غارتگر مخالفت کردن چون دیگه بازار زیرمیزی و مفت خوریشون کسات میشه برای همینه وگرنه منه فوق لیسانس مهندسی شیمی نفت با دروس بسیار سخت که در طول ترم و حتی شب امتحان بسیار درس میخوندم و استادانش حتی یک نمره هم بهم کمک نمی کردن که دروس پزشکی در برابرش پشیزی نیستند چرا باید 10 سال بیکار باشم و درآمد نداشته باشم اما یک بیمار به خاطر قحطی پزشک بره پیش یه پزشک و اون پزشک در روز 30 تا 40 میلیون درآمد کنه اما یه مهندس که رشته ریاضی ازش سخت تره نصفش هم نمیشه اتفاقا جامعه نیاز به پزشک های باسواد و بسیار زیاد داره و باید ظرفیت پذیرش پزشکی حتی 4 برابر هم بشه برای مناطق مختلف لطفا این پیام رو نمایش بدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
فوق لیسانس!!!!
کسات نه کساد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
چطور سازمان نظام پزشکی که اینهمه به سلامت مردم اهمیت میده به اینکه 60 درصد ورودی های پزشکی سهمیه ای هستند اعتراضی نداره ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
طرح بسیار خوبی است
چرا بایستی در جامعه قشر پزشک برتری خاص داشته باشد
کشور در طرح بهداشت و پیشگیری و درمان هنوز به خیل عظیم این کادر درمان نیاز دارد
چه فرقی بین معلم و پرستار و پزشک باشد
اگر واقعا هدف خدمت و سلامت جامعه باشد هیچکس اعتراض نخواهد کرد
ولی اما و صد اما چون این درس را خوانده ایم در جامعه برتریم
شاید شاید باشد اندکی که صادقانه در اهداف پزشکی باشند
خواننده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
من وقتی تو این گروه های تلگرامی پزشک ها با درآمد آنچنانی و با بی احترامی و طلبکاری با بیمار برخورد می کنند و ادعای خدمت دارند مرا یاد این سکانس سریال هیولا می اندازد که هیات مدیره خاف دارند پول فرهنگیان را چپاول می کنند ولی بالای سرشان یک تابلو هست "خدایا مرا در حال خدمت بمیران"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
همينجوري پزشك هاي بيكار تو جامعه پلاسه حالا با اين طرح چه شود بايد صادرات پزشك راه بندازيم كه افغانستان هم قبولشون نميكنه ريجكت ميشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
پزشکان سلامت مردم را برای منافع مافیایی خود به گروگان گرفتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
ما پزشك عمومي كم نداريم آنچه كه كم داريم پزشك متخصص هست.دوستاني هم كه مي گن پزشكها پول پارو مي كنند اونها پزشكان متخصص هستند چون تعدادشان كم است.
پس بايد تعداد پذيرش پزشك متخصص را دو برابر كرد والا در به همان پاشنه سابق خواهد چرخيد.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
بدجور ترسیدین داره دست زیاد میشه !
دیگه نرخ های نجومی خبری نیست .جماعت بی دغدغه کم زحمت /
دانشجوی بیهوشی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
عزیزانی که فکر میکنن افزایش ظرفیت کیفیت آموزش رو پایین میاره محض اطلاعتون بگم من که در دانشگاه سراسری درس میخونم قشنگ میبینم و درک میکنم که سطح کیفی آموزش چقدر پایین هست واستادها عملا درانتقال پیام ناتوان هستند درنهایت هم شب امتحان هست و کتاب وما و یک نمره قبولی وبعدترم بعدی همین بساط روداریم باز پس فکر نکنین الانم همچین سطح آموزش بالاست
ک م
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
ببخشید دوست عزیز استادها واژه درستی نیست بایستی گفت اساتید
دانشجوی بیهوشی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
عزیزانی که فکر میکنن افزایش ظرفیت کیفیت آموزش رو پایین میاره محض اطلاعتون بگم من که در دانشگاه سراسری درس میخونم قشنگ میبینم و درک میکنم که سطح کیفی آموزش چقدر پایین هست واستادها عملا درانتقال پیام ناتوان هستند درنهایت هم شب امتحان هست و کتاب وما و یک نمره قبولی وبعدترم بعدی همین بساط روداریم باز پس فکر نکنین الانم همچین سطح آموزش بالاست
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
این مخالفان میخوان کاسبی شون برقرار باشه درآمد ماهانه میلیاردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
طرح بسیار خوبی است به قول رییس جمهور پزشکان فکر می کنند تافته جدا بافته اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
طرح خوبی نیست واقعا
همین الان هم سطح آموزی در اکثر بخش‌ها بالا نیست و عملا کار دانشجوها گرفتن شرح‌حال و پرکردن پرونده است
بهتر بود اینکار رو آهسته انجام میدادن نه یکباره ظرفیت رو دو برابر بکنن
عبدالحمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
افزایش دو برابری دانشجویان علوم پزشکی بدون افزایش زیر ساخت ها و افزایش تخت های بیمارستان های آموزشی باعث بی سوادی فارغ التحصیل های آینده وضرر وزیان بیماران و افزایش قصور های پزشکی خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
مطلقا این طرح به نفع هیچ کس نه بیمار و نه پزشک و مردم نیست، همون بلایی که سر علوم انسانی و مهندسی اوردند سر پزشکی هم خواهد اومد،یعنی بجای اینکه کارخونه بزنند دانشگاه زدند و به کل ملت مدرک دادند و حالا... .راهکار فقط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
ماعملا درشهرستانها پزشک نداریم حتی پ=زشکان عمومی هم درآمدشان بطرق مختلف بیش از 50میلیون تومان می باشد واین انحصار باعث شده مردم از خدمات درمانی محروم باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
اگر رای بیاورد بعید است حتی یک نفر به سراغ رشته های انسانی و ریاضی برود و همه به امید رتبه۵۰۰۰که زیاد هم سخت نیست به رشته تجربی می روند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
واقعا فکر بسیار مسخره ای است .الان کمبود پزشک عمومی در کشور نیست هزاران پزشک عمومی بیکار وجود دارند.الان در مناطق محروم پزشک متخصص و جراح وجود ندارد.مثلا جراح زنان و زایمان یا جراح قلب و عروق...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
کمبود پزشک متخصص خصوصا جراح عمومی بشدت احساس می شود.ولی پزشک عمومی بسیار زیاد هست و افزایش ظرفیت باید در دوره تخصص باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
تا بحال پیش نیامده که دسترسی به پزشک عمومی نداشته باشیم حتی در روستاها ولی پزشک متخصص در مراکز استانها هم یافت نمی شود
محمد
Germany
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
ای وای و صد وای به این مملکت.....
یه عده پشت پرده دارن چپاول میکنن و برای منحرف کردن افکار عمومی به یه سمت دیگه مردم رو انداختن به جون همدیگه که کارای خودشون رو نشه.....متاسفانه مردم هم خیلی راحت اسیر این بازی میشن....یعنی اینقدر سخته فهمیدن این موضوع که مالیات پزشکان و افزایش ظرفیت و این مسائل همش نمایشیه برای پنهان کردن دزدی های سایرین؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
انحصار طلبی هست اما باید با دقت بر کیفیت نگریسته شود نه فقط در یک رشته که در همه ی رشته ها
آریان
Australia
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
این که پزشکان تهدید به مهاجرت میکنن رو جدی نگیرید. من در ملبورن دانشجو هستم. اینجا پزشکی رو میشناسم که از ایران اومده و نتونسته آزمون های لازم رو بگذرونه و در یک سوپرمارکت مشعول کار شده. پزشکان ایرانی به راحتی نمیتونن در کشور های دیگه طبابت کنن. این طرح البته در کنار آموزش های با کیفیت به دانشجو میتونه خیلی خوب باشه تا پزشکان واقعا با سواد رو وارد جامعه کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
بله افزایش ظرفیت دست دزدی بعضی پزشکای پول پرست رو می بنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
وقتی شصت درصددانشجویان سهمیه هستند نگرانی زا کاهش کیفیت، جوک است. وقتی قصور روشن پزشکی در پرونده کیارستمی به طلبکاری پزشک بیسواد بی وجدان ختم شد یعنی انحصار پزشکان و تسلط کاملشان بر جان انسانها
bato-adv
bato-adv
bato-adv