bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۷۵

شرکت مخابرات ایران به طور کامل وارد بازار بورس می‌‏شود

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۰ تير ۱۳۸۶
دکتر صمد مومن بالله، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر گام‌‏های اساسی وزارت ارتباطات در بحث خصوصی سازی و اجرای سیاست‌‏های اصل 44 قانون اساسی طی یک سال گذشته، اظهارداشت: در حال حاضر بخشی از سهام عدالت که قابل واگذاری است از سرمایه شرکت‌‏های مخابراتی است.
وی، با تاکید بر این که شرکت مخابرات ایران تا پایان شهریورماه به طور کامل به بورس می‌‏رود، تصریح کرد: تمام مشترکین مخابرات سهام‌‏دار این شرکت خواهند شد.
دکتر مومن بالله، با بیان این که 40 درصد از سهام مخابرات سهام عدالت است که به طبقه محروم و کم درآمد جامعه اختصاص می‌‏یابد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت ارتباطات براساس زمان بندی‌‏های انجام شده حرکت کرده است و در حیطه وظایف خود پیشرفت خوبی داشته است.
معاون حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص سهم 25 درصدی شرکت مخابرات ایران از سهام کارخانجات مخابراتی ایران ITMC، گفت: زمانی که کارخانجات مخابراتی ایران به سوددهی برسد سهام متعلق به شرکت مخابرات ایران از این شرکت قابل واگذاری خواهد بود.
دکتر مومن بالله، با بیان این که در وزارت ارتباطات تمام بخش‌‏هایی که نقش حاکمیتی دارند به سمت نظارت در حرکت هستند، یادآور شد: موقعیت شغلی کلیه کارکنان وزارت ارتباطات و شرکت‌‏های تابعه و پرداخت حقوق و مزایای آن‌‏ها حفظ شده و به عهده اپراتور اول مخابرات کشور خواهد بود.
وی، افزود: پس از واگذاری شرکت مخابرات ایران، وزارت ارتباطات یکی از کوچک‌‏ترین اعضای دولت خواهد شد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو