bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۸۱۰۲۷

سرانجام لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان

سرانجام لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان

به گفته امیری از نقاط قوت لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان می‌توان به موضوع گواهینامه صلاحیت معلمی که پیش شرط اشتغال به حرفه معلمی می‌باشد و حداکثر هر ۵ سال به روزآوری می‌شود، اشاره کرد.

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

معاون پارلمانی رییس جمهوری از تقدیم لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس خبر داد و گفت: برای افزایش انگیزه شغلی و متناسب‌سازی نظام پرداخت‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان این لایحه به مجلس ارائه شد.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری در توضیح ضرورت تقدیم لایحه رتبه بندی معلمان گفت: در اجرای جزء (۲) بند (الف) ماده (۶۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب ۱۳۹۵- و به منظور ایجاد ساز و کار قانونی برای افزایش انگیزه شغلی، کسب و ارتقای صلاحیت‌های معلمی و همچنین متناسب‌سازی نظام پرداخت‌ها و بر اساس شایستگی‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وی افزود: معلمان توسط کانون‌های ارزیابی در یک بازه زمانی معین بر اساس نظام سنجش صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای سنجیده می‌شوند که متناسب با نتایج حاصله افراد موفق به کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه و تغییر مسیر شغلی می‌شوند و متناسب با آن از مزایای مالی تحت عنوان فوق العاده رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: در این لایحه ۵ رتبه پیشنهاد که امکان بهره‌مندی حائزین رتبه‌های ۱ تا ۵ به ترتیب از ۵۰ تا ۲۱۰ درصد امتیازات حق شغل و شاغل تحت عنوان فوق العاده رتبه‌بندی میسر است.

به گفته امیری از نقاط قوت این لایحه می‌توان به موضوع گواهینامه صلاحیت معلمی که پیش شرط اشتغال به حرفه معلمی می‌باشد و حداکثر هر ۵ سال به روزآوری می‌شود، اشاره کرد.