مزدا CX-۵ تقریباً در هر تست مقایسه در بخش خود پیروز میشود و اغلب به دلیل چندین دلیل خوب در بالای هر فهرست راهنمای خریداران قرار میگیرد: اولین و مهمترین مورد، ویژگیهای ایمنی و آپشنهای فراوانی است که به صورت استاندارد ارائه میشوند. این یک مزیت اقتصادی بزرگ نسبت به رقباست.
ساختن یک کراساوور اسیووی مثل خلق یک فرانکشتاین است؛ خودرویی که شبیه هر چیز هست و شباهتی به هیچ چیز هم ندارد! مشکل خودروسازان در این سگمنت معمولاً این است که در هیچ ویژگیای نمیتوانند سرآمد باشند و این تاحدی آزاردهنده است، اما این پنج خودرو نسبت به بقیه این امتیاز را دارند که مجهز، سبک و قدرتمندند. شاخصههایی که در کراساوورهای خوب باید وجود داشته باشند.
روزنامه هفت صبح در ادامه نوشت: مزدا CX-۵ تقریباً در هر تست مقایسه در بخش خود پیروز میشود و اغلب به دلیل چندین دلیل خوب در بالای هر فهرست راهنمای خریداران قرار میگیرد: اولین و مهمترین مورد، ویژگیهای ایمنی و آپشنهای فراوانی است که به صورت استاندارد ارائه میشوند. این یک مزیت اقتصادی بزرگ نسبت به رقباست. فرمان این خودرو به لطف تکنولوژی جی وکتورینگ کنترل پلاس مزدا به طرز شگفتآوری تیز است. اینگونه است که مزدا در پیچها پایدار و قرص و محکم باقی میماند. مثل بقیه خودروهای جدید مزدا، کابین CX-۵ به قدری زیبا و جادار طراحی شده که میتوانید شب را نیز در آن اطراق کنید و جایی برای زندگی است. آخرین مورد نیز به کیفیت بالای متریال داخلی مزدا برمیگردد که در بلندمدت آخ نمیگوید!
در کنار پیکاپهای غولآسا، تویوتا راوفور یکی از پرفروشترین خودروها در بازار آمریکای شمالی است. این موفقیت تاحدی به تلاشهای مستمر تویوتا در دو دهه گذشته برای تبدیلشدن به برندی قابل اعتماد و مهربان برای خانوادهها برمیگردد. مثل مزدا CX-۵، راوفور هم در کابین و دینامیک رانندگی یک سر و گردن از رقبا بالاتر است. با ۳۰۲ اسب بخار نیرو، راوفور دومین خودروی پرشتابی است که آرم تویوتا روی آن حک شده است (پس از تویوتا سوپرای GR). پس این شاسیبلند قطعاً شاسیبلند خستهکنندهای نیست.
پنجمین خودروی پرفروش آمریکای شمالی روی پلتفرمی مشترک با هوندا CR-V تولید شده است. اگرچه هوندا CR-V نقطه ضعف خاصی ندارد و از هر لحاظ با رقبای گردنکلفتی مثل تویوتا راوفور برابری میکند، اما برای کسانی که به دنبال کابینی لوکستر هستند، آکورا RDX انتخابی هوشمندانه است. فضای داخلی اسپرت این خودرو را میتوانید از بین تریمهای رنگارنگ مختلف دیزاین کنید. پیشرانه دو لیتری توربوی ۲۷۲ اسبی این خودرو با جعبه دنده ۱۰ سرعته اتومات هماهنگ میشود و روی سیستم AWD فوقالعاده آکورا تجربه بینظیری از رانندگی اسپرت را خلق میکند.
بهترین کراساوور اسیووی که میتوانید بخرید، پورشه ماکان است. ماکان با موتور چهار سیلندر توربوی مدل پایه هم ایدهآل به نظر میرسد، اما در مراتب بالاتر هرم رژیم غذاییاش مدلهای GTS و توربو با شتاب صفر تا ۱۰۰ پنج و چهار ثانیهای وجود دارند که دیگر رقبا را در گرد و غبار محو خواهند کرد.
تنها دو دلیل برای نخریدن این خودرو وجود دارد: مکای یک موستانگ «واقعی» نیست و اسم زشتی دارد. به جز این دو که چندان اهمیتی ندارند، فقط شتاب زیر پنج ثانیهای، ظاهر جذاب و هزینه بنزین کم مکای برای سوق دادنتان به سمت خرید آن کفایت میکند.