فرارو- شرکت کیا موتورز کره جنوبی، در ماه آوریل گذشته به خودروی K3 یک بروزرسانی میان سیکل برای بازار کره جنوبی داد و اکنون این سدان کامپکت همان به روز رسانیها را برای آمریکای شمالی دریافت کرده است. رقیب هوندا سیویک، اما به جای استفاده معمول از حروف الفبا برای نام تجاری خود، همانطور که در مورد Optima (که اکنون K5 نامیده میشود)، از نام Forte برای مدل ۲۰۲۲ استفاده میکند.
به گزارش فرارو، با کمال تأسف، کیا تنها یک تصویر از Forte 2022 منتشر کرده است که نسخه GT را در برترین محدوده به تصویر میکشد. با این حال وبسایت Motor1 به یک گالری عکس از این خودرو دست یافته که این سدان جذاب را از همه زوایا، چه از داخل و چه از خارج نشان دهد. تغییرات بیرونی اعمال شده در این خودرو کاملاً قابل توجه است. به غیر از لوگوی به روز شده و چراغهای طراحی مجدد، Forte همچنین نگاهی تازه به جلوپنجره پوزه ببری شرکت کیا دارد. در مورد مدل GT این خودرو، سپر جلو اسپرت تری وجود دارد که دارای چراغهای مه شکن LED سه نقطهای مورب است.
مدل GT-Line همچنین دارای چراغهای مه شکن بازطراحی شده است و هر دو مدل از چراغهای عقب LED متفاوتی بهره میبرند تا آنها را از تریمهای پایینتر جدا کند. چرخهای ۱۶ و ۱۷ اینچی (LXS، GT-Line) و اسپویلر درب صندوق عقب نیز شاهد تغییرات جالب توجهی بوده اند. در مورد تریم ها، مدل EX متوقف شده است، بدین معنا که محدوده مدلهای این خودرو کمتر شده و تنها شامل چهار نسخه FE، LXS، GT-Line و GT است.
تا پیش از مدل سال ۲۰۲۲، اندازه نمایشگر راننده این خودرو از ۳.۵ تا ۴.۲ اینچ استاندارد بود، این نمایشگر راننده در مدل جدید نیز وجود دارد، اما صفحه نمایش سرگرمی لمسی ۸ اینچی در مدل قبلی، به یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی جدید مجهز شده است. کیا سیستم بی سیم Android Auto و Apple CarPlay را به همراه ترمز دستی الکتریکی موجود و یک شارژر USB برای سرنشینان صندلی عقب را نیز اضافه کرده است. مدلهای GT-Line یا GT با سیستم شروع به کار از راه دور و گزینهای برای روکش چرم مصنوعی نیز در دسترس هستند. در مجموع میتوان ۱۵ سیستم ایمنی و کمک سفارش داد که برخی جدید و برخی از آنها از قبل از فیس لیفت Forte ارتقا یافته اند. سیستم هشدار نقاط کور و رانندگی بین خطوط به علاوه کروز کنترل مبتنی بر ناوبری و هشدار خروج ایمن، به طور چشمگیری برای این مدل ارتقاء یافته است.
دو موتور بنزینی برای این خودرو درنظر گرفته شده، به این معنی که مدلهای معمولی دارای یک پیشرانه ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ پوند فوت (۱۷۹ نیوتن متر) گشتاور هستند. با حرکت به سمت مدل GT ما شاهد یک موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و ۱۹۵ پوند فوت (۲۶۵ نیوتن متر) هستیم که از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه اتوماتیک نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند. مدل Forte GT همچنین دارای یک اگزوز اسپرتتر و مهمتر از آن، یک سیستم تعلیق عقب چند لینک برای هندلینگ بهتر است.
منبع: motor1
ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو