امروز قیمت جدید برای محصولات خودرو اعلام شد و هر ۲ خودروساز مجوز افزایش قیمت گرفتند. قیمتهای فوق خالص بهای کارخانه بوده و بدون در نظر گرفتن مبالغ مالیات، عوارض، بیمه و... است و دعوتنامه تعهدات آذر ۱۴۰۰ با قیمت جدید صادر خواهد شد.
به گزارش فرارو، محصولات سایپا و ایران خودرو امروز چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ گران شدند. قیمت تندر ۹۰ بعد از یک هفته ثبات امروز با پنج میلیون تومان افزایش به ۳۹۵ میلیون تومان رسید.
قیمت پژو ۲۰۷ دندهای و اتوماتیک هر کدام دو میلیون افزایش قیمت داشتند و به ترتیب ۳۵۵ و ۵۱۷ میلیون تومان رسید.
رانا پلاس سه میلیون تومان گران شد و امروز ۲۶۸ میلیون تومان معامله شد. سمند LX ۲۵۱ میلیون تومان، سمند EF ۷ دوگانه سوز ۳۳۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵، ۲۶۱ میلیون تومان و پژو پارس هم به ۲۸۲ میلیون تومان رسید.
محصولات سایپا با افزایش یک و دو میلیون امروز قیمت گذاری شدند. پراید ۱۱ به ۱۷۵ میلیون تومان رسید. قیمت پراید ۱۳۱ با یک میلیون افزایش قیمت به ۱۵۷ میلیون تومان رسید و پراید ۱۳۲ با دو میلیون افزایش ۱۴۷ میلیون تومان معامله شد.
قیمت تیبا و تیبا ۲ هم یک میلیون افزایش داشتند و به ترتیب ۱۷۳ میلیون تومان و ۱۸۰ میلیون تومان معامله شدند. کیا سراتو به ۹۸۰ میلیون تومان رسید که نسبت به گذشته پنج میلیون تومان گرانتر شده است.
وانت آریسان ارزانترین خودرو تولیدی ایرانخودرو در بازار آزاد محسوب میشود و در دسته وانتهای تککابین قرار میگیرد. ارزانترین خودرو سواری تولید شده ایرانخودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU ۵ از نظر پیشرانه با خودروهای ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد.
به گزارش فرارو، با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایرانخودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزانترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب میآیند. در سوی مقابل گرانترین خودرو داخلی ایرانخودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF ۷ توربو بهره میبرد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است.
همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایرانخودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گرانقیمت ایرانخودرو به شمار میرود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزانترین محصول ایرانخودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدلهای مونتاژی ایرانخودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودروهای گرانتر از یک میلیارد قرار میگیرد. (بیشتر بخوانید)
باورتون نمیشه خیلی از پیچ های ماشین های امروز حلبی هستن و از استقامت خوبی برخوردار نیستن که باعث میشه سریعا بخوای ماشین صفر و تعمیر کنی... دیگه از برق و سیم کشی یا سنسورهای خراب نگم !!!
حالا فکر کنید این ماشین ها شده 50 - 60 برابر حقوق ماهانه کارگر