bato-adv
bato-adv

شیائومی مقرون به صرفه‌ترین گوشی هوشمند تاشو را می‌سازد

شیائومی مقرون به صرفه‌ترین گوشی هوشمند تاشو را می‌سازد
شرکت شیائومی در حال کار بر روی یک گوشی تاشو ارزان قیمت است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

فرارو- شرکت شیائومی در یک اقدام جسورانه به دنبال ساخت یک گوشی تاشو است که تفاوت قیمت چندانی با گوشی‌های پرچمدار ندارد.

به گزارش فرارو، در روز ۱۷ ژانویه (۲۷ دی ماه)، یک افشاگر شناخته شده در شبکه اجتماعی Weibo اطلاعات جالبی را در مورد نسل بعدی گوشی هوشمند تاشو شیائومی فاش کرد. ظاهراً این شرکت کار روی این دستگاه را تازه آغاز کرده است.

گوشی مورد نظر یک گوشی تاشو با طراحی clamshell خواهد بود. چنان که می‌دانیم، در طراحی کتاب مانند (book-like) همان طور که از نامش بر می‌آید لولا‌های دستگاه در کنار آن قرار دارند و مانند یک کتاب باز می‌شود. در مقابل در طراحی clamshell لولا‌ها مانند لپ تاپ در بالای دستگاه قرار دارند. نام clamshell به خاطر شباهت باز شدن این نوع دستگاه‌ها با صدف‌های دوکفه‌ای به این نوع طراحی داده شده است.

در سال ۲۰۲۱، غول فناوری چینی اولین گوشی تاشو خود را که MIX Fold نام داشت، عرضه کرد. این دستگاه دارای یک لولای عمودی بود، به این معنی که به صورت افقی شبیه به گوشی Samsung Galaxy Z Fold3 تا می‌شد. قیمت این دستگاه نیز با مدل مشابه سامسونگ خود تقریبا یکی بود. گوشی MIX Fold با برچسب قیمت ۹۹۹۹ یوان (تقریباً معادل ۱۵۷۵ دلار آمریکا) عرضه شد که تقریباً هم قیمت با همتای سامسونگ خود است. با این حال، این دستگاه همچنان یکی از مقرون به صرفه‌ترین دستگاه‌های تاشو در بازار است.

آغاز به ساخت مقرون به صرفه‌ترین گوشی هوشمند تاشو
اکنون، افشاگر سرشناس دنیای فناوری، Digital Chat Station، فاش کرده است که این شرکت در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند تاشو جدید است که دارای نمایشگر افقی است و به صورت عمودی، یعنی از طریق لولا‌های باسری تا می‌شود. هرچند، قابل توجه‌ترین جنبه این گوشی قیمت آن است. بنا به گفته Digital Chat Sation، این شرکت ممکن است آن را به قیمت یک پرچمدار عادی عرضه کند. با توجه به اینکه ارزان‌ترین گوشی تاشو هنوز بیش از ۱۰۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد، این یک پیشرفت بزرگ خواهد بود. پیش از این نیز گزارش شده بود که شیائومی یک سند ثبت اختراع گوشی‌های تاشو را به دست آورده است.

منبع اطلاعاتی ما در پست خود در رسانه‌های اجتماعی، برخی از مشخصات کلیدی گوشی تاشو آینده شیائومی را نیز فاش کرده است. بر اساس گزارش ها، این دستگاه دارای وضوح تصویر FHD+و نرخ تازه سازی چشمگیر ۱۲۰ هرتز خواهد بود. ظاهراً این گوشی از یک پردازنده سری Qualcomm Snapdragon 8 استفاده خواهد کرد. به هر حال، به خاطر داشته باشید که این مطالب فقط مربوط به یک گزارش تایید نشده است، بنابراین فعلاً باید آن را با احتیاط پذیرفت و منتظر به‌روزرسانی‌های بیشتر بود.

منبع: gizmochina

برچسب ها: Xiaomi
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین