واسطههای فروش خودرو مطابق واقعیتی که طی سه سال اخیر در این بازار رخ داد، «حباب فعلی قیمت» را قبول دارند و در عین حال «بازار خودرو در پساتوافق» را به شکل «کاهش قیمت تا سطح متعارف(تخلیه حباب)» و همچنین «افت چشمگیر تقاضای خرید» پیشبینی میکنند.
روز گذشته یک پیامک با محتوای «تا قبل برجام ماشینتو بفروش» توسط گروههای واسطه معاملاتی در بازار خودرو به افراد مختلف ارسال و بلافاصله تصویر این پیامک به خاطر معنادار بودن آن، در فضای مجازی بازنشر شد.
به گزارش دنیای اقتصاد، محتوای کامل پیامک این بود: «تا قبل برجام ماشینتو بفروش، یه روزه پولشو بگیر». اما پیامک دیروز در عین حال که خبر از «واکنش بازارها به مذاکرات و آمادگی تطبیق با عصر توافق» میدهد، بیانگر «برداشت صریح بازار خودرو از آینده قیمتها» و در عین حال «تاییدیه اساسی وجود حباب در قیمت خودرو» است.
واسطههای فروش خودرو مطابق واقعیتی که طی سه سال اخیر در این بازار رخ داد، «حباب فعلی قیمت» را قبول دارند و در عین حال «بازار خودرو در پساتوافق» را به شکل «کاهش قیمت تا سطح متعارف(تخلیه حباب)» و همچنین «افت چشمگیر تقاضای خرید» پیشبینی میکنند. انتظارات تورمی طی دو، سه سال اخیر و البته سیاستگذاری غلط در بازار خودرو منجر به «سفتهبازی» و «خرید سرمایهای» خودروها شد که تبعات آن، «حباب قیمت» بود.
واسطههای این بازار پیشبینی میکنند در صورت توافق و تغییر جهت انتظارات، از یکسو شرایط برای تخلیه حباب قیمت فراهم میشود و از سوی دیگر فروش خودروهای پارکینگی نیز به خاطر نبود تقاضا، سخت و فرسایشی خواهد شد. در پساتوافق، هم تقاضای غیرمصرفی فروکش میکند و هم تقاضای مصرفی به امید «کاهش قیمت تا تخلیه کامل حباب» دست نگه میدارد.