موجودی مرغ و تخممرغ در فروشگاههای آنلاین به صفر رسیده و اثری از برندهای معروف روغن دیده نمیشود
فرارو- قیمت جدید کالاهای اساسی وضعیت عرضه در بازار را متفاوت کرده است. ابتدا روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت عکسی از سوی خبرگزاریها منتشر و در توضیح آن ارقام جدیدی برای قیمت جدید مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات مطرح شد. آن روز اولین نشانههای کمبود عرضه از سوی فروشگاههای آنلاین مشخص شد. پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت دبیر انجمن صنایع لبنی، اتاق اصناف ایران و رییس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران قیمتهای جدیدی برای لبنیات، روغن و تخممرغ اعلام کردند. ظرف چند ساعت موجودی مرغ و تخم مرغ در دیجیکالا و اسنپمارکت به صفر رسید. هیچ اثری از برندهای معروف روغن دیده نمیشود و فعلا تاحدودی وضعیت برای لبنیات قابل قبول است.
به گزارش فرارو، قیمت جدید تخم مرغ از طرف رییس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران برای شانه ۳۰ تایی ۷۶ هزار تومان اعلام شد و بعد ۴۸ ساعت از هیاهو درباره قیمت تخم مرغ، موجودی این کالا پنجشنبه و جمعه در دیجیکالا به صفر رسید. وضعیت در اسنپمارکت تا حدودی بهتر بود. پنجشنبه در اسنپمارکت از شانهها ۳۰ تایی تا بستههای ششتایی، ۱۰ تایی، ۱۲تایی و ۱۵تایی فروخته میشدند. قیمت بستههای ششتایی تخممرغ ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان بود و بابت خرید شانههای ۳۰ تایی از اسنپمارکت باید ۵۱ هزار تومان پرداخت میکردید اما بعد یک روز، جمعه موجودی تخم مرغ در اسنپمارکت هم به اتمام رسید.
قیمت جدید روغن طبق تصویر منتشر شده در خبرگزاریها میتواند بابت ظرف ۸۰۰ گرمی ۷۰ هزار تومان باشد و براساس اطلاعیه اتاق اصناف برای بطری ۸۰۰ گرمی سرخکردنی ۶۲ هزار تومان. اگر پنجشنبه و جمعه در دیجیکالا دنبال محصولات برندهای معروفی مثل لادن، اویلا، فامیلا، غنچه و ... میگشتید، نهایتا با شیشههای ۲۵۰ میلیلیتری روغن زیتون ۵۰ هزار تومانی روبرو میشدید و خبری از سایر محصولات نبود. در اسنپمارکت شرایط تقریبا بههمین شکل بود؛ هیچ اثری از محصولات برندهای نامدار در اسنپمارکت دیده نمیشد و برندهای موجود، ورژن، سیسام، زر اویل، مازولایت و ... بودند. از عصر پنجشنبه موجودی روغن در برخی از فروشگاههای اسنپمارکت به صفر رسید.
قیمت جدید مرغ به بعد کیلویی ۶۴ هزار تومان خواهد بود. قبل اعلام قیمت جدید مرغ بهشکل رسمی، پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت موجودی این کالا در دیجیکالا به صفر رسید. روز چهارشنبه بستههای ۹۰۰ گرمی مرغ خرد و بستهبندیشده در دیجیکالا پیدا میشد، اما پنجشنبه هیچ نوع گوشت مرغی در دیجیکالا نبود. وضعیت مرغ در اسنپمارکت چطور بود؟ در برخی از فروشگاههای اسنپمارکت جستوجوی عبارت مرغ به بستههای ناگت، شنیتسل و فیله مرغ ختم میشد و برخی از فروشگاهها همینها را هم نداشتند.
قیمت جدید لبنیات میتواند باعث شود نرخ شیر ۱.۵ درصد چرب یک لیتری به ۲۰ هزار تومان برسد. همزمان با تغییر قیمت لبنیات عرضه آنها در دیجیکالا و اسنپمارکت کاهش پیدا کرد. از ظهر پنجشنبه بطری یک لیتری ۹۰۰ گرمی کاله، بطری ۹۰۰ گرمی شیر پاک و شیر کمچرب ۹۰۰ گرمی پگاه در دیجیکالا تمام شد. جمعه فقط میشد پاکتهای یکلیتری شیر میهن را از دیجیکالا سفارش داد. در اسنپمارکت وضعیت موجودی شیر تاحدودی بهتر بود و تقریبا محصولات اکثر برندها را میشد پیدا کرد. ماست در وزنهای متفاوت و برندهای مختلف در دیجیکالا و در اسنپمارکت موجود بود. جمعه در دیجیکالا پنیر ۴۵۰ گرمی پگاه، ۲۲ هزار تومان فروخته میشد، پنیر لیقوان ۷۰۰ گرمی رامک ۱۳۹ هزار تومان قیمت داشت و از پنیر سایر برندها خبری نبود. در اسنپمارکت عرضه پنیر وضعیت بهتری داشت و محصولات کاله، دامداران، روزانه، پگاه و ... بهچشم میخورد.